درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:36   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4758صفحه نخست » ادامه مطلب دوشنبه، 2 شهریور 1392 - 05:58
کسب‌وکار اجتماعی؛ تنها شبکه اجتماعی نیست!
معصومه رشیدی
  

شارا- ۱۵سال پیش خرید کفش و کتاب به صورت آنلاین یک افسانه بود. اما تجارت سنتی و تجارت الکترونیک به تدریج در هم ادغام شدند تا جاییکه دیگر چیزی به نام «کسب‌و‌کار آنلاین» به وجود آمد اما محقق نشد و تنها یک واژه به وجود آمد. «کسب‌و‍کار»  

شرکت آیی‌بی‌ام معتقد است، در حال حاضر چنین تغییری با فناوری‌های اجتماعی در حال وقوع است. جهش رسانه‌های اجتماعی در پنج سال گذشته، تنها اشاره‌ای است به آنچه که فناوری‌های اجتماعی درطول پنج سال آینده انجام خواهند داد.

 

ظهور کسب و کار اجتماعی

 بر روی یک سیاره  هوشمند، رهبران هر صنعتی بهره‌گیری از فناوری اجتماعی را آغاز کرده‌اند. تمایز و تفاوت بین «کسب‌و‌کار اجتماعی» و کسب و کار درحال از بین رفتن است. مشتریان و کارکنان شما از شما انتظار دارند که هرچه بیشتر، اجتماعی‌بودن را با فرایند کسب‌و‌کار اصلی خود تلفیق کنید.

 

نیروی کار اجتماعی نیروی کار زیرک  است

 چرا انسان‌ها را حیوانات اجتماعی می‌نامند، حتی در محل کار! یک ونیم میلیارد نفر از ما از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم. شما نیازمند آن نیستید که نیروی کار خود را در رابطه با ارزش اجتماعی‌یودن متقاعد کنید. فقط لازم است فرهنگی ایجاد کنید که برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی را درروند کاریتان پشتیبانی وهدایت کند.

هنگامی که یک نیروی کار به جای یک نمودار سازمانی، به عنوان شبکه‌ای از جوامع عمل می‌کند، کارکنان می توانند درنظر گرفته شوند و شکاف‌های موجود در تخصص‌هایشان پر شود. آنها می‌توانند به شکلی یکپارچه دانش خود ر ا در سراسربخش‌ها و ادارات، سراسر زبان‌ها و سراسر اقیانوس‌ها به اشتراک بگذارند.

 درکمپانی سمکس (یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد ساختمان و تولید کنندگان سیمان در جهان)، یک سیمان ساز ۱۵ میلیارد دلار برای ایجاد اولین برند جهانی در زمینه بتن هزینه نمود. وظیفه‌ای که مستلزم همکاری همه اعضاء و افراد ذینفع از هر کشور بود. برای این منظور سمکس یک ازمایشگاه جدید تاسیس نکرد. بلکه یک شبکه کسب‌و‍‌کار اجتماعی بوجود آورد. کارکنان آن در ۵۰ کشور یک جامعه جهانی فعال را تشکیل دادند که همکاری آنها با یکدیگر منجر به راه اندازی یک برند در یک سوم زمان پیش بینی شد.

 

تبدیل کردن مشتریان به طرفداران

تنها نیم دهه طول کشید تا رسانه‌های اجتماعی رفتار مصرف کننده را تغییر دهند. داده‌های اجتماعی نظیر بررسی‌ها و کامنت‌ها ممکن است به اندازه یک سوم مخارج مصرف کنندگان است.  تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۲ ، ازهر پنج معامله مشتریان، چهار معامله توسط فناوری‌های اجتماعی صورت خواهد گرفت. همانگونه که مشتریان قدرتمندتر شدند، استفاده از فناوری‌های اجتماعی برای تعامل و ارتباط با مشتریان نیز به یک امر حیاتی تبدیل شده است.

گروه امادوری در ایتالیا (یکی از شرکت های پیشرو در بخش کشت مواد غذایی ایتالیایی)، راه حل‌های شرکت آی‌بی‌ام را برای کسب‌و کارهای اجتماعی بکار برد تا شبکه وب را به عنوان یک گروه متمرکز نامحدود تفسیر کند. با استفاده از گوش دادن اجتماعی به بحث‌ها و گفتگوهای آنلاین، شرکت توانست به طرزی خلاقانه و با زیرکی به احساسات مصرف کنندگان پاسخ دهد.  گفتگوهای اجتماعی درمورد پایداری، الهام بخش شرکت امادوری برای معرفی بسته بندی سبزتر خود بود. با یکی کردن اجتماعی شدن با تجربیات آنلاین، برای دستیابی به بخش‌هایی از مخاطبان جدید، امادوری می‌تواند مشتریان خود را به علاقه‌مندان و طرفداران محصولات خود تبدیل کند.

 

پیشروی کسب‌وکارهای اجتماعی

سرمایه گذاری برای تبدیل شدن به یک کسب و کار اجتماعی، در کمک به نیروی کار خود جهت ارایه تجربیات استثنایی مشتریان، هیچ گاه بسیار ضروری نبوده است. کاستن از ریزش مشتری به میزان پنج درصد می‌تواند به افزایش ۹۵ درصدی سود منجر شود و یافتن مشتریان جدید می‌تواند تا پنج برابرحفظ و نگهداری مشتریان سابق برای شما هزینه داشته باشد.

 کسب‌و‌کار اجتماعی شدن، فراتر از ایجاد شبکه‌های اجتماعی است. این کار مستلزم گرفتن و تجزیه و تحلیل حجم بسیار اطلاعاتی است که شبکه فراهم می‌کند. استفاده از این داده‌ها می‌تواند مرزها را هم در داخل و هم در خارج شرکت شما حذف نماید.

 

بیایید یک سیاره هوشمند بسازیم

  شما می‌توانید یک روز اضافی‌تر بهره‌وری از کارکنان خود را درهرهفته استفاده کنید؟ فناوری اجتماعی می‌تواند بهره وری را به اندازه ۲۵ درصد افزایش دهد.

تا سال ۲۰۱۴ حدود چهار شرکت از هر پنج شرکت، تصمیم خواهند گرفت که در فناوری‌های اجتماعی به منظور همکاری‌های داخلی و گوش دادن به مشتریان، سرمایه‌گذاری کنند.

 صنعت فناوری اجتماعى که در سال ۲۰۱۰، دارای ارزشی معادل۶۰۰ میلیون دلار بود تا سال ۲۰۱۶ با ده برابر رشد به ۶٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

برگرفته از: http://socialmedia.ir/business/social-business-not-sn.html

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد