درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 12:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک
  نکات کلیدی و مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند
  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47968صفحه نخست » ادامه مطلب سهسه شنبه، 27 مهر 1400 - 14:33
کاربرد چهره شناسی در روابط‌عمومی
دکتر قربانعلی تنگ شیر مدرس دانشگاه - در روابط‌عمومی‌ها برای ارائه خدمات بیشتر در راستای شفافیت هر چه بیشتر و شناخت مخاطبان استفاده از تکنیک های چهره شناسی و روانشناسی کمک بسیار ارزشمندی در ارائه خدمات بیشتر و ارتباط ارزشمند را خواهند داشت.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در روابط‌عمومی‌ها برای ارائه خدمات بیشتر در راستای شفافیت هر چه بیشتر و شناخت مخاطبان استفاده از تکنیک های چهره شناسی و روانشناسی کمک بسیار ارزشمندی در ارائه خدمات بیشتر و ارتباط ارزشمند را خواهند داشت. هر دانشی که بتواند ما را یاری دهد تا به هر انسان به عنوان شخصی منحصر به فرد نگاه کنیم یک نعمت است. تلاش برای مشاهده و درک دیگر دیگران روابط را به سمت مثبتی سوق می‌دهد و اعتماد و تحمل متقابل را پی ریزی می کند. چهره شناسی نوع دید و رابطه ما با مردم را کاملا متحول کرده است.

 

احساسات ، خلقیات ،رفتارها و استعدادهایی که داریم همه در صورت ما نمایان است به همین دلیل اعتقاد بر این است که شخصیت یک فرد در صورت او نمایان است اکثر مردم برای کشف حقیقت در مورد یک دیگر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. فهمیدن اینکه دیگری واقعا چگونه بوده است به دلایل روشن یکی از دغدغه‌های های مهم فکری انسان بوده است چهره خوانی ما را یاری می رساند تا فارغ از عادت هایی مانند تعمیم و تبعیض شخصیت دیگران را ارزیابی کنیم و سعی می کنیم حقایق را آنطور که (می خواهیم) ببینیم و آنگونه که واقعاً (هستند).

 

صورت ما تاریخچه گویایی از زندگی ماست و می‌تواند همچون یک کتاب جذاب مورد مطالعه قرار گیرد چهره خوانی جز جدایی ناپذیر سرشت انسان است قبل از این که زبان گفتاری به وجود آید انسان های نخستین از راه های غیر کلامی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند با بهتر درک کردن مفهوم اشارات صورت و زبان بدن همنوعانش ، ما انسانها موجوداتی با ابعاد مختلف جسمی، ذهنی ،عاطفی و روحی هستیم هر یکی از بعدهای وجود ما متاثر از دیگری است .

 

طرز فکر و نوع احساسات ما در چهره مان قابل مشاهده است صورت نمایا نگر صفات درونی است. در چهره شناسی هرچیزی حائز اهمیت است. مثلاً چشم ها برای دیدن از بینی برای تنفس و بو کردن و از گوش ها برای شنیدن استفاده می‌کنیم هر جز صورت همچون دریچه ای است که بخشی از خصوصیات اخلاقی ما را نمایان می‌کند . از دید یک چهره خوان چشم ها نمایانگر احتیاط، بینی نشان دهنده حمایت و گوش‌ها بیانگر استقلال اند. هر جز صورت و هر خط روی آن تجسم بخش از عادات و خلقیات دارنده آن است به عبارت دیگر صورت ما آیینه زندگی ماست .


(فیزیوگنومی ) یا چهره خوانی هنری کهن است که در سراسر جهان شناخته شده است.


چگونگی شناخت چهره ها:
قدم اول؛ اطمینان حاصل کنید که نور کافی برای دیدن تمام خطوط روی صورت فرد وجود دارد.
قدم دوم؛ دقت کنید که صورت فرد مورد نظر در حالت طبیعی خود بوده و چانه بالا یا پایین نگه داشته نشده باشد .
قدم سوم؛ دقت کنید که اعضای صورت فرد چگونه نور را منعکس می کند (مثلاً: بینی بزرگ، چانه قوی، چشمان گرد )
قدم چهارم ؛صورت را به دو نیمه عمومی و مساوی تقسیم کنیم نیمه سمت چپ به زندگی فرد و نیمه سمت راست به زندگی شغلی و حرفه‌ای فرد مربوط می شود.
قدم پنجم ؛به خاطر داشته باشید که آشکار ترین ویژگی‌های صورت مهمترین آن نیز هست چهره خوانی قادر است به شما یاد دهد که قدر دیگران را بدانید و آن ها را همان طور که هستند بپذیرید و این قدرت زیبایی چهره خوانی است.
( خداوند یک چهره به شما اعطا کرده و شما چهره دیگری برای خود می سازی ویلیام شکسپیر)
 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ


  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد