درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:13   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47359صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 5 تیر 1400 - 10:24
4 اشتباه رایج در تقدیر از کارکنان
خاص و واقعی، مهم‌ترین صفات یک تقدیر خوب است. کارکنان به روش‌های متنوعی برای موردتقدیر قرار گرفتن اشاره می‌کنند اما حرکت‌های خالی و تصنعی برای آن‌ها جذابیتی ندارد. تفاوت قابل‌توجهی بین اینکه در راهرو پیش از رسیدن به اتاق فریاد بزنید:«متشکرم» و اینکه در کنار کسی بنشینید و ارزش کار او را توصیف کنید، وجود دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| تقدیر از کارکنان رایگان است و وقتی زیادی از مدیران نمی گیرد. این بهترین بخش ماجراست. تغییر کارکنان پس از تقدیر به اندازه ای است که شگفت زده خواهید شد.

تقدیر از کارکنان و ایجاد حس ارزشمند بودن در آن‌ها ازنظر کارکنان شرکت‌ها روش‌های ساده‌ای دارد اما برای مدیران، کاری پیچیده است. اشتباه‌هایی در این مسیر وجود دارد که ممکن است مدیران را از هدف اصلی‌شان دور کند. در این مطلب درباره روش‌های مؤثر در تقدیر از کارکنان می‌خوانید. در ادامه اشتباه‌هایی که یک مدیر باید در تقدیر از کارکنان از آن اجتناب کند، نوشته‌شده است. پژوهشگران در هاروارد بیزنس ریویو این مطلب را با اتکا به گفت‌وگو با ده ها کارمند و مدیر شرکت‌های مختلف نوشته‌اند.

1.تقدیرهای تصنعی

خاص و واقعی، مهم‌ترین صفات یک تقدیر خوب است. کارکنان به روش‌های متنوعی برای موردتقدیر قرار گرفتن اشاره می‌کنند اما حرکت‌های خالی و تصنعی برای آن‌ها جذابیتی ندارد. تفاوت قابل‌توجهی بین اینکه در راهرو پیش از رسیدن به اتاق فریاد بزنید:«متشکرم» و اینکه در کنار کسی بنشینید و ارزش کار او را توصیف کنید، وجود دارد.

قدردانی بامعنا اغلب به‌موقع، مرتبط و صمیمانه است و تقدیرهای توخالی و مصنوعی از تشکر نکردن بدتر است.

یک نکته مهم دیگر برای مدیران، احتیاط در زمان تقدیر از اعضای گروه هاست. در بعضی گروه‌های کاری ارزش کار همه اعضای گروه یکسان نیست. بنابراین ممکن است تشکر مدیر از همه اعضا، به عملکرد یک نفر، بیش از آنچه باید اعتبار بدهد. این برای اعضایی که کار آن‌ها ارزش بیشتری برای شرکت دارد، ناامیدکننده است.

2.غفلت از رویه‌های معمول در شرکت

بسیاری از مدیران پرکار فکر می‌کنند رویه‌هایی مثل گزارش سالانه، بررسی‌های فصلی و انتخاب کارکنان نمونه وقت تلف کردن است. اما برای کارکنان، این رویه‌ها یک نقطه عطف است که نشان می‌دهد آن‌ها چگونه عملکردی ثبت کرده‌اند. وقتی یک مدیر، این رویه‌های معمول را کنار می‌گذارد، کارکنان فکر می‌کنند، آن‌ها، نه لزوماً رویه‌ها، ارزشی برای مدیر ندارند. اگر قرار است این رویه‌ها از دستور کار شرکت خارج شود، مدیر باید دلیل آن را به‌صراحت برای کارکنان توضیح دهد. غیرازاین، کارکنان فکر می‌کنند این آن‌ها هستند که برای مدیر اهمیتی ندارند.

3.ایجاد حس جدایی از همکاران و گروه‌های بزرگ‌تر در سازمان

درک چگونگی مشارکت یکی از کارکنان در تناسب با کار همکارانش برای مدیران آسان است اما کارکنان اغلب چنین نگرشی به همکاران خود ندارند. وقتی مدیران آنچه درباره همکاری کارکنان را می‌بینند برجسته کنند، اینکه چطور هرکسی از عملکرد اثربخش دیگری در بخش خود استفاده می‌کند، زمینه تقدیر از همه کارکنان در سازمان فراهم می‌شود.

4. تغییر ناگهانی و توجیه نشده در تقدیرها

اگر بر تشکر از کارکنان تمرکز نکرده‌اید، روش‌های اغراق‌شده را امتحان نکنید. این تلاش‌ها ازنظر آن‌ها صادقانه ارزیابی نمی‌شود. به‌جای آن، فضایی را فراهم کنید که آن‌ها ببینند شما به‌عنوان رهبر یک سازمان بر توسعه مهارت‌های تشکر از کارکنان تمرکز کرده‌اید. برای دانستن درباره ترجیح های کارکنان در تقدیر شدن وقت بگذارید. بعضی ممکن است از تقدیرهای عمومی خوششان بیاید درحالی‌که دیگری آن را ایده ای کسل‌کننده ارزیابی کند. مهم این است که به‌طور مشخص، ترجیح هر یک از کارکنان را بدانید.

تقدیر را آسان و همه‌گیر کنید

تقدیر کردن از کارکنان رایگان است و وقتی زیادی از مدیران نمی‌گیرند. این بهترین بخش ماجراست. هر کس در هر سطحی می‌تواند از دیگری قدردانی کند، کارکنان، همکاران یا مدیر. اما زمانی که رهبران سازمان از کارکنان قدردانی کنند، تقدیر و تشکر به فرهنگ سازمان تبدیل می‌شود. با مدیران دیگر در این باره حرف بزنید. اگر شما یک بخش از سازمان را مدیریت می‌کنید، با دیگر مدیران دراین‌باره در زمینه تبادل ایده و یافتن روش‌های خلاقانه برای تقدیر از کارکنان همکاری کنید.

ایجاد فرهنگ تقدیر و تشکر در یک سازمان به کارهای کوچک و متداولی که دنبال می‌کنید بازمی‌گردد. فراموش نکنید که با روش‌های مشخص و صمیمانه از کارکنان تشکر کنید. به کارکنان خود نشان دهید که به رشد آن‌ها علاقه‌مندید. از ابراز قدردانی به کسانی که اطراف شما کار می‌کنند شروع کنید. تغییر کارکنان پس از تقدیر به‌اندازه‌ای است که شگفت‌زده خواهید شد.

 

منبع: www.tccim.ir

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد