شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| سوابق پنج دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر تهران نشان می دهد که به روابطعمومی نگاه سنتی و تشریفاتی داشته اند.
یک فعال رسانه ای در یادداشتی خطاب به منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نوشت؛ ذات وجودی وظایف شورای شهر و اعضای آن ارتباط با شهروندان است و این مهم محقق نمی شود مگر تقویت جایگاه روابط عمومی در ساختار این نهاد مردمی.
در یادداشت مهدی جمشیدی آمده است؛
منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، پس از سلام و تبریک به مناسبت توفیق خدمت به شهروندان تهران باید به عرض برسانم که اگر در انتخاب شهردار تهران و مدیران عالی و میانی شهرداری و شورای شهر سهم خواهی های سیاسی را مدنظر دارید که نمی توان انکار نمود و جای گلایه ای نیست، اما توصیه می کنم در انتخاب مدیر و کارکنان و مشاوران روابط عمومی در ساختار شورای شهر دقت کنید که کوتاهی در این مهم نه تنها به جایگاه این پارلمان شهری آسیب می رساند، بلکه فاصله اعضاء با مردم را بیش از پیش بیشتر و بیشتر خواهد کرد.
روابط عمومی جای بازی های سیاسی نیست و اگر در راس آن تفکر جناحی و گروهی باشد، قهر عموم مردم با پارلمان شهری نه تها از بین نمی رود، بلکه باعث نفرت بیشتر خواهد شد.
اینکه به سفارش دیگران سکان این جایگاه تاثیرگذار را به فردی که روابط عمومی را نمی شناسد و جایگاه آن را حیاط خلوت خود و اطرافیان تلقی می کند بسپارید نه تنها به شورا بلکه به فرد فرد اعضای آن نیز آسیب جدی می رساند که جبران آن امری بس سخت و مشکل ساز خواهد بود.
نگاه به روابط عمومی شورای شهر در گذشته نه تنها غلط بوده است بلکه سیاست گذاری و استراتژی نادرست متولیان آن باعث شده است که با گذشت پنج دوره از فعالیت این نهاد قانونی، هنوز مردم و شهروندان تهرانی درک درستی از وظایف و جایگاه آن نداشته باشند.
و اما کلام آخر؛
برای یکبار هم که شده، تعصب و سفارش دیگران را برای انتخاب مدیر روابط عمومی شورای شهر مردود کنید و شایسته سالاری و برنامه محوری افراد را برای انتخاب آن مدنظر داشته باشید.
|