درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 19:15   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47501صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 26 تیر 1400 - 09:06
مخترع ویکی‌پدیا می‌گوید هیچ‌کس نباید به آن اعتماد کند
لری سنگر، مردی که یکی از موسسان ویکی‌پدیا است، هشدار داد برای رسیدن به حقیقت نباید همیشه به این تارنما اعتماد کرد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| لری سنگر، مردی که یکی از موسسان ویکی‌پدیا است، هشدار داد برای رسیدن به حقیقت نباید همیشه به این تارنما اعتماد کرد.

به گفته او ویکی‌پدیا می‌تواند «در موارد بسیار زیادی در هر زمینه‌ای دیدگاه تثبیت‌شده‌ قابل اتکایی» به دست دهد.

آقای سنگر که همراه جیمی ویلز در سال ۲۰۰۱ ویکی‌پدیا را پایه‌گذاری کرد، می‌گوید: «اما آیا همیشه می‌توان به حقیقت بودن مطالب ویکی‌پدیا اعتماد کرد؟ بستگی دارد که در مورد حقیقت چه دیدگاهی داشته باشیم.»

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی لاکداون گفت: «اگر فقط یک ویراست از واقعیات مجاز باشد ثروتمندان و قدرتمندان برای در اختیار گرفتن امثال ویکی‌پدیا انگیزه پیدا می‌کنند تا اعمال قدرت کنند و این کار را هم می‌کنند.»

به گفته او در ویکی‌پدیا «انگار فرض بر این است که در تمامی مسائل مناقشه‌برانگیز فقط یک ویراست قابل دفاع و مشروع از حقیقت وجود دارد. ویکی‌پدیا در گذشته این طور نبود».

روزانه میلیون‌ها نفر از ویکی‌پدیا بازدید می‌کنند و نخستین مخزن مجازی اطلاعات برای بسیاری است.

سنگر مقاله‌ای در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، را مثال زد و گفت که اطلاعات آن حاوی دیدگاه جمهوری‌خواهان نیست.

او می‌گوید: «اگر به مقاله ویکی‌پدیا در مورد بایدن نگاهی بیاندازیم از انتقادهای جمهوری‌خواهان به او چندان خبری نیست. یعنی اگر بخواهیم اندکی از دیدگاه جمهوری‌خواهان را درباره بایدن بدانیم از این مقاله چیزی عاید ما نمی‌شود.»

به عقیده سنگر باید دست‌کم در حد یک بند راجع به جنجال اکراین در این مقاله می‌نوشتند ولی بسیار کم به این موضوع پرداخته‌اند.

او می‌گوید: «اطلاعات بسیار کمی در این باره در ویکی‌پدیا می‌توان پیدا کرد. واقعیت این است که وقتی در مورد موضوعی اطلاعات کمی پیدا کنیم آن اطلاعات بسیار جانبدارانه است و مثل گزارش وکلای مدافع می‌شود.»

این موسس ویکی‌پدیا هم‌چنین گفت شرکت‌هایی به نویسندگان و ویراستاران پول می‌دهند که وارد گود شوند و مقالات را تغییر دهند.

سنگر می‌گوید: «چنین سامانه‌ای به نحوی می‌تواند کارساز باشد اما نه در حالتی که نام نقش‌آفرینان مزدبگیر مشخص نباشد. اگر رسما برای شرکت ویرایش مطالب ویکی‌پدیا کار می‌کنند باید نامشان مشخص باشد و بگویند "نماینده این شرکت هستیم"».

او افزود: «اما چون در مورد اعلام اسامی واقعی الزامی وجود ندارد مجبور به چنین کاری نیستند. همان‌طور که گفتم با نوعی بازی بسیار پیچیده مواجه‌ایم ... و هر نوع ترفندی برای برنده شدن در این بازی به کار می‌رود.»

سنگر یادآور شد: «اکنون همه می‌دانند که ویکی‌پدیا نفوذ بسیار زیادی در جهان دارد. بنابراین در پشت پرده بازی‌های بسیار پیچیده، کثیف و گسترده‌ای وجود دارد تا مقالات بیانگر خواسته‌های افراد باشند.»
 

منبع: www.independentpersian.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد