![](/media/image/1400/04/29/8987982-655656676 (1).png)
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| کارشناسان امروزین روابطعمومی در وهله اول باید یک فرد تجاری باشند. اگر آنان چیزی از تجارت ندانند، نه تنها قادر به ارایه کار تجاری نخواهند بود، بلکه توانایی درک نیازها و اهداف موکل خود را نیز نخواهند داشت.
به خصوص در دنیای پیشرفته امروز، کوته فکری و ساده لوحی است اگر نقش کارگزاران روابطعمومی در حد کارگزاران مطبوعاتی بدانیم که شغل شان تبلیغ موکلان خود در روزنامه ها و مجلات است. این نوع نگرش، خود را نسبت به مسایل پیچیده و متنوع شرکت ها عملاً نا آشنا معرفی می کند.
متخصصان امروزین روابطعمومی باید در بسیاری از شئون زندگی «مهارت» داشته باشند. شیوة زندگی، امروزه چنان پیچیده شده که دیگر متخصصان روابطعمومی به تنهایی قادر به حل مشکلات و برخورد با مسایل نیستند. البته معنای این مطالب آن نیست که آنان در درک جنبه های روانشناسی معاصر، بخواهند همانند روانشناسان به اصطلاح مو را از ماست بیرون بکشند. اما باید بتوانند به هر دو روی سکه یعنی هم موکل و هم گروه های مخاطب کمک کنند تا بتوانند اطلاعات بی شماری را که هر روز نیز بر آنها افزوده می شود، رمز گشایی کنند.
ماهواره، اینترنت، کامپیوتر و ویدئو نمونههای ابتدایی از پیشرفته های حاصله در ارتباطات هستند که کارشناسان روابطعمومی، موکلین آنها و گروه های مخاطب باید متوجه اهمیت آنها باشند. چه کسی می داند که بازی های ویدئویی حاوی چه کاربردهای آموزشی هستند؟ امروزه، با در دسترس بودن کامپیوتر، والدین اسیر دانش و مهارت فنی کودکان ده ساله خود شده اند.
امکان جابجایی و حق انتخاب در تماشای برنامه ها و شبکه های تلویزیونی، سردرگمی را برای ما به ارمغان آورده است. با استفاده از اینترنت یک فرد روستایی که در مونتانا سکونت دارد، در اتاق خود می تواند به تماشای یک رویداد زنده ورزشی بنشیند که در میدان ورزشی مدسیون نیویورک برگزار می شود! او همچنین می تواند بدون این که اتاق خود را ترک کند، برنامه دیگری را انتخاب و تماشا کند.
در عصر ما، پیشرفت های معجزه آسای ارتباطات، انتخاب را بسیار مشکل کرده است. بنابراین، امروزه متخصصان کاردان، سختکوش و آموزش دیده باید عملاً فرصت های نامحدودی داشته باشند.
منبع اصلی: http://kpri.ir/?p=4493
|