درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 11:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4769صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 2 شهریور 1392 - 08:39
چه کسی جلوی تبلیغ‌های دروغ گردشگری را می‌گیرد؟
  

شارا- مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری تأکید کرد: وزارت ارشاد برای ممنوع کردن تبلیغات دروغین تورهای گردشگری بدون مجوز و غیرقانونی در مطبوعات کشور باید تدبیری بیندیشد.

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا کنون چندبار بخشنامه‌هایی را در ممنوعیت تبلیغ دروغین آژانس‌ها و تورهای گردشگری غیرمجاز خطاب به مطبوعات داخلی صادر کرده است‌؛ اما با وجود آن‌که بسیاری از نشریات، منکر وجود تبلیغات غیرمجاز سفر در صفحات خود هستند‌، ولی همچنان این تبلیغات با بزرگنمایی و دادن وعده‌های دروغ در برخی روزنامه‌ها و مجلات دیده می‌شوند. حال سوال این است که آیا صرفا صدور یک بخشنامه، اهرم بازدارنده‌ی قوی‌ای برای جلوگیری از انتشار این تبلیغات خواهد بود؟ متولیان گردشگری چه راهکارهای موثر و بازدارنده‌ی دیگری را پیش از آن‌که مسافران گرفتار بزرگنمایی و تبلیغات دروغین شوند و کارشان به شکایت بکشد،‌ اتخاذ کرده‌اند؟ مسوولیت نظارت بر تبلیغات گردشگری در روزنامه‌ها و مجلات با کدام مرجع است؟
 


علی لطفی -مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری - در این‌باره گفت: موضوع ممنوعیت تبلیغات دروغین در جراید، بارها و در جلساتی با مسوولان مربوط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده و براساس آن قرار شده است، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه در این‌باره تدبیر کند.

وی ادامه داد: آنچه به‌عنوان بهترین راهکار ارائه شد،‌ درج آگهی با دریافت مجوز موردی از مرجع صدور مجوز (سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) است و قرار شد، طبق همین روال، عمل و به مطبوعات داخلی نیز بخشنامه شود که تبلیغی بدون رویت تصویر مجوز فعالیت، در جراید چاپ نشود. او افزایش سطح همکاری و تعامل وزارت ارشاد با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بهترین ابزار و روش در این جریان دانست و گفت: جراید و به تبع آن‌ها، معاونت مطبوعاتی باید احساس کنند در قبال ارائه‌ی اجناس دروغین به مخاطبان‌، مسوول هستند و باید در این زمینه برای نظارت بیشتر، با گردشگران همکاری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما تعاملاتی نیز با اداره کل اماکن ناجا داشته‌ایم تا به‌محض اعلام شکایت از سوی گردشگران درباره‌ی این تبلیغات و خدمات دروغین‌، نسبت به جمع و پلمپ کردن واحدها و تلفن‌های صوری آن‌ها اقدام شود. او یادآوری کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان دو دستگاه نظارتی و حاکمیتی برای رفاه حال مردم و مخاطبان طی توافق‌هایی، قرار گذاشته‌اند که با هم همکاری داشته باشند. بنابراین ضمانت اجرایی این موضوع را باید وزارت ارشاد تعریف کند.

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری ادامه داد: مطبوعات و جراید، زیر نظر وزارت ارشاد کار می‌کنند و با نظر این وزارتخانه، یک روزنامه یا مجله تعطیل می‌شود. بنابراین ضمانت اجرایی هم با وزارت ارشاد است و درخواست دوباره‌ی سازمان از مدیران این وزارتخانه با توجه به این‌که با ادبیات مطبوعات آشنا هستند، تدبیر صحیح و هوشمندانه‌ای در این‌باره است. همچنین اجرای این امر مهم‌، وجود تعهد در مطبوعات را می‌طلبد.

لطفی همچنین افزود: اعتماد به یک رسانه بر مبنای ارائه‌ی اخبار صحیح به مخاطبان شکل می‌گیرد. بنابراین درج یا تبلیغ یک مطلب دروغ، خارج از اخلاق حرفه‌یی است و بی‌شک در درازمدت، اعتماد مخاطبان از بین می‌رود و رسانه، سرمایه‌ی اصلی‌اش را که همان خوانندگان است، از دست می‌دهد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد