درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 22:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب
  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی
  🟠 پولیتزر عکاسی به تصاویر بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک رسید
  مک دونالد به دنبال افزایش تعامل با مشتریان از طریق سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال
  واتس‌اپ با طرح جدید بی‌رنگ و امکانات تازه برای همه کاربران عرضه شد!
  دکتر مهدی فرقانی بازتاب دهنده صدای بی صدایان
  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند
  نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار: توانمندسازی جوامع برای رسیدن به اهداف 2030
  ادوبی مدعی است هوش مصنوعی جایگزین دوربین‌های دیجیتال خواهد شد
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47645صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیدوشنبه، 15 شهریور 1400 - 23:10
نگاهی به آداب مراوده در فضای مجازی
آیا لایک کردن مانع گفتگو نمی‌شود؟!؟!
از: دکتر حسن خسروی. مدرس دانشگاه و مولف کتاب مهارت‌های زندگی. - خوب! ملاحظه می‌کنید که آداب گفتگو و تعامل در فضای مجازی چقدر مهم و تاثیرگذار بوده و چقدر می‌تواند منجر به توسعه مناسبات انسانی و تحکیم و گسترش ارتباطات و روابط‌عمومی ما گردد. متاسفانه بسیاری از مردم؛ از گوشی‌های گران قیمت استفاده می‌کنند اما کمترین ادب و احترام و نوعدوستی و تشکر و قدردانی از دیگران را آموزش ندیده و بلد نیستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| هر روز حجم عظیمی از اطلاعات؛ فیلم؛ تصاویر و اخبار و... در فضای مجازی برای ما ارسال می‌شوند که ناگزیر از گزینش آنها هستیم. آنهایی را که خیلی خوشمان بیاید و برایمان خیلی جذاب باشند ؛ می‌خوانیم و می‌بینیم و شاید یک یادداشتی (کامنت) نیز بر آن بنویسیم. آنهایی را که کمتر جذاب باشند؛ صرفا با یک استیکر تشکر یا لایک و... رد می‌شویم و آنهایی را هم که برایمان نون و آبی نداشته و دردی دوا نمی‌کند و وقت تلف کردن است؛ اصلا باز نکرده و بی توجه از آن رد می‌شویم. چاره ای هم نیست.

 

حجم مطالب دریافتی بسیار بالاست؛ وقت و حوصله ما اندک است و هزینه های اینترنت و وضعیت اعصاب ما ایجاب می‌کند که گزینشی عمل کرده و کمترین واکنش‌ها را داشته باشیم. اما یک نکته تربیتی مهم در این میان وجود دارد که هدف این نوشتار است.


اگر کسی وقت می‌گذارد برای شما مطلب صمیمانه و محترمانه و خوبی تایپ کرده و می‌نویسد ؛ ادب حکم می‌کند که شما در پاسخ ایشان فقط استیکر تشکر یا قلب و لایک نفرستید.؟!؟!. چون او برای شما وقت گذاشته است.


مثلا طرف در واکنش به عکس ارسالی شما که از طبیعت انداخته اید؛ می نویسد که : به به عزیزم چه عکس هنرمندانه پرمعنایی گرفته ای. دستت درد نکنه. حتما عکسهای قشنگ دیگه را هم برایم بفرست. خیلی عالی عکاسی میکنی و حتما ادامه بده و...


خوب! شما در واکنش و پاسخ به این همه ابراز لطف و محبت دوستتان که شما را تشویق کرده؛ که نباید فقط یک لایک یا یک استیکر تشکر و... بفرستید. او برای شما وقت گذاشته و تایپ کرده و شما برایش عزیز و مهم و محترم بوده اید. ادب و اخلاق حکم می‌کند که شما در پاسخ او بگویید : وای چقدر ممنونم که توجه کردی. تشکر از این همه انرژی مثبت که بهم دادی. تشویق شما باعث میشه که با دقت و انگیزه بیشتری عکاسی کنم.خیلی ممنون عزیزم و...


خوب! ملاحظه می‌کنید که آداب گفتگو و تعامل در فضای مجازی چقدر مهم و تاثیرگذار بوده و چقدر می‌تواند منجر به توسعه مناسبات انسانی و تحکیم و گسترش ارتباطات و روابط‌عمومی ما گردد. متاسفانه بسیاری از مردم؛ از گوشی‌های گران قیمت استفاده می‌کنند اما کمترین ادب و احترام و نوعدوستی و تشکر و قدردانی از دیگران را آموزش ندیده و بلد نیستند.

 

اینترنت و موبایل و ماهواره آمد؛ ولی فرهنگ آن نیامد و نتوانستیم که یک پروتکل آموزشی و تربیتی مناسبی برای آنها تدوین کنیم و در عوض؛ تا توانستیم؛ فیلتر کردیم و محدودیت دسترسی ایجاد کردیم و پارازیت فرستادیم.؟!؟!. این کم کاری مساجد؛ مدارس؛ دانشگاه ها؛ صدا و سیما و متولیان فرهنگی و آموزشی کشور را واقعا نمی‌توان نادیده گرفت.

 

تجویز ما این است که حتما در فضای مجازی که در واقع تبدیل به فضای حقیقی شده است؛ بیشتر و بهتر با هم گفتگو کنیم و حرف بزنیم. برای هم وقت بگذاریم و روابط عمومی خود را با نکات پرمعنی و محترمانه و عاشقانه تقویت کرده و با هم ؛ حرف درست بزنیم و درست؛ حرف بزنیم.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  تکنیک شش کلاه تفکر


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد