درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 06:41   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47501صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 26 تیر 1400 - 09:06
مخترع ویکی‌پدیا می‌گوید هیچ‌کس نباید به آن اعتماد کند
لری سنگر، مردی که یکی از موسسان ویکی‌پدیا است، هشدار داد برای رسیدن به حقیقت نباید همیشه به این تارنما اعتماد کرد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| لری سنگر، مردی که یکی از موسسان ویکی‌پدیا است، هشدار داد برای رسیدن به حقیقت نباید همیشه به این تارنما اعتماد کرد.

به گفته او ویکی‌پدیا می‌تواند «در موارد بسیار زیادی در هر زمینه‌ای دیدگاه تثبیت‌شده‌ قابل اتکایی» به دست دهد.

آقای سنگر که همراه جیمی ویلز در سال ۲۰۰۱ ویکی‌پدیا را پایه‌گذاری کرد، می‌گوید: «اما آیا همیشه می‌توان به حقیقت بودن مطالب ویکی‌پدیا اعتماد کرد؟ بستگی دارد که در مورد حقیقت چه دیدگاهی داشته باشیم.»

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی لاکداون گفت: «اگر فقط یک ویراست از واقعیات مجاز باشد ثروتمندان و قدرتمندان برای در اختیار گرفتن امثال ویکی‌پدیا انگیزه پیدا می‌کنند تا اعمال قدرت کنند و این کار را هم می‌کنند.»

به گفته او در ویکی‌پدیا «انگار فرض بر این است که در تمامی مسائل مناقشه‌برانگیز فقط یک ویراست قابل دفاع و مشروع از حقیقت وجود دارد. ویکی‌پدیا در گذشته این طور نبود».

روزانه میلیون‌ها نفر از ویکی‌پدیا بازدید می‌کنند و نخستین مخزن مجازی اطلاعات برای بسیاری است.

سنگر مقاله‌ای در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، را مثال زد و گفت که اطلاعات آن حاوی دیدگاه جمهوری‌خواهان نیست.

او می‌گوید: «اگر به مقاله ویکی‌پدیا در مورد بایدن نگاهی بیاندازیم از انتقادهای جمهوری‌خواهان به او چندان خبری نیست. یعنی اگر بخواهیم اندکی از دیدگاه جمهوری‌خواهان را درباره بایدن بدانیم از این مقاله چیزی عاید ما نمی‌شود.»

به عقیده سنگر باید دست‌کم در حد یک بند راجع به جنجال اکراین در این مقاله می‌نوشتند ولی بسیار کم به این موضوع پرداخته‌اند.

او می‌گوید: «اطلاعات بسیار کمی در این باره در ویکی‌پدیا می‌توان پیدا کرد. واقعیت این است که وقتی در مورد موضوعی اطلاعات کمی پیدا کنیم آن اطلاعات بسیار جانبدارانه است و مثل گزارش وکلای مدافع می‌شود.»

این موسس ویکی‌پدیا هم‌چنین گفت شرکت‌هایی به نویسندگان و ویراستاران پول می‌دهند که وارد گود شوند و مقالات را تغییر دهند.

سنگر می‌گوید: «چنین سامانه‌ای به نحوی می‌تواند کارساز باشد اما نه در حالتی که نام نقش‌آفرینان مزدبگیر مشخص نباشد. اگر رسما برای شرکت ویرایش مطالب ویکی‌پدیا کار می‌کنند باید نامشان مشخص باشد و بگویند "نماینده این شرکت هستیم"».

او افزود: «اما چون در مورد اعلام اسامی واقعی الزامی وجود ندارد مجبور به چنین کاری نیستند. همان‌طور که گفتم با نوعی بازی بسیار پیچیده مواجه‌ایم ... و هر نوع ترفندی برای برنده شدن در این بازی به کار می‌رود.»

سنگر یادآور شد: «اکنون همه می‌دانند که ویکی‌پدیا نفوذ بسیار زیادی در جهان دارد. بنابراین در پشت پرده بازی‌های بسیار پیچیده، کثیف و گسترده‌ای وجود دارد تا مقالات بیانگر خواسته‌های افراد باشند.»
 

منبع: www.independentpersian.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد