درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 03:52   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4769صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 2 شهریور 1392 - 09:15
چه کسی جلوی تبلیغ‌های دروغ گردشگری را می‌گیرد؟
  

شارا- مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری تأکید کرد: وزارت ارشاد برای ممنوع کردن تبلیغات دروغین تورهای گردشگری بدون مجوز و غیرقانونی در مطبوعات کشور باید تدبیری بیندیشد.

به گزارش شارا به نقل از ایسنا، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تا کنون چندبار بخشنامه‌هایی را در ممنوعیت تبلیغ دروغین آژانس‌ها و تورهای گردشگری غیرمجاز خطاب به مطبوعات داخلی صادر کرده است‌؛ اما با وجود آن‌که بسیاری از نشریات، منکر وجود تبلیغات غیرمجاز سفر در صفحات خود هستند‌، ولی همچنان این تبلیغات با بزرگنمایی و دادن وعده‌های دروغ در برخی روزنامه‌ها و مجلات دیده می‌شوند. حال سوال این است که آیا صرفا صدور یک بخشنامه، اهرم بازدارنده‌ی قوی‌ای برای جلوگیری از انتشار این تبلیغات خواهد بود؟ متولیان گردشگری چه راهکارهای موثر و بازدارنده‌ی دیگری را پیش از آن‌که مسافران گرفتار بزرگنمایی و تبلیغات دروغین شوند و کارشان به شکایت بکشد،‌ اتخاذ کرده‌اند؟ مسوولیت نظارت بر تبلیغات گردشگری در روزنامه‌ها و مجلات با کدام مرجع است؟
 


علی لطفی -مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری - در این‌باره گفت: موضوع ممنوعیت تبلیغات دروغین در جراید، بارها و در جلساتی با مسوولان مربوط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده و براساس آن قرار شده است، معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه در این‌باره تدبیر کند.

وی ادامه داد: آنچه به‌عنوان بهترین راهکار ارائه شد،‌ درج آگهی با دریافت مجوز موردی از مرجع صدور مجوز (سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) است و قرار شد، طبق همین روال، عمل و به مطبوعات داخلی نیز بخشنامه شود که تبلیغی بدون رویت تصویر مجوز فعالیت، در جراید چاپ نشود. او افزایش سطح همکاری و تعامل وزارت ارشاد با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را بهترین ابزار و روش در این جریان دانست و گفت: جراید و به تبع آن‌ها، معاونت مطبوعاتی باید احساس کنند در قبال ارائه‌ی اجناس دروغین به مخاطبان‌، مسوول هستند و باید در این زمینه برای نظارت بیشتر، با گردشگران همکاری کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما تعاملاتی نیز با اداره کل اماکن ناجا داشته‌ایم تا به‌محض اعلام شکایت از سوی گردشگران درباره‌ی این تبلیغات و خدمات دروغین‌، نسبت به جمع و پلمپ کردن واحدها و تلفن‌های صوری آن‌ها اقدام شود. او یادآوری کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان دو دستگاه نظارتی و حاکمیتی برای رفاه حال مردم و مخاطبان طی توافق‌هایی، قرار گذاشته‌اند که با هم همکاری داشته باشند. بنابراین ضمانت اجرایی این موضوع را باید وزارت ارشاد تعریف کند.

مدیرکل دفتر امور مراکز و خدمات گردشگری ادامه داد: مطبوعات و جراید، زیر نظر وزارت ارشاد کار می‌کنند و با نظر این وزارتخانه، یک روزنامه یا مجله تعطیل می‌شود. بنابراین ضمانت اجرایی هم با وزارت ارشاد است و درخواست دوباره‌ی سازمان از مدیران این وزارتخانه با توجه به این‌که با ادبیات مطبوعات آشنا هستند، تدبیر صحیح و هوشمندانه‌ای در این‌باره است. همچنین اجرای این امر مهم‌، وجود تعهد در مطبوعات را می‌طلبد.

لطفی همچنین افزود: اعتماد به یک رسانه بر مبنای ارائه‌ی اخبار صحیح به مخاطبان شکل می‌گیرد. بنابراین درج یا تبلیغ یک مطلب دروغ، خارج از اخلاق حرفه‌یی است و بی‌شک در درازمدت، اعتماد مخاطبان از بین می‌رود و رسانه، سرمایه‌ی اصلی‌اش را که همان خوانندگان است، از دست می‌دهد.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد