درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 22:45   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48034صفحه نخست » ادامه مطلب چهارشنبه، 8 آبان 1400 - 15:43
چهار نکته برای ساختن رزومه روابط عمومی و بازاریابی
شیخ حسن کهزادی/ کارشناس روابط عمومی - یک استراتژی روابط عمومی بلند مدت معمولاً شامل مدیریت مداوم شهرت است، در حالی که یک استراتژی بازاریابی بلند مدت شامل ایجاد شهرت برند شما، ایجاد سرنخ و مدیریت قیف های فروش است.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وقتی تجربه کار در روابط‌عمومی و بازاریابی را دارید، هنگام ایجاد رزومه باید استراتژیک باشید. از یک سو، مهارت های شما به راحتی بین موقعیت ها و مهارت های شما قابل انتقال است دستاوردهای هر دو بخش می تواند مربوط به یک کارفرمای بالقوه باشد.


با این حال، روابط عمومی و بازاریابی بخشهای کاملاً متفاوتی هستند، بنابراین باید یکی را بر دیگری اولویت دهید. شما می خواهید هر کاری را که با موقعیتی که به طور فعال به دنبال آن هستید مطابقت دهد، در اولویت قرار دهید.


در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد رزومه وجود دارد که توانایی های شما را در روابط عمومی و بازاریابی به نحوی نشان می دهد که مهارت های مربوطه شما را به کارفرمایان بالقوه منتقل می کند.


 .1 از الگوهای رزومه استفاده کنید


اگر مطمئن نیستید که چگونه مهارت ها و دستاوردهای خود را بیان کنید، الگوهای رزومه به شما کمک می کند. برای برجسته کردن مهارت های بازاریابی خود، الگوهای بازاریابی را بررسی کنید و فرمت مورد نظر خود را پیدا کنید.


پس از تهیه الگو، محتوا را تغییر دهید تا با مهارت ها و دستاوردهای شما مطابقت داشته باشد. پس از اتمام کار، باید بخش مختصری از محتوا را در مورد دستاوردهای بازاریابی خود داشته باشید.


پس از اتمام بخش بازاریابی، یک بخش مشابه ایجاد کنید تا مهارتها و دستاوردهای روابط عمومی خود را ثبت کنید.


 .2 اطلاعات های قرارداد باشید که امضا کرده اید


  آیا هیچ قرارداد عدم افشاء برای کار امضا کرده اید؟ اگر چنین است، مراقب باشید که قراردادهای خود را نقض نکنید. اگر ویژگی های امضا شده را به خاطر ندارید، قبل از ایجاد رزومه، اطلاعات قرار داد خود را مرور کنید.


   ممکن است قرارداد به سادگی، شما را از شناسایی مشتریان خود منع کند، در این صورت به راحتی می توان رزومه خود را بصورت کلی بیان کرد. به عنوان مثال: به جای نامگذاری مشتریان خاص خود، فقط می توانید آنها را "مشتری" نامید.


  اگر اطلاعات قرارداد، شما را از نمایش کار خود منع می کند، مراقب باشید که پیوندها یا فایل ها را به اشتراک نگذارید. با این حال، اگر احساس می کنید مهم است که برخی از کارهای خود را در مجموعه خود به اشتراک بگذارید، درخواست اجازه ضرری نخواهد داشت. فقط اطمینان حاصل کنید که این اجازه را به صورت کتبی از شخصی که مجوز ارائه به شما را دارد دریافت کنید.


 .3 شناسایی مهارتها و دستاوردهای همپوشانی هنگامی که هم در روابط عمومی و هم در بازاریابی تجربه دارید، بسیاری از دستاوردهای شما به شما کمک می کند تا در موقعیت مورد نظر خود قرار بگیرید، اگر بتوانید آنها را به درستی بیان کنید.


 روابط عمومی و بازاریابی دو حرفه مجزا هستند، اما دارای مهارت های تداخلی هستند. به عنوان مثال: در هر دو حوزه، باید مهارت های زیر را داشته باشید:


 روابط مثبت خود را با مخاطبان حفظ کنید. تفاوت در این است که در بازاریابی، ابتدا باید مخاطب مورد نظر را شناسایی کنید در حالی که روابط عمومی با همه افراد سروکار دارد.


 فروش افراد بر اساس یک ایده.


 هم روابط عمومی و هم مرکز بازاریابی ایده های فروش دارند. با بازاریابی، مردم را با وفاداری به نام تجاری، خدمات و محصولات می فروشید. با روابط عمومی، شما شهرت و چشم انداز شرکت را می فروشید.


ارتباطات - کتبی و شفاهی


ارتباطات یک مهارت کلیدی در روابط عمومی و بازاریابی است. با روابط عمومی، ارتباطات عموماً بین شما و ذینفعان شرکت شما برقرار می شود. با بازاریابی، ارتباطات شامل مشتریان و مشتریان بالقوه می شود.


 استراتژی بلند مدت و برنامه ریزی هدف.


 روابط عمومی و بازاریابی هر دو برای دستیابی به اهداف بلند مدت است. این امر مستلزم این است که بتوانیم تصویر کلی را ببینیم و نقشه راه بلند مدت برای رسیدن به هدف آینده ایجاد کنیم. یک استراتژی روابط عمومی بلند مدت معمولاً شامل مدیریت مداوم شهرت است، در حالی که یک استراتژی بازاریابی بلند مدت شامل ایجاد شهرت برند شما، ایجاد سرنخ و مدیریت قیف های فروش است.


 مهارت های همپوشانی خود را شناسایی کرده و آنها را به گونه ای ارائه دهید که از موقعیتی که برای آن درخواست می کنید پشتیبانی کند. به عنوان مثال: اگر برای یک موقعیت روابط عمومی درخواست می کنید، نحوه حمایت از مهارت های بازاریابی خاص خود را برای شرکت در موقعیت PR خود به اشتراک بگذارید.


 .4 بهترین شیوه های اولیه رزومه را دنبال کنید


  صرف نظر از صنعت شما، چندین شیوه رزومه وجود دارد که همیشه باید از آنها پیروی کنید. به عنوان مثال: سعی کنید همه چیز را حداکثر در یک یا دو صفحه قرار دهید. اگر نمی توانید همه چیز را در دو صفحه قرار دهید، احتمالاً باید برخی موارد را حذف کنید.


  مدیران استخدام به دنبال یک نمای کلی هستند، نه یک سابقه کاری دقیق. برخی از جزئیات مهم هستند، اما برخی دیگر را می توانید در مصاحبه توضیح دهید.


   مثبت اندیشی کنید و با رد شدن ناامید نشوید در هر موقعیتی که برای آن درخواست می کنید، مثبت بمانید و بدانید که شایسته دریافت این شغل هستید. در صورت نیاز به درخواست چندین موقعیت در یک بازه زمانی ناامید نشوید. برخی شرایط خارج از کنترل شما خواهد بود.


بهترین رزومه خود را بسازید و برای همه مشاغلی که پیدا می کنید درخواست دهید. تا مدیران برای استخدام و مصاحبه با شما تماس بگیرند.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد