درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 21:00   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48122صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 14 دی 1400 - 10:10
5 الگوی رایج روابط‌عمومی‌ در سال 2021
عرف این است که هر بلاگر سرشناس در حوزه‎ روابط‌عمومی‌، مطلبی درباره‌‎ جالب‌ترین الگوهای روابط‌عمومی‌ در سال آتی منتشر کند. اعتقاد دارم که گرایش داخلی سازمان‎‌ها بیشتر خواهد شد و تعداد بیشتری از آن‎ها به دنبال استراتژی‌های روابط‌عمومی‌ در داخل سازمان‌شان خواهند بود.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| عرف این است که هر بلاگر سرشناس در حوزه‎ روابط‌عمومی‌، مطلبی درباره‌‎ جالب‌ترین الگوهای روابط‌عمومی‌ در سال آتی منتشر کند.


اعتقاد دارم که گرایش داخلی سازمان‎‌ها بیشتر خواهد شد و تعداد بیشتری از آن‎ها به دنبال استراتژی‌های روابط‌عمومی‌ در داخل سازمان‌شان خواهند بود.


سال آینده بسیار هیجان‌انگیز و البته دشوار است.


1- ESG


ESG یا همان مخفف عبارت «زیست‌محیطی، اجتماعی و راهبری» (اغلب تحت عنوان «پایداری» نیز از آن یاد می‎‌شود) را اولین الگوی رایج برای سال 2021 می‌دانم.


علت اهمیت این الگو

چشم‌‏انداز سیاسی دنیا بیش از پیش در حال دوقطبی شدن است و تندروهای راست و چپ، عقاید خود در این زمینه‎‌ها را بیان می‎‌کنند.«فرهنگ کنسل»، «پلتفرم‌زدایی»، «حقایق جایگزین» و ... نیز از تاکتیک‎‌های قدرتمند برای فشار آوردن به سازمان‌‎ها و افراد هستند.


علاوه بر این فشارهای فزاینده، لزوم استراتژی‎‌ها و روایت‌های پایدارتر بویژه پس از جنبش گرتا تونبرگ و پاندمی کووید-19 نیز سازمان‌ها را مجبور می‌‎کند تا خود را با این الگو وفق دهند.


تاثیر این الگو بر روابط‌عمومی‌

واحدهای ارتباطات سازمان‎‌ها باید استراتژی‎‌های روابط‌عمومی‌ جدید و جسورانه‎‌ای برای مواجهه با این فشارهای بیرونی بیابند.


این استراتژی‎‌های جدید باید ضمن تبعیت از قوانین ESG،هم‌راستایی با اصول موسسه را در نظر بگیرند؛ هر دوی این مباحث بسیار مهم هستند اما لزوماً برقراری تعادل میان آن‎ها ساده نیست.


2- بلوغ ارتباطات


بلوغ ارتباطات در واقع همان اشتراک برداشت‌‎ها و عقاید رهبران، مسئولان روابط‌عمومی‌ و کارکنان است و آن را دومین الگوی بزرگ روابط‌عمومی‌ برای سال 2021 می‌دانم.


علت اهمیت این الگو

در شرایطی که جامعه کماکان با پاندمی کرونا درگیر است، سازمان‌ها باید مطمئن شوند که نه‎ فقط واحد ارتباطات بلکه کل اعضا در قبال فرایندهای کاری و نتایج حاصله مسئولیت‌پذیر باشند.
این الگو را می‌توان پیامدی از ESG دانست؛ بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی سازمان‎‌ها در سال آینده استراتژیک خواهد بود، بنابراین راهکارهای مقابله با این چالش‌ها نیز باید چنین شرایطی داشته باشد.


تاثیر این الگو بر روابط‌عمومی‌
توجه بیشتری به قدرت برقراری ارتباط رهبران و مسئولیت‎‌های ارتباطی همکاران صورت می‌گیرد و ارزیابی‎‌ها درباره‎ روایت‎‌ها و رفتارهای داخلی نیز ادامه می‎‌یابد.
همچنین واحد ارتباطات باید رابطه‎ نزدیک‌تری با واحد منابع انسانی برقرار کند، بویژه در سازمان‎‌هایی که ابعاد بزرگ‌تری دارند.


3- سئو


سئو یا همان استراتژی‌ها و راهکارهای جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو، یکی از کانون‎‌های توجه مسئولان روابط‌عمومی‌ و سومین الگوی مهم روابط‌عمومی‌ برای سال 2021 خواهد بود.


