درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 02:50   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47492صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 23 تیر 1400 - 19:41
مراسم گرامیداشت مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد
وحید قاضی خوانساری کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که در این یک و نیم سال صمیمانه سعی داشت منعکس کننده زحماتی باشد که کادر درمان و دیگر خادمین سلامت کشیدند و نهایتا در این راه جان خود را از دست داد.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| وحید قاضی خوانساری، مسئول روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد که نپذیرفت خارج از نوبت خود واکسن تزریق کند، شهید شد.

به گزارش شارا به نقل از خبرگزاری آنا،
کرونا مانند هر بحران دیگری دو روی سکه زشت و زیبای انسان‌ها را نمایان می‌کند. یک طرف انسانیت‌ها و رشادت‌هایی را تماشا می‌کنیم که توسط انسان‌های پاکدل و دارای فضیلت به عرصه ظهور می‌رسد و از سوی دیگر بی‌نظمی‌ها، دستبردها، بی‌کفایتی‌ها و بی‌اعتنایی‌های برخی مسئولین را نظاره‌گر هستیم. در یک و نیم سال گذشته شهرداری را دیدیم که واکسن از بیت‌المال برمی دارد، نمایندگان شورای شهری را دیدیم که بی‌اعتنا به کرونا و زحمات کادر درمان سفره انتخاباتی پهن می‌کند، اما پزشکی را هم دیدیم که می‌توانست در بخش کرونا نباشد اما رفت، داوطلبانه رفت، مجدانه تلاش کرد و جان خود را در طبق اخلاص به خداوندش تسلیم کرد و امروز مراسم ختم یکی از خدمت‌گزارانی را دیدیم که در ثبت خاطرات شهدای سلامت و مبارزان عرصه نبرد با کرونا کوشید تا آن که مبتلا شد و شهید شد.

 

وحید قاضی خوانساری کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که در این یک و نیم سال صمیمانه سعی داشت منعکس کننده زحماتی باشد که کادر درمان و دیگر خادمین سلامت کشیدند و نهایتا در این راه جان خود را از دست داد.

قاضی بی‌محابا و ایثارگرانه در صحته‌های مبارزه با کرونا بود

در این مراسم ختم خانواده، دوستان و همکاران او گرد آمده بودند و همه متفق قول بر منش حسنه و خلق نیکوی او شهادت می‌دادند. زهرا شیرمحمدی که در مرکز روابط عمومی دانشگاه با او همکاری می‌کرد مکرر از همیت و تلاش او می‌گوید. خوانساری چه در ماجرای کرونا و چه در حوادث گذشته مانند سیل و زلزله، بی‌محابا و مجدانه در محل حادثه حاضر می‌شد و هرگز برای آنچه که وظیفه انسانی خود تلقی می‌کرد کم‌کار نبود و با ایثار خدمت می‌کرد.

اما تنها وجه مراسم وحید قاضی خوانساری شهادت او نبود. گلایه‌هایی وجود داشت که در فضای حزن‌آلود ختم او مطرح شد. زیرا اگر او زودتر واکسن دریافت می‌کرد حتما امروز زنده بود. زهرا شیرمحمدی همکار او در بخش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید که « در آن زمان که خیلی‌ها ماسک و مواد ضدعفونی احتکار کردند و کسانی به واکسن‌ها دست درازی می‌کردند و ... کسانی مانند وحید قاضی بی‌پروا به داخل بیماران و فضاهای آلوده می‌رفتند تا شاید رشادت‌های کادر درمان در حافظه مردم باقی بماند. اما علارغم این سخت‌کوشی و علارغم اینکه خود را در دامن بلا می‌انداخت تنها به خاطر فقدان یک واکسن فوت کرد.»

این که واکسن کرونا باید بر مبنای الویت تزریق شود تصمیمی کاملا درست است، اما شاید اولویت‌بندی‌ها نیاز به تجدیدنظر داشته باشد. به استثنای کادر درمان که البته محق واکسن بودند، تاکنون برخی از کارکنان صدا و سیما، کارمندان ادارات دولتی که دورکار هم می‌شوند، بازیگران و ورزشکارانی که خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند و از این نوع افراد واکسن دریافت کرده‌اند. درحالی که یک مسئول روابط عمومی در دانشگاه علوم پزشکی که مستقیما با بیماران یا پزشکان بخش‌های کرونایی ارتباط داشت، از تزریق جا می‌ماند و امروز ختم او برگزار شد و چرا؟

قاضی نخواست که خارج از نوبت واکسن تزریق کند

قاضی از منش خوبی برخوردار بود و دوستانش به اتفاق ماجرایی را تعریف می‌کنند که او حاضر نشد خارج از نوبت واکسن دریافت کند. ماجرا از این قرار است که او و تیم خبری همراهش را در یک برنامه در یکی از سازمان‌های مطرح دعوت می‌کنند. از قضا آنروز موعد واکسیناسیون آن سازمان بود و به آن‌ها گفته می‌شود که می‌توانند واکسن دریافت کنند. البته واکسن سهم آن‌ها نبود ولی برای کسی هم مهم نبود. الا برای وحید قاضی خوانساری که اظهار کرد که نمی‌خواهد خارج از نوبت واکسیناسیون خود واکسن دریافت کند و این واکسن باید به کسی اختصاص پیدا کند که در شرایط خطرناک‌تری خدمت می‌کند. وحید قاضی واکسن دریافت نمی‌کند الا زمانی که طبق برنامه‌ریزی‌های دولت نوبت او بشود. شاید اگر آن واکسن را دریافت کرده بود امروز زنده بود.

همکار او می‌گوید که آن روز خیلی از افراد تیم واکسن دریافت کردند اما قاضی حاضر به دریافت آن نشد. درحالی که شنیدیم و دیدیم که مدیران متعددی از رابطه خود استفاده کردند و خود را به واکسن کرونا رساندند. شیرمحمدی می‌گوید حتی مدیرانی را دیدیم که اشنایان خود را از استان‌های دیگر اوردند و برای آن‌ها واکسن تهیه کردند. همکار وحید قاضی می‌گوید که « این نابرابری‌ها و بی اعتنایی‌ها غم ما را سنگین می‌کند. ما گمان می‌کردیم مدیران جهادی آن مدیرانی هستند که بعد از سربازان خود واکسن دریافت می‌کنند. آن‌ها کسانی هستند که ابتدا امنیت را برای زیردستانشان فراهم می‌کردند، اما درباره ما این اتفاق نیافتاد و امیدوارم که کمک کنیم تا ارزش‌ها و انسانیت‌ها از بین نروند.»

قاضی شهید شد و مانند برخی مدیران از رابطه واکسن نساخت

از آنجائی که برخی مدیران و خویشاوندان واکسن دریافت کرده‌اند، از آنجا که خارج از نوبت دریافت کرده‌اند، مبرهن است که واکسن می‌توانست به اولویت‌ها اختصاص پیدا کند، اگر آن مدیر خویشاوندانش را نیاورد و خودش هم صبر کند تا موعد واکسیناسیون او برسد، حتما واکسن به افرادی که دارای اولویت بالاتری بودند می‌رسید. اما آن‌ها منش قاضی خوانساری را نداشتند و نه تنها از دریافت واکسن خارج از نوبت پرهیز نکردند بلکه برای تهیه آن دوندگی می‌نمودند.

مونا طالبلو که از همکاران او در بیمارستان بوعلی در زمانی بود که او به‌عنوان تکسنیسین داروخانه کار می‌کرد، می‌گوید که « تنها دو روز قبل از ابتلا و بستری قاضی موعد واکسیناسیون او رسید اما دیگر دیر شده بود. اگر هنوز در داروخانه دولتی بود زودتر واکسن دریافت می‌کرد. متاسفانه پروسه واکسیناسیون به تعویق افتاده بود و همه در انتظار به سر می‌بریم. هنوز خیلی از پرسنل دانشگاهی؛ دانشجویان و ... واکسینه نشده‌اند و این تاخیر و تعویق‌ها باعث مرگ کسانی مانند قاضی می‌شود. در واقع افراد زیادی در خطر ابتلا هستند و به دلایل مختلفی هنوز واکسن نگرفته‌اند. افرادی در داروخانه‌ها، کسانی مانند وحید قاضی در فعالیت رسانه‌ای و کارکنان مختلف هنوز واکسینه نشده‌اند اما در خطر شدید قرار دارند و بسیاری از ما مبتلا و بستری شده‌ایم و برخی نیز فوت کرده‌اند».

مدیران متخطی چهره وحید قاضی‌ها را بیاد داشته باشند

وحید قاضی خوانساری به شهادت رسید. او در معرض خطری قرار داشت که می‌توانست از آن دوری کند. او خطر را برای آن که نام ایثارگران کادر درمان در یادها بماند به جان خرید و تمام این‌ها سبب نمی‌شود که برخی مدیران به انسانیت احترام بگذارند و وجدانشان مانع حق‌کشی شود. وحید قاضی خوانساری با افتخار به شهادت رسید. دوست، خانواده و آشنایانش از منش و حسن نیت او گفتند و نام نیکی از خود به جا گذاشت. سخنی باقی نماند جز اینکه ای کاش مدیرانی که خویشاوندان خود را به تهران آوردند و به آن‌ها واکسن زدند، چهره شهدائی مانند قاضی را به یاد آورند. چهره تمام شهدای مدافع سلامت را که در یک و نیم سال اخیر زندگی خود را برای سلامت مردمشان هزینه کردند. یادش گرامی و روحش قرین شادی باد.

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد