درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 06:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47369صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 6 تیر 1400 - 07:24
ارتباط موثر می تواند بر اجتناب مردم از واکسن غلبه کند
در حال حاضر چالشی که با آن روبه رو هستیم، میزان واکسیناسیون در سراسر کشور است. به عنوان متخصصان ارتباطات، اهمیت هدف گیری موثر و پیام رسانی صحیح را درک می کنیم. اما بخش عمده ای از موفقیت در واکسیناسیون مستلزم مقابله با سیاست های سمی و عدم باور خطرناک بودن بیماری، انتقال و کنترل آن است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در آغاز همه گیری کرونا، تخصیص منابع ضعیف و عدم هماهنگی در شیوع عفونت و افزایش میزان مرگ و میر نقش زیادی داشت. وقتی نیویورک کانون شیوع کرونا در آمریکا بود، یکی از هم اتاقی های من قربانی کرونا شد.


در حال حاضر چالشی که با آن روبه رو هستیم، میزان واکسیناسیون در سراسر کشور است. به عنوان متخصصان ارتباطات، اهمیت هدف گیری موثر و پیام رسانی صحیح را درک می کنیم. اما بخش عمده ای از موفقیت در واکسیناسیون مستلزم مقابله با سیاست های سمی و عدم باور خطرناک بودن بیماری، انتقال و کنترل آن است.


این اولین بار نیست که سیاست با سلامت عمومی تداخل می کند. یکی از همکاران دکتر رید تاکسون، که در هنگام شیوع اچ آی وی / ایدز، کمیسر بهداشت و درمان در ناحیه کلمبیا بود، خاطرنشان می کند که همه گیری بخشی از جنگ های فرهنگی آن زمان بود.


اما امروز فقط سیاستمداران به یکدیگر حمله نمی کنند. رسانه ها مرتبا مورد حمله قرار می گیرند و اعتبار خود را از دست می دهند. در نظرسنجی گالوپ در سال 2020، از مردم در مورد اعتماد آنها به رسانه های جمعی سوال شد: 27 درصد گفتند "زیاد نیست" و 33 درصد گزارش کردند "که اصلا به رسانه ها اعتماد ندارند".


مسائل مربوط به اعتماد مردم


علاوه بر این، آمریکایی ها به مقامات منتخب، نهادهای دولتی، علمی و حتی سازمان های غیرانتفاعی و مذهبی اعتماد ندارند.


کاخ سفید گفت در 22 ژوئن احتمالا مردم اعتماد خود را نسبت به بایدن از دست می دهند که قول داده بود 70 درصد از میانسالان دوز اول واکسن را دریافت می کنند. همانطور که می دانیم، میزان اطمینان و سطح واکسیناسیون به طور اساسی در کشور متفاوت است. قولی که رئیس جمهور داده بود تنها در 15 ایالت و واشنگتن D.C. عملی شد و در بقیه ایالات تننها یک سوم از میانسالان دوز اول را دریافت کردند. پس از مرحله اول، تعداد افراد برای انجام مرحله دوم واکسیناسیون کاهش یافته است.


جیل بایدن و دکتر آنتونی اس. فائوچیاخیراً از هارلم، نیویورک بازدید کردند، معترضان به واکسن فریاد می زدند و تابلوهایی را که در دست داشتند تکان می دادند، روی تابلوها نوشته بود: "رهایی از ترس"، "همه حیوانات آزمایشی مردند"، "برای مردن عجله نکنید"، و "نه ماسک، نه واکسن، نه ضدعفونی کننده".


تفاوت های نژادی


در هارلم، مانند سایر جوامع رنگین پوست نیویورک، میزان واکسیناسیون نسبت به مناطق سفید کمتر است. در اواسط ماه ژوئن، NYC گزارش داد که 29 درصد سیاه پوستان نیویورکی و 37 درصد اسپانیایی تبارها دوز اول را دریافت کرده اند. با این حال میانگین افراد در منهتن، 64 درصد، بیشتر است.


چه عواملی این اختلافات را به وجود می آورد؟ مطالعه اخیر بنیاد خانواده قیصر نشان داد، 20 درصد از میانسالان می گویند که قطعاً واکسینه نخواهند شد یا فقط در صورت نیاز این کار را انجام می دهند. اطلاعات غلط در مورد کووید-19 و واکسن بسیار زیاد است.


به نظر می رسد بخش های مختلفی در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند:


• سیاهان آمریکایی: بسیاری از افراد به واکسیناسیون اعتماد ندارند. این امر اغلب به تجربیاتی مانند آزمایش بدنام توسکی نسبت داده می شود. علاوه بر این، نمونه های بسیاری وجود دارد که سیاه پوستان آمریکایی از سفیدپوستان مراقبت های بهداشتی دریافت نمی کنند، از جمله در شرایط بارداری، مدیریت درد و مراقبت های تسکینی.


• افراد لاتین تبار: همانند سیاه پوستان آمریکایی، بی اعتمادی و اطلاعات غلطی دارند.


• افراد کم درآمد: نگرانی از بیکار شدن به خاطر واکسیناسیون/ بهبودی واکسن، عدم استفاده از حمل و نقل و سردرگمی در مورد هزینه های واکسیناسیون است.


• جوانان: متقاعد کردن این افراد سخت است، شاید به این دلیل که آنها معتقدند وضعیت خوب سلامتی آنها از آنها در برابر عواقب جدی محافظت می کند.


• نظریه پردازان توطئه: نگرانی از عوارض جانبی مهلک، تراشه های رایانه ای موجود در واکسن، ترس از ناباروری و سایر موارد است.


• مخالفان سیاسی: دوستان من واکسن را رد می کنند زیرا نمی خواهند "برده دولت" باشند.


بعضی از این نگرانی ها مثل هم هستند. برای غلبه بر نگرانی آنها، چه کار باید انجام دهیم و میزان واکسیناسیون را افزایش دهیم؟


نکات مهم


در اینجا نکاتی برای افزایش اثربخشی آورده شده است.


• استدلال های واقعی احتمالاً جواب نمی دهند. کسانی که مخالف واکسیناسیون هستند معمولاً منبع اطلاعاتی معتبری دارند. جر و بحث با مردم بعید است که اثرگذار باشد.


• ترساندن مردم نیز تاثیر دارد. تحقیقات نشان می دهد ترساندن افراد ممکن است مورد توجه آنها قرار گیرد، اما بعید است انگیزه ای برای آنها ایجاد کند. مردم ترجیح می دهند پیام شما را نادیده بگیرند تا اینکه رفتار خود را تغییر دهند.


• پیام رسان ها می توانند بسیار اثرگذار باشند. نشان دادن اقدام سیاستمداران برای واکسیناسیون تأثیر مبهمی دارد. با این حال، در برخی از محله ها، مردم رهبران را باور دارند، به ویژه هنگامی که در عبادتگاه درباره این موضوع صحبت می کنند.


• به طور کلی، سه نوع پیام رسان وجود دارد که بسته به مخاطب هدف و شرایط می تواند موثر باشد:


راه حل در مقابل خطر


واضح است که قانع کردن مردم به واکسیناسیون کار سخت و پیچیده ای است. مردم واکنش مثبتی خواهند داشت اگر:


اگر به جای اجتناب از خطر، یک راه حل جایگزین وجود داشته باشد.
اگر کسی که پیام را منتقل می کند فرد مطمئن و قابل اعتمادی باشد.
در گروه خود فردی باشد که مورد اعتماد اعضای گروه باشد. (ارتباط اجتماعی)


همانطور که قبلاً اشاره شد، فضای سیاسی سمی ما بحران کووید-19 را به شدت تشدید کرده است. تحقیقات خوب برای یافتن پیام رسان ها و بهترین راه برای مقابله با دیدگاه های مخالف لازم است.


یکی از چالش های پیام رسان ها زمانی است که واکسیناسیون اجباری شود. مدارس، دانشگاه ها و مشاغل با این مسئله سر و کار دارند و دادگاه ها در حال بررسی موارد واکسیناسیون اجباری هستند. در این بخش نیز ارتباط موثر ضروری است، احتمالا با این شعار نمی توان به نتیجه رسید: "یا واکسن بزنید یا از خانه بیرون نیایید."


آمریکایی ها در برنامه ریزی طولانی مدت خیلی خوب نیستند. ما هنگام مواجهه با بلایا سریع ذهن خود را جمع می کنند، و به زندگی روزمره برمی گردند. قبل از آماده شدن برای بحران بعدی، باید فراتر از همه گیری کنونی برویم. اما شاید تا آن زمان بتوانیم برای برون رفت از آشوب سیاسی فعلی خود اقاداماتی انجام دهیم.

 


بیل نوولی رئیس Porter Novelli و مدیر عامل AARP بود. وی استاد و بنیانگذار Business for Impact در دانشکده تجارت و بازرگانی McDonough دانشگاه جورج تاون و نویسنده کتاب "تجارت خوب: گفتگو، مبارزه، پیروزی برای تغییر جهان" است.

 

 

نویسنده: Bill Novelli

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)
منبع انگلیسی:  www.prnewsonline.com

زمان انتشار: 06/23/2021

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد