درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 06:25   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47968صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 27 مهر 1400 - 14:33
کاربرد چهره شناسی در روابط‌عمومی
دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه - در روابط‌عمومی‌ها برای ارائه خدمات بیشتر در راستای شفافیت هر چه بیشتر و شناخت مخاطبان استفاده از تکنیک های چهره شناسی و روانشناسی کمک بسیار ارزشمندی در ارائه خدمات بیشتر و ارتباط ارزشمند را خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در روابط‌عمومی‌ها برای ارائه خدمات بیشتر در راستای شفافیت هر چه بیشتر و شناخت مخاطبان استفاده از تکنیک های چهره شناسی و روانشناسی کمک بسیار ارزشمندی در ارائه خدمات بیشتر و ارتباط ارزشمند را خواهند داشت. هر دانشی که بتواند ما را یاری دهد تا به هر انسان به عنوان شخصی منحصر به فرد نگاه کنیم یک نعمت است. تلاش برای مشاهده و درک دیگر دیگران روابط را به سمت مثبتی سوق می‌دهد و اعتماد و تحمل متقابل را پی ریزی می کند. چهره شناسی نوع دید و رابطه ما با مردم را کاملا متحول کرده است.

 

احساسات ، خلقیات ،رفتارها و استعدادهایی که داریم همه در صورت ما نمایان است به همین دلیل اعتقاد بر این است که شخصیت یک فرد در صورت او نمایان است اکثر مردم برای کشف حقیقت در مورد یک دیگر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. فهمیدن اینکه دیگری واقعا چگونه بوده است به دلایل روشن یکی از دغدغه‌های های مهم فکری انسان بوده است چهره خوانی ما را یاری می رساند تا فارغ از عادت هایی مانند تعمیم و تبعیض شخصیت دیگران را ارزیابی کنیم و سعی می کنیم حقایق را آنطور که (می خواهیم) ببینیم و آنگونه که واقعاً (هستند).

 

صورت ما تاریخچه گویایی از زندگی ماست و می‌تواند همچون یک کتاب جذاب مورد مطالعه قرار گیرد چهره خوانی جز جدایی ناپذیر سرشت انسان است قبل از این که زبان گفتاری به وجود آید انسان های نخستین از راه های غیر کلامی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند با بهتر درک کردن مفهوم اشارات صورت و زبان بدن همنوعانش ، ما انسانها موجوداتی با ابعاد مختلف جسمی، ذهنی ،عاطفی و روحی هستیم هر یکی از بعدهای وجود ما متاثر از دیگری است .

 

طرز فکر و نوع احساسات ما در چهره مان قابل مشاهده است صورت نمایا نگر صفات درونی است. در چهره شناسی هرچیزی حائز اهمیت است. مثلاً چشم ها برای دیدن از بینی برای تنفس و بو کردن و از گوش ها برای شنیدن استفاده می‌کنیم هر جز صورت همچون دریچه ای است که بخشی از خصوصیات اخلاقی ما را نمایان می‌کند . از دید یک چهره خوان چشم ها نمایانگر احتیاط، بینی نشان دهنده حمایت و گوش‌ها بیانگر استقلال اند. هر جز صورت و هر خط روی آن تجسم بخش از عادات و خلقیات دارنده آن است به عبارت دیگر صورت ما آیینه زندگی ماست .


(فیزیوگنومی ) یا چهره خوانی هنری کهن است که در سراسر جهان شناخته شده است.


چگونگی شناخت چهره ها:
قدم اول؛ اطمینان حاصل کنید که نور کافی برای دیدن تمام خطوط روی صورت فرد وجود دارد.
قدم دوم؛ دقت کنید که صورت فرد مورد نظر در حالت طبیعی خود بوده و چانه بالا یا پایین نگه داشته نشده باشد .
قدم سوم؛ دقت کنید که اعضای صورت فرد چگونه نور را منعکس می کند (مثلاً: بینی بزرگ، چانه قوی، چشمان گرد )
قدم چهارم ؛صورت را به دو نیمه عمومی و مساوی تقسیم کنیم نیمه سمت چپ به زندگی فرد و نیمه سمت راست به زندگی شغلی و حرفه‌ای فرد مربوط می شود.
قدم پنجم ؛به خاطر داشته باشید که آشکار ترین ویژگی‌های صورت مهمترین آن نیز هست چهره خوانی قادر است به شما یاد دهد که قدر دیگران را بدانید و آن ها را همان طور که هستند بپذیرید و این قدرت زیبایی چهره خوانی است.
( خداوند یک چهره به شما اعطا کرده و شما چهره دیگری برای خود می سازی ویلیام شکسپیر)
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد