درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 خرداد 1403 - 23:42   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47358صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 6 تیر 1400 - 07:36
روابط عمومی، ارتباطات ریسک و سواد ریسک
پروفسور کریس گالوی مدیر گروه روابط عمومی، دانشگاه سوئینبرن، ملبورن، استرالیا - روابط‌عمومی ارتباطات ریسک می تواند بیشتر جنبه مشارکتی داشته باشد، بدین ترتیب که با دیگر حوزه های مربوط به ریسک در داخل و خارج از سازمان همکاری نماید. چنین توسعه ای نیازمند نوعدوستی بی شائبه نیست بلکه به استراتژی متفاوتی برای دستیابی به اهداف تجاری نیاز دارد- استراتژی که منافع کل جامعه را هدف خود قرار دهد، چرا که اگر توسعه انسانی پیشرفته نباشد، توسعه سازمان ها نیز با مانع روبرو خواهد شد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| نقش بالقوه روابط‌عمومی در کمک به توسعه انسانی از طریق کاهش ریسک، از نظارت محیطی فراتر رفته و به ارتباطات ریسک می رسد. با این وجود، به استثنای چند متخصص، این نقش در این حرفه به دست فراموشی سپرده شده است. این به ضرر حرفه است زیرا ارتباطات ریسک حلقه گمشده میان ارتباطات بحران و ارتباطات مسأله حرفه روابط‌عمومی است. عدم توجه به مفاهیم ریسک و ارتباطات ریسک، روابط‌عمومی را در هر دو سطح نظری و عملی محدود می سازد. (گالوی، 2010)


در عوض، روابط‌عمومی باید برای پرورش متخصصان و کارگزاران آشنا به ادبیات ریسک باشد که تقویت این ادبیات را جزء مسئولیت های اصلی خود بدانند.

روشی که متخصصان روابط‌عمومی با گروه‌های ذینفع در بحث ریسک در پیش می گیرند و همچنین رویکرد روابط‌عمومی برای ریسک جهانی مانند تغییرات آب و هوا، نتایج و تأثیرات متعددی خواهد داشت.

بر این اساس روابط‌عمومی ارتباطات ریسک می تواند بیشتر جنبه مشارکتی داشته باشد، بدین ترتیب که با دیگر حوزه های مربوط به ریسک در داخل و خارج از سازمان همکاری نماید. چنین توسعه ای نیازمند نوعدوستی بی شائبه نیست بلکه به استراتژی متفاوتی برای دستیابی به اهداف تجاری نیاز دارد- استراتژی که منافع کل جامعه را هدف خود قرار دهد، چرا که اگر توسعه انسانی پیشرفته نباشد، توسعه سازمان ها نیز با مانع روبرو خواهد شد.


در سطح محلی، روابط‌عمومی باید روابط متمرکز بر ریسک جامعه را گامی در جهت تولید سرمایه اجتماعی بداند. این مستلزم استراتژی طولانی مدتتر برای ایجاد "سرمایه شهرت" (فومبرن، 1996) و رویکردهای ابزاری بازدارنده برای حفظ شهرت یک مشتری است.

 

هرچه روابط عمومی دانش بیشتری درباره چگونگی تفسیر مردم از ریسک، تعامل با متخصصان فنی و قضاوت ارزیابی های علمی آنها داشته باشد، در پرداختن به ریسک بی مخاطره و پرمخاطره موفق تر خواهد بود.

آشنایی با ریسک در روابط عمومی در حالی که به کارگزاران کمک می کند تا از تحقیقات درباره نگرش ها فراتر رفته و به مفاهیم زیرین ریسک دست یابند، آنها را قادر می سازد تا استراتژی های ارتباطات خود را مناسب با گروه های مختلف ذینفع و برداشت های متفاوت آنها از ریسک تنظیم نمایند.

اگر روابط عمومی مستقیما از تحقیقات ریسک برای حمایت ارتباطات ریسک و آشنایی کارگزاران با ریسک استفاده کند، نیروهای محرک تجاری این حرفه چگونگی نتیجه را به انگیزه می سپارند.
 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد