درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 13:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47462صفحه نخست » ادامه مطلب یکیکشنبه، 20 تیر 1400 - 09:48
چهار دیدگاه در باره اقتصاد سیاسی و روابط‌عمومی
مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد.
  

 

مقدمه

در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.

کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابط‌عمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.

نتیجه گیری

مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح د

مقدمه

در این مقاله رابطه اقتصاد سیاسی و فعالیت روابط عمومی و نیز جهت گیری های ملهم از نظریه های اجتماعی و اقتصادی در کار کارشناسان و پژوهشگران روابط عمومی مرور و معرفی شده است. از آنجا که در این زمینه، کار پژوهشی و انتشاراتی چندانی صورت نگرفته است و جای آن به ویژه در میان ادبیات و نوشته های روابط عمومی به زبان فارسی خالی است، نویسنده امیدوار است این نوشته به توسعه پژوهش ها و تالیف کتب و مقالات دیگر در این زمینه کمک کند.

کلمنت پودنار(Podnar, et al. 2009) رابطه میان روابط‌عمومی و اقتصاد را با پنج دیدگاه تشریح کرده است. به نظر می رسد معرفی حداقل چهار نوع از دیدگاه های پنج گانه که وی ارایه کرده است در این مقاله مفید باشد.

نتیجه گیری

مرور چهار دیدگاه نظری معرفی شده در این مقاله نشان دهنده این است که محیط اقتصادی کلی و یا اقتصاد در سطح سازمانی بستری فراهم می کند که بر اساس آن می توان بسیاری از فعالیت های روابط عمومی را در سطح فردی و سازمانی و در پهنه ملی توضیح داد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.

در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.

اد. با اینکه در گذشته بعضی کارهای پژوهشی درباره رابطه محیط های سیاسی و اقتصادی با ارتباطات در کل و با روابط عمومی به طور خاص صورت گرفته است، اما این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی بیشتری است و سزاوار است تاثیر اقتصاد سیاسی بر روابط عمومی و نیز اثر روابط عمومی بر توسعه یا پس افتادگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مورد کاوش قرار گیرد.

در این مورد خلا پژوهشی، به ویژه مطالعات موردی مربوط به کشورهای در حال توسعه، بیشتر مشاهده می شود.



مقاله را اینجا دانلود کنید

 

http://kpri.ir/product/مقاله-چهار-دیدگاه-در-باره-اقتصاد-سیاسی/
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد