درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 13:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
  آیا می‌توان بدون بک لینک زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47616صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 9 شهریور 1400 - 09:44
راهنمای ارتباطات و بازاریابی «جک ما» برای کارآفرینان
استراتژی بازاریابی و ارتباطی «جک‌ما» یاد می‌دهد که چگونه می‌توان از پایین‌ترین نقطه به قله موفقیت رسید. تجربه او می‌گوید که چگونه با جست‌و‌جوی فرصتی جدید می‌توان مشکلات را به فرصتی برای موفقیت تبدیل کرد. او چند بار در زندگی خود شکست خورده است، اما امروز با Alibaba ،کارآفرین محبوب چین و یکی از موفق‌ترین افراد دنیا در حوزه تجارت الکترونیک است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| استراتژی بازاریابی و ارتباطی «جک‌ما» یاد می‌دهد که چگونه می‌توان از پایین‌ترین نقطه به قله موفقیت رسید. تجربه او می‌گوید که چگونه با جست‌و‌جوی فرصتی جدید می‌توان مشکلات را به فرصتی برای موفقیت تبدیل کرد. او چند بار در زندگی خود شکست خورده است، اما امروز با Alibaba ،کارآفرین محبوب چین و یکی از موفق‌ترین افراد دنیا در حوزه تجارت الکترونیک است.

 

 او همیشه در سخنرانی‌هایش اشاره کرده است که مهارت چندانی در حوزه فناوری ندارد، اما شرکتی (Alibaba) تاسیس کرده است که مشاغل در آن به شدت به فناوری متکی است. او در سال ۱۹۹۹ گروه‌های سرمایه‌گذاری را گرد هم آورد تا در تاسیس Alibaba به او کمک کنند.

جک ما در مسیر ساخت بزرگ‌ترین برند تجارت الکترونیک چین (Alibaba) درس‌های بسیاری آموخت. مسیری که هموار نبود و رمز موفقیت امروز او اعتماد میان Alibaba و مشتریانش است. این همان موضوعی است که همچنان جک ما روی آن تاکید دارد و معتقد است هر کسب و کاری برای بقا نیازمند اعتماد مشتریان است که مهم‌ترین مولفه در یک معامله تجاری است. جک ما سال‌هاست به الگویی برای کارآفرینان بدل شده و راه و روش او برای راه‌اندازی موفق یک کسب‌و‌کار الگوی بسیاری‌ از افراد است. در این یادداشت به رویکرد جک ما در بازاریابی و روابط‌عمومی می‌پردازم.

۱-در شکایت‌ها فرصت پیدا کنید

جک ما طرفدار مخاطبی که همواره شکایت دارد نیست، اما به کارآفرینان توصیه می‌کند که از میان شکایت مخاطبان فرصت‌های خود را پیدا کنند. وقتی مخاطبان از موضوعی شکایت دارند نیاز خود را بیان می‌کنند. آنها به کارآفرینان این فرصت را می‌دهند که شنونده باشند. کارآفرینان از این طریق می‌توانند راه‌حلی برای این مشکلات پیدا کنند و با گوش کردن به بزرگ‌ترین مشکلات، آنها را در کسب‌و‌کار خود تبدیل به راه‌حل کنند.

۲- افراد را برای یک هدف مشترک متحد کنید

جک ما در سال ۱۹۹۹ گروهی از سرمایه‌گذاران را گرد هم آورد و به آنها از چشم‌انداز خود در Alibaba گفت. او آنها را برای رسیدن به یک هدف مشترک که تاسیس غول تجارت الکترونیک چین بود متحد کرد. جک ما معتقد است کارآفرینان باید در زمان استخدام نیروی انسانی هم به‌روشنی اهداف کسب‌و‌کار را به آنها منتقل کنند.

با این کار یک کارآفرین می‌تواند اعضای یک تیم را نسبت به چشم‌انداز و اهداف کسب‌و‌کار همراه کند و اگر آنها به ماموریت و هدف کسب‌و‌کار اعتقاد داشته باشند مخاطب یا مشتری نیز آنها را باور خواهد کرد و وقتی همه مخاطبان کسب‌و‌کار به چشم‌انداز مجموعه اعتقاد داشته باشند کسب‌و‌کار رشد چشمگیری خواهد داشت.

۳- نوآوری

یکی از کارهایی که در گروه Alibaba حتی رشد آن متوقف نشده است توجه به نوآوری بوده است. برای مثال وقتی با مشکلی در یک فرآیند روبه‌رو می‌شوند سوالاتی را برای بهبود خدمات می‌پرسند. با این کار آنها می‌خواهند کل فرآیند را بهبود ببخشند.

جک ما به کارآفرینان توصیه می‌کند قبل از اینکه محصولی را روانه بازار کنند بدانند این محصول چقدر متفاوت و نوآورانه است. درک این نکته ضروری است که راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار بدون اینکه به این موضوع فکر شود که چطور بهتر می‌شود و آیا روند رو به رشدی دارد، بی‌فایده است، چون در این صورت نوآوری در آن بی معنی است.

۴- تنها یک مدل کسب‌و‌کار وجود دارد: کمک به دیگران

اگر یک استارت‌آپ کمکی به مخاطب نمی‌کند داشتن یا راه‌اندازی آن فایده ندارد. جک ما معتقد است برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک درآمد از طریق کمک به دیگران به دست می‌آید. سوال اصلی این است آیا محصولی که در کسب‌و‌کار ارائه می‌شود نیاز مبرمی از یک گروه مخاطب را برطرف می‌کند؟

آیا زندگی دیگران را شادتر می‌کند؟ باعث ارتقای کسب‌و‌کارشان می‌شود؟ در همین زمینه گروه Alibaba به صاحبان مشاغل کوچک در چین کمک می‌کند تا محصولات خود را در خارج از چین بفروشند حتی سرویس‌هایی هم به مشاغل بزرگ در همین زمینه ارائه می‌کند.

کسب‌و‌کارهای کوچک همواره از جک ما تشکر می‌کنند، چرا که کسب و کار آنها به کمک او توانسته وارد بازارهای بین‌المللی شود.

۵- بودجه یک مشکل است، اما نباید مانعی برای کسب‌و‌کار باشد

وقتی جک ما به Alibaba فکر می‌کرد نه‌تنها هیچ پولی نداشت که بانک‌ها نیز از دادن وام به او خودداری کردند. او ایده خود را با صدها سرمایه‌گذار در چین مطرح کرد، اما هیچ‌یک به سرمایه‌گذاری روی ایده او اعتقادی نداشتند. آنها گمان می‌کردند ایده یک شرکت اینترنتی که قرار است به مشاغل کوچک برای فروش جهانی و صادرات محصولات‌شان کمک کند منطقی نیست. جک باید راهی پیدا می‌کرد تا کار شرکت را شروع کند. او از ۱۸ گروه علاقه‌مند که به ایده او باور داشتند خواست که هر کدام فقط ۵۰هزار دلار به کسب وکار او بدهند تا با اضافه شدن پول خودش به این مبلغ کار را شروع کند، اما بسیاری از سرمایه‌گذارها به او اعتماد نکردند، اما او بالاخره راه خود را پیدا کرد. اگر شما ایده‌ای دارید و به انتظار سرمایه، بیکار نشسته‌اید جک روش شما را نمی‌پسندد. حتی اگر اقدام برای جذب کانال‌های سرمایه‌گذاری اصلی به نتیجه نرسیده راه دیگری وجود دارد.

نویسنده: حمید جعفری متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی
منبع: donya-e-eqtesad


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد