درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:51   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47639صفحه نخست » ادامه مطلب چهارجمعه، 12 شهریور 1400 - 10:27
چرا باید تلفن را در وضعیت پرواز قرار داد؟
تغییر وضعیت موبایل به «وضعیت پرواز» از پیش از بلند شدن هواپیما تا پس از فرود در مقصد یکی از تمهیدهای ایمنی است که در سال‌های اخیر به آن عادت کرده‌ایم. ولی همه نمی‌دانند چرا شرکت‌های هواپیمایی از ما می‌خواهند این کار را انجام دهیم.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| تغییر وضعیت موبایل به «وضعیت پرواز» از پیش از بلند شدن هواپیما تا پس از فرود در مقصد یکی از تمهیدهای ایمنی است که در سال‌های اخیر به آن عادت کرده‌ایم. ولی همه نمی‌دانند چرا شرکت‌های هواپیمایی از ما می‌خواهند این کار را انجام دهیم.

در ویدیویی در تیک‌تاک، سیرا میست، مهماندار هواپیما، قانون وضعیت پرواز را توضیح می‌دهد و می‌گوید چرا وضع شده است. او می‌گوید: «دلیل این امر شاید برایتان نامنتظره باشد و باعث شود دفعه بعد که خواستید گوشی‌تان را یواشکی در وضعیت عادی نگه دارید، دوباره فکر کنید.»

خانم میست توضیح می‌دهد: «از زمانی که درهای هواپیما بسته می‌شود تا زمانی که هواپیما به زمین می‌نشیند، خلبانان از دستورالعمل‌های مشخصی پیروی می‌کنند که کارشناسان «مراقبت پرواز» یا «ای‌تی‌‌سی» در برج مراقبت ارائه می‌کنند، و وظیفه آن‌ها این است که مطمئن شوند هواپیماها در ایمنی کامل و بدون برخورد با یکدیگر به هوا برمی‌خیزند و به زمین می‌نشینند.»

خانم میست در این ویدیوی پربیننده سپس ادعا می‌کند که امواج گوشی‌های همراه ممکن است در مکالمات میان خلبان و کارمندان برج مراقبت پرواز روی زمین اختلال ایجاد کند.

او توضیح می‌دهد: «خلبان‌ها برای تماس با برج مراقبت، از همان امواجی استفاده می‌کنند که ما هم در گوشی‌های همراه استفاده می‌کنیم. حالا تصور کنید چقدر اوضاع بد خواهد شد اگر خلبانی که دارد از برج مراقبت روی زمین هدایت می‌شود، ناگهان ارتباطش را از دست بدهد و مجبور به پرواز کورکورانه شود، چرا که امواج ارتباط او به‌دلیل تداخل با (امواج) گوشی همراه یکی از مسافران مختل شده است.»

اما همه با این استدلال موافق نیستند.

در سال ۲۰۱۷، خلبانی به نشریه بیزینس اینسایدر گفت: «تاکنون ثابت نشده است امواج گوشی‌های همراه در عملکرد جهت‌یابی هواپیما اختلال ایجاد می‌کند. ولی این که امری تاکنون اتفاق نیفتاده باشد بدان معنی نیست که هرگز رخ نخواهد داد.»

یک مهندس برق نیز زیر ویدیوی تیک‌تاک خانم میست نظر داد که دلیل واقعی قرار دادن گوشی همراه در وضعیت پرواز آن است که «امواج غیرعمدی رادیویی منتشره از گوشی همراه و سایر دستگاه‌ها» یا «امواج رادیویی است که تجهیزات خلبان ناخواسته دریافت می‌کند».

او با اشاره به این که «دستگاه‌های ما تا این اندازه امواج ناخواسته را ارسال یا دریافت نمی‌کنند»، ابراز تردید کرد که قرار دادن گوشی در وضعیت پرواز «واقعا ضروری» باشد، ولی افزود «محض احتیاط این کار را بکنید».

در سال ۲۰۱۳، سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا تشخیص داد که اگر هواپیما به فناوری مناسب تفکیک امواج مجهز باشد، استفاده مسافران از دستگاه‌های الکترونیک هنگام صعود و فرود هواپیما، ایمن خواهد بود. اما در ادامه ذکر کرد که گوشی‌های همراه باید در وضعیت پرواز قرار داده شوند.

خدمه پرواز در گذشته گزارش کرده‌اند که این امر همان قدر که به فناوری پرواز و خطرهای احتمالی آن ربط دارد، به ایمنی شخصی مسافران نیز مرتبط است، چرا که احتمال افتادن و به این سو و آن سو پرتاب شدن گوشی‌های همراه در داخل هواپیما در تلاطم‌های شدید نیز مطرح است، و می‌تواند حواس مسافران را از توجه به توصیه‌های ایمنی که ارائه می‌شود یا هنگام نیاز به خروج اضطراری، پرت ‌کند.
 

منبع: independentpersian

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد