شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| این تحقیق نشان داد که بیشتر بودجه های روابطعمومی یا در حال افزایش هستند (45٪) یا در همان حالت ثابت باقی می مانند (50٪). تنها 5٪ بودجه متخصصان روابطعمومی در حال کاهش است.
به گزارش اختصاصی شارا به نقل از businesswire، این مطالعه همچنین نشان می دهد که تقریباً سه چهارم (73٪) از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفتند که فکر نمی کنند اصطلاح "روابطعمومی" همانطور که امروز تعریف شده است، نشان دهنده عملکرد این صنعت در 5 سال اخیر باشد. بیش از یک سوم متخصصان روابطعمومی (34٪) انتظار دارند در 5 سال آینده شاهد تغییرات چشمگیری در این صنعت باشند.
گرگ گالانت مدیرعامل شرکت Muck Rack گفت: "متخصصان روابطعمومی خود را برای تغییرات چشمگیر در صنعت روابطعمومی در چند سال آینده آماده می کنند. این تغییر سریع در رسانه، روزنامه نگاری و صنایع اصلا عجیب نیست. خبر خوب اینکه بررسی های ما نشان داد که همچنان به سرمایه گذاری خود در روابط عمومی ادامه می دهند و متخصصان روابطعمومی به دنبال روش هایی برای ارزیابی و افزایش ارزش کارهای خود هستند."
حالا این گروه تحقیقاتی سومین سال خود را سپری می کند، هدف از تحقیق The State PR ارزیابی نحوه ارتباط متخصصان روابطعمومی با رسانه در سال 2021 است و میزان موفقیت آنها و نقش فناوری را مورد بررسی قرار می دهد.
یافته های اصلی در این مطالعه عبارتند از:
• با وجود کوچک شدن اتاق خبری، روابط رسانه ای در قلب روابطعمومی باقی مانده است: اکثریت قریب به اتفاق (94٪) متخصصان روابطعمومی می گویند که روابط رسانه ای کانون اصلی متخصصان روابطعمومی / ارتباطات است.
• چالش های روابط رسانه ای همچنان ادامه دارد: به طور کلی، چالش شماره یک متخصصان روابطعمومی در سال 2021 دریافت پاسخ از خبرنگاران (59٪)، به دنبال آن محدودیت های بودجه (49٪) و ارزیابی تأثیری است که شرایط بر کسب و کار (46%) داشته است. قرار دادن پوشش در چرخه خبر (50٪) و یافتن زوایای مربوط به موضوع (38٪) از مهمترین چالشهایی است که پاسخ دهندگان گفته اند شرکتهایشان در دوره همه گیری کرونا با آن روبرو بوده اند.
• متخصصان روابطعمومی فرصت هایی را برای افزایش ارزش روابطعمومی در داخل از طریق تأمین پوشش بیشتر و / یا روابط رسانه ای (60٪)، گره زدن فعالیت های روابطعمومی به ابتکارات مهم تجاری (53٪)، تولید نتایج قابل ارزیابی (48٪) و ارائه راه حل های خلاقانه (42٪) می بینند.
• برنامه ریزی استراتژیک بیشترین استناد (88٪) مهارت اساسی روابطعمومی برای آینده است و به دنبال آن روابط رسانه ای (78٪)، رسانه های اجتماعی (72٪) و تنوع، برابری و شمول (67٪) گزارش شد.
• اکثر تیم های روابطعمومی روزانه از اسلک، تیم های مایکروسافت و سایر ابزارهای پیام رسانی مستقیم استفاده می کنند (81٪، در مقایسه با 67٪ در سال گذشته). 82٪ می گویند از نرم افزار کنفرانس ویدئویی مانند Zoom و Google Meet استفاده می کنند.
منبع فارسی: شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)
منبع انگلیسی: www.businesswire.com
زمان انتشار: June 23, 2021
|