درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:41   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47799صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 5 مهر 1400 - 17:22
تنها "سخنگوی" سازمان مدیر ارشد سازمان (وزیر) و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ آن است!
حمید شکری خانقاه - روابط‌عمومیها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند... و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ و مدرس دانشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما بیان کرد.

این استاد دانشکده خبر گفت : چندی پیش در جمع برخی از مدیران روابط‌عمومی‌ کشور ، گفتگویی در حوزه روابط‌عمومی‌ شکل گرفت، رییس مرکز روابط‌عمومی‌ یکی از وزارتخانه های حاضر در نشست تاکید جالبی داشت براینکه:


"روابط‌عمومیها بعد از مقام عالی وزارت تنها سخنگوی سازمان هستند... و هر وزارت خانه ای که سخنگویی غیر از وزیر و رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ و اطلاع رسانی تعیین کند، در اقناع و افزایش رضایت و اعتمادسازی مردم قطعا با مشکل روبرو خواهند شد."


نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط‌عمومی‌ با تایید مطلب فوق اظهار داشت: این اظهار نظر پیشرو و قدرتمندی بود که اگر روسای مراکز روابط‌عمومی‌ و مدیران ارشد سازمانها در نقشهای وزیر و مدیر عامل و ... آن را جدی بگیرند، جایگاه شایسته و بایسته روابط‌عمومی‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد ...


بدیهی است ، گذاشتن یک سخنگو کنار روابط‌عمومی‌ها، یعنی نادیده گرفتن نقشهای کلیدی و خطیر روابط‌عمومی‌ در عصر ارتباطات برای ارتقای اعتماد و سرمایه اجتماعی نظام مند و تنزل آن به یک ساختار بی خاصیت در سطح ارسال خبر به رسانه ها و برگزاری مراسم و مناسبتهای کلیشه ای... که نقش آن به یک اداره امور عمومی تغییر ماهیت داده می شود.


حمید شکری خانقاه با اعتقاد جدی به جایگاه مدیریتی روابط‌عمومی‌ در سطح سازمان ادامه داد:


از طرفی در حکم انتصاب یکی از وزرا دیدم که رئیس مرکز روابط‌عمومی‌ را به عنوان "مشاور وزیر"و رئیس مرکز خطاب کرده بود ، این نیز از هوشمندی ارتباطی و درک درست آن وزیر و اعتماد ایشان به مدیری که برای روابط‌عمومی‌ انتخاب کرده حکایت دارد.


اگر همه روسای سازمانها و وزرای وزارتخانه ها به مدیران روابط‌عمومی‌ اعتماد کنند و آنها را در موقعیت "مشاوره ارتباطی" قرار دهند بی شک بسیاری از مشکلات افکار عمومی با این تقویت جایگاه برطرف خواهد شد.


این استاد دانشگاه، مشاوره مدیریت را یکی از الزامات روابط‌عمومی‌ دانسته و معتقد است که در چنین شرایطی که مدیر روابط‌عمومی‌ به عنوان "مشاور "وزیر و مشاور رئیس سازمان برگزیده می شود بایستی بخش "مطالعات و تحقیقات افکار عمومی و برنامه ریزی راهبردی ارتباطی" در روابط‌عمومی‌ آن سازمان نیز به عنوان اهرمهای "مشاوره ارتباطی" قوی تر و فعال تر شوند.


این برنامه ریز ارتباطی که سابقه طراحی برنامه ها و کمپین های ارتباطی بیشماری را برای سازمانهای مختلف در سابقه کاری خود دارد گفت: اگر بپذیریم که روابط‌عمومی‌ها باید مدیریت پروژه های ارتباطی سازمان مربوطه را با طراحی "پیوست های ارتباطی" پروژه های سازمانی برای افزایش اعتماد و انسجام و مشارکت و نهایتا ارتقای سرمایه اجتماعی و رضایت مندی افکار عمومی برعهده بگیرند لازمه آن "برنامه محوری" و "برنامه مداری" و "برنامه ریزی ارتباطی" و رسانه ای است که بخش مهم و لاینفک روابط‌عمومی‌هاست. اما متاسفانه در اغلب سازمانهای دولتی به شدت به آن بی توجهی می شود.

حمید شکری خانقاه برای رسیدن به جایگاه مدیریتی و ارتباطات یکپارچه سازمانی در ادامه گفت :به این موضوع توجه داشته باشیم که روابط‌عمومی‌ حرفه ای یعنی ارتباطات یکپارچه و ۳۶۰ درجه که از تمام مهارتهای ارتباطی کلامی و غیر کلامی، با بهره گیری از تمام تکنیکها و تاکتیکهای فردی و گروهی و سازمانی و رسانه ای و ...بهره می گیرد.


این استاد دانشگاه که اخیرا نیز از ریاست محترم جمهوری درخواست ارتقای سطح روابط‌عمومی‌ها را در ریاست جمهوری مطرح کرده بود مجددا تاکید کرد: همه باهم تلاش کنیم جایگاه روابط‌عمومی‌ها در سطح "معاونت ارتباطات" وزارتخانه ها و سازمان ها برای "خوب شناساندن کارهای خوب" ارتقا یابد تا موجبات رضایتمندی و اعتماد آفرینی جامعه بیش تر و بهتر از همیشه فراهم شود


و برون سپاری خدمات ارتباطی برای جبران خلا نیروی انسانی متخصص در روابط‌عمومی‌ها جدی گرفته شود.


جامعه ما شایسته آرامش و همزیستی همراه با اعتماد و گسترش ارتباطات انسانی هوشمندانه است.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد