شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| شرکت گوگل با راه اندازی Google News Showcase در کانادا به رسانه های کانادا تولید کننده محتوا این امکان را میدهد که تبلیغات متناسب خود را بفروشند
به گزارش شارا به نقل ازرسانه هدهد کانادا، گوگل در پاییز امسال محصولی به نام «Google News Showcase» را در کانادا راه اندازی میکند، بستری که به این شرکت امکان میدهد به خبرگزاری های سراسر کشور برای دسترسی به مطالب پرداخت کند و رسانه های کانادایی امکان فروش تبلیغات متناسب خود را داشته باشند.
گوگل کانادا با هشت رسانه از جمله گلوبال اند میل، در یک قرارداد صدور مجوز همکاری میکند و این شرکت هزینه پرداخت محتوای اخبار را به عنوان بخشی از شرکت مادر «آلفابت» به شرکتهای رسانهای پرداخت میکند.
این غول فناوری بر همین اساس پاییز امسال با راه اندازی بخشی جدید به نام «Google News Showcase» در کانادا بستری را برای کسب درآمد بیشتر رسانه های کانادایی از محل تولید محتوا و اخبارشان فراهم میآورد.
علاوه بر این گوگل درصدد است با رسانه های «Black Press Media» و «Glacier Media»، در بریتیش کلمبیا، «Metro Media» در کبک، «SaltWire Network» در نوااسکوشیا، «Winnipeg Free Press» در منیتوبا، «Narcity Media» و «Village Media» در انتاریو که مجموعا ۷۰ رسانه را در کانادا در اختیار دارند نیز همکاری کند.
با ارسال نامه ای سرگشاده به ترودو، رسانه های کانادایی خواستار شکستن انحصار تبلیغاتی گوگل و فیس بوک شدند
سابرینا گرمیا، معاون رئیس و مدیر گوگل در کانادا گفت: «همانطور که ما از این بحران خارج میشویم، گوگل کانادا نیز نقش خود را در حمایت از سیستم اطلاعات پایدار در کانادا افزایش میدهد».
اکتبر گذشته، گوگل متعهد شد که با شرکتهای رسانهای تولیدکننده محتوا همکاری کند و طی شش ماه گذشته، این شرکت که در کالیفرنیا مستقر است «Showcase» را در انگلستان، استرالیا، آلمان و برزیل راه اندازی کرده است.
گرمیا از برنامه ریزی گوگل برای همکاری و گفتگو با سایر رسانه های خبری کانادا خبر داد.
|