علت اهمیت این الگو
از آنجایی که الگوریتم‌‎های رسانه‎‌های اجتماعی شدیداً بی‌ثبات و پرریسک هستند و پارازیت‌های رسانه‌‎ای زیادی وجود دارند، خیلی از سازمان‎‌ها مجبور می‌شوند راهکارهای جذب مخاطب به سمت خود را ارزیابی کنند.
محتواهای فراوانی از سوی شرکت‌‎ها تولید می‎‌شوند که حتی نمی‌توانند در میان 100 نتیجه‎ برتر موتور جستجو جای بگیرند – با اینکه از بسیاری جهات مناسب و مرتبط هستند.


تاثیر این الگو بر روابط‌عمومی‌
در سال 2021 صرفاً نمی‌توانید به راهکارهای بازاریابی درونگرا اکتفا کنید. توانایی جای گرفتن در میان بهترین نتایج صفحه‎ جستجو، نه صرفاً نشانه‌‎ای از قدرت روابط‌عمومی‌ شما بلکه یکی از اصلی‌ترین مهارت‎‌های هر سازمان است.
مسئولان روابط‌عمومی‌ باید همکاری نزدیک و بلندمدت با متخصصان سئو را آغاز کنند.


4- مدیریت اعتبار


مدیریت اعتبار (گاهی اوقات تحت عنوان مدیریت مسئله نیز نامیده می‌‎شود) بُعد پیشگیرانه‌ ارتباطات بحران است و آن را چهارمین الگوی مهم روابط‌عمومی‌ برای سال 2021 می‌دانم.


علت اهمیت این الگو
پس از افزایش انزجار نسبت به کمپانی‌های فناوری، رسوایی کمبریج آنالیتیکا، فشارهای سیاسی روی شبکه‌های اجتماعی و دیدگاه‌‎های نقادانه که در مستندهایی نظیر «معضل اجتماعی» مطرح شدند،به نظر می‌‎رسد رسانه‎‌های اجتماعی اصلی‌ترین میدان نبرد برای تغییر عقاید مردم باشند.
با افزایش قطبی‌سازی سیاسی و بدبینی نسبت به رسانه‌های اجتماعی، اینترنت همچون یک واسطه برای سازمان‌‎ها عمل می‌‎کند تا هرچه سریع‌تر خود را با این شرایط تطبیق دهند. این احتمالاً چالشی بزرگ برای کارشناسان روابط‌عمومی‌ کل دنیا طی سال آتی باشد.


تاثیر این الگو بر روابط‌عمومی‌
راز موفقیت در مدیریت اعتبار، پیش‌دستی در شناسایی مشکلات روابط‌عمومی‌ و اقدام برای جلوگیری از آن‌هاست.
واحد ارتباطات سازمان باید راهکارهای کنونی خود برای رصد رسانه‌‎ها را اصلاح و به‌‎روز کند و بهتر از گذشته از پایگاه‌‎های داده، فیلترهای پیشرفته و یادگیری ماشینی بهره بگیرد.


5- جامعه‎ هواداران برند


گردآوری و حفظ جامعه‎‌ای آنلاین متشکل از مشتریان وفادار و مشتاق برند، پنجمین‌ و آخرین الگوی مهم روابط‌عمومی‌ برای سال 2021 است.


علت اهمیت این الگو
در شرایطی که اینفلوئنسرها در حال ساخت و تبلیغ برندهای تجاری خودشان هستند، سازمان‌‎ها هم باید مخاطبان خودشان را بسازند. هرچند تعداد کمتری از سازمان‎‌ها موفق به ساخت جامعه‌‎ای قدرتمند از هواداران می‌شوند، اما موفق‌ها به مزایای چشمگیری دست یافته‌‎اند.
رشد سریع یک جامعه‎ آنلاین و حفظ تعامل و اشتیاق آن‎ها، احتمالاً یکی از «الگوهای رایج بازاریابی» در سال 2021 خواهد بود که از هم‌اکنون نیز آن را سال الگوریتم‌‎ها می‌نامند.


تاثیر این الگو بر روابط‌عمومی‌
ایده‌ ساخت «جامعه‎ هواداران برند» خیلی قدیمی است و معمولاً آن را به طرح‌هایی نظیر ساخت انجمن‎‌های گفتگوی آنلاین یا باشگاه‎‌های وفاداری نسبت می‎‌دهند. اما با ایده گرفتن از رویکرد اینفلوئنسرها در زمینه‎ ساخت جوامع هواداری، احتمالاً این رویه هم تغییر کند.
شاید این اظهارنظرم شتاب‌‎زده باشد، اما 2021 می‌تواند سالی باشد که سازمان‌ها از رویکردهای استراتژیک برای ساخت جوامع واقعی بهره بگیرند، نه اینکه صرفاً برنامه‌های تقدیر از مشتریان یا پلتفرم‌های جدید راه بیندازند.
 

نویسنده: جری سیلفور

منبع انگلیسی: https://doctorspin.org

منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد