درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 23:59   

درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی

  درگیری در سازمان رادیو ملی آمریکا پس از متهم شدن به جانب‌داری لیبرالی


ادامه ادامه مطلب یک

مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

  مکث بومر: نشانه‌ای که نشان می‌دهد باید واقعاً رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارید


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدل قدرتمند هوش مصنوعی جدید، گفتار را به متن، حتی اصطلاحات تخصصی شرکت شما، به دقت تبدیل می‌کند
  چگونه مخاطبان خود را تعریف کنید: راهنمای گام به گام
  روزنامه‌نگاران نگاه انتقادی خود را به سمت کارفرمایان خود معطوف می‌کنند
  آستری‌بات اس وان: ربات انسان‌نمای سریع و دقیق
  سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  سهام متا به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های هوش مصنوعی و کاهش رشد سقوط کرد
  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری
  عملکرد آژانس‌های روابط‌عمومی WPP در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چگونه بود؟
  آینده روابط‌عمومی مستقل
  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47552صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 8 مرداد 1400 - 16:44
ضداطلاعات دیجیتالی و مشارکت فعال شهروندان در حل اختلاف‌نظرهای موجود در حوزه‌های سلامت و علم: دیدگاه‌هایی جدید از کووید-19
ما در این مقاله کوشیده‌ایم تا مجموعه‌ای از جدیدترین داده‌ها و دیدگاه‌ها را از چهار قاره جهان جمع‌آوری کنیم که به محققان حوزه رسانه، روزنامه‌نگاران، متخصصان علوم ارتباطات، متخصصان حوزه سلامت و سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا ابعاد گوناگون اطلاع‌پراکنی درباره کووید-19 را به خوبی درک کرده و دریابند که از چه راه‌هایی می‌توانند بر توانایی و اثرگذاری خود بر روی عموم مردم برای مشارکت فعال در حل و فصل اختلاف‌نظرهای موجود در زمینه علم و سلامت تاثیرگذار باشند.
  

نویسندگان:
آن اینگوین، استاد دپارتمان ارتباطات و روزنامه‌نگاری دانشگاه بورن ماوث انگلستان
دنیل کاتالان ماتاموروس، استاد بخش مطالعات ارتباطات
در دانشگاه کارلوس سوم مادرید
 

 


چکیده
رسانه‌های‌ دیجیتال که مسیرهای گسترده‌ای را در اختیار افراد قرار داده‌اند تا به‌طور موثری در جریان شکل‌گیری و انتشار اخبار، اطلاعات و مباحث علمی یا بهداشتی قرار گیرند و در آنها مشارکت داشته باشند.


با این همه، همین مساله باعث شده تا زمینه مساعدی برای انتشار ضداطلاعات و اطلاعات کذب و طرح مباحث جعلی فراهم گردد و این یعنی افزایش احتمال و خطر اتخاذ تصمیمات نادرست و زیانبار در سطح عمومی. افزایش اطلاع‌پراکنی‌ها در ارتباط با کووید-19 در ماه‌های اخیر به جدیدترین مورد از موارد بروز اختلاف‌نظرهای جدی بین دو حوزه علم و سلامت تبدیل شده است و می‌توان آن را به موارد دیگری همچون انکار تغییرات آب و هوایی، ضدیت با واکسیناسیون، ضدیت با نسل پنجم ارتباطات (5G) یا نظریه مسطح بودن کره زمین اضافه نمود.


ما در این مقاله کوشیده‌ایم تا مجموعه‌ای از جدیدترین داده‌ها و دیدگاه‌ها را از چهار قاره جهان جمع‌آوری کنیم که به محققان حوزه رسانه، روزنامه‌نگاران، متخصصان علوم ارتباطات، متخصصان حوزه سلامت و سیاست‌گذاران کمک می‌کند تا ابعاد گوناگون اطلاع‌پراکنی درباره کووید-19 را به خوبی درک کرده و دریابند که از چه راه‌هایی می‌توانند بر توانایی و اثرگذاری خود بر روی عموم مردم برای مشارکت فعال در حل و فصل اختلاف‌نظرهای موجود در زمینه علم و سلامت تاثیرگذار باشند.

واژه‌های کلیدی: ضدیت با واکسیناسیون، ضدیت با نسل پنجم ارتباطات (5G)، کووید-19، تئوری‌های توطئه، ضداطلاعات، اختلاف‌نظرهای بهداشتی، اطلاع‌پراکنی، اطلاعات نادرست، اختلاف‌نظرهای علمی

1- اولین اطلاع‌پراکنی راستین رسانه‌های‌اجتماعی
2- یک بحران نهفته
3- بررسی موضوعی قضیه
منابع



لینک دانلود: http://kpri.ir/product/ضداطلاعات-دیجیتالی-و-مشارکت-فعال-شهرو/



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  نسل چهارم روابط‌عمومی‌


  چگونه از روابط‌عمومی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کنید


  هرگز کسی را آزار نده


  چالش‌های سلامت روانی متخصصان روابط‌عمومی


  شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ای‌اس‌جی


  آینده روابط‌عمومی مستقل


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  ۹ توصیه برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خبرنگاری


  مزایای استفاده از ابزارهای یکپارچه در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد