درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47863صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 15 مهر 1400 - 09:04
از ایجاد اتاق فکر ارتباطی تا فعالیت زیر نظر وزارت ارشاد
پیشنهاد متخصصان روابط‌عمومی‌ به رییس‌جمهور: بازنگری در جایگاه روابط‌عمومی
فعالیت روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها هر چه به سمت استقلال بیشتر حرکت کند نتایج واقعی‌تر و بهتری حاصل می‌شد و هر چه این فعالیت جنبه دولتی‌تر یافته و در سطوحی بالاتر مورد نظارت و کنترل قرار گیرد بر کیفیت فعالیت‌هایش تأثیر منفی می‌گذارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| فعالیت روابط‌عمومی‌ها بیش از هر  چیز نیازمند نگاهی تخصصی و مستقل‌تر و اختصاص جایگاه واقعی لازم به آنهاست.


فعالیت روابط‌عمومی‌ها زیر نظر معاونت ارتباطات وزارت ارشاد: فعالیت روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها هر چه به سمت استقلال بیشتر حرکت کند نتایج واقعی‌تر و بهتری حاصل می‌شد و هر چه این فعالیت جنبه دولتی‌تر یافته و در سطوحی بالاتر مورد نظارت و کنترل قرار گیرد بر کیفیت فعالیت‌هایش تأثیر منفی می‌گذارد.

 

بر این اساس و با درک اصرار به نظارت‌های دولتی بر فعالیت این‌گونه واحدها، به نظر می‌رسد که فعالیت‌ روابط‌عمومی‌ها به جای آنکه تحت نظر شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت قرار گیرد (که در عمل به فعالیت‌های آن‌ها جنبه تکلیفی و دستوری بیشتری بخشیده)، زیر نظر وزارت ارشاد و معاونت ارتباطات این وزارتخانه (البته با تأکید بر نگاه تخصصی به روابط‌عمومی و تا حد ممکن دادن استقلال به آنها) به انجام فعالیت بپردازند.


در حال حاضر وزارت ارشاد دارای معاونت‌های امور فرهنگی، هنری، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و... است که بر این اساس پیشنهاد می‌شود که نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی به «معاونت ارتباطات» تغییر یافته و ادارات کل امور رسانه (با بخش‌های مختلف رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌های و... یا در عنوانی کلان‌تر رسانه‌های دیجیتال و....) و امور روابط‌عمومی (دولتی و خصوصی) زیر نظر آن مشغول به فعالیت شوند.


از سویی، تأکید شود که جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سازمان‌ها، زیر نظر بالاترین مقام مسئول سازمان و تحت عنوان مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی تعیین شود (باهدف ارائه نظرات مشورتی ارتباطی به مدیران ارشد مجموعه) ولی این جایگاه، به معنای تغییر سلیقه ای مسئول روابط‌عمومی با تغییر مدیرعامل سازمان نباید تلقی شود و نیاز به نگاه تخصصی به روابط‌عمومی است.


ایجاد اتاق فکر ارتباطی در دولت: همچنین پیشنهاد می‌شود تا در دولت، اتاق فکر ارتباطی ایجاد شود تا به کابینه از بعد ارتباطی در حوزه‌های روابط‌عمومی و رسانه‌ای نظرات مشورتی ارائه کند. این نظرات با هدف حل مشکلات و بحران‌های ارتباطی مربوط و کمک به تسهیل فعالیت‌های رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها انجام گیرد.

 

مریم سلیمی پژوهشگر ارتباطی و فعال روابط‌عمومی.

 

 

7

 

منتظر نظر شما هم هستیم:
نظر ارزشمندتان را به نشانی الکترونیکی info@kpri.ir  ارسال فرمایید.


به همراه عکس:

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بستر اعتلای هر چه بیشتر "روابط‌عمومی ایران" را فراهم کند؟ فقط یک عامل به اضافه 5 خط توضیح. تمام: "مهمترین توصیه شما به دولت جدید".

 

شارا: www.shara.ir
فروشگاه روابط‌عمومی‌: www.kpri.ir


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد