شبكه اطلاعرساني روابطعمومي يران (شارا)-|| اين تحقيق نشان داد كه بيشتر بودجه هاي روابطعمومي يا در حال افزايش هستند (45٪) يا در همان حالت ثابت باقي مي مانند (50٪). تنها 5٪ بودجه متخصصان روابطعمومي در حال كاهش است.
به گزارش اختصاصي شارا به نقل از businesswire، اين مطالعه همچنين نشان مي دهد كه تقريباً سه چهارم (73٪) از پاسخ دهندگان نظرسنجي گفتند كه فكر نمي كنند اصطلاح "روابطعمومي" همانطور كه امروز تعريف شده است، نشان دهنده عملكرد اين صنعت در 5 سال اخير باشد. بيش از يك سوم متخصصان روابطعمومي (34٪) انتظار دارند در 5 سال آينده شاهد تغييرات چشمگيري در اين صنعت باشند.
گرگ گالانت مديرعامل شركت Muck Rack گفت: "متخصصان روابطعمومي خود را براي تغييرات چشمگير در صنعت روابطعمومي در چند سال آينده آماده مي كنند. اين تغيير سريع در رسانه، روزنامه نگاري و صنايع اصلا عجيب نيست. خبر خوب اينكه بررسي هاي ما نشان داد كه همچنان به سرمايه گذاري خود در روابط عمومي ادامه مي دهند و متخصصان روابطعمومي به دنبال روش هايي براي ارزيابي و افزايش ارزش كارهاي خود هستند."
حالا اين گروه تحقيقاتي سومين سال خود را سپري مي كند، هدف از تحقيق The State PR ارزيابي نحوه ارتباط متخصصان روابطعمومي با رسانه در سال 2021 است و ميزان موفقيت آنها و نقش فناوري را مورد بررسي قرار مي دهد.
يافته هاي اصلي در اين مطالعه عبارتند از:
• با وجود كوچك شدن اتاق خبري، روابط رسانه اي در قلب روابطعمومي باقي مانده است: اكثريت قريب به اتفاق (94٪) متخصصان روابطعمومي مي گويند كه روابط رسانه اي كانون اصلي متخصصان روابطعمومي / ارتباطات است.
• چالش هاي روابط رسانه اي همچنان ادامه دارد: به طور كلي، چالش شماره يك متخصصان روابطعمومي در سال 2021 دريافت پاسخ از خبرنگاران (59٪)، به دنبال آن محدوديت هاي بودجه (49٪) و ارزيابي تأثيري است كه شرايط بر كسب و كار (46%) داشته است. قرار دادن پوشش در چرخه خبر (50٪) و يافتن زواياي مربوط به موضوع (38٪) از مهمترين چالشهايي است كه پاسخ دهندگان گفته اند شركتهايشان در دوره همه گيري كرونا با آن روبرو بوده اند.
• متخصصان روابطعمومي فرصت هايي را براي افزايش ارزش روابطعمومي در داخل از طريق تأمين پوشش بيشتر و / يا روابط رسانه اي (60٪)، گره زدن فعاليت هاي روابطعمومي به ابتكارات مهم تجاري (53٪)، توليد نتايج قابل ارزيابي (48٪) و ارائه راه حل هاي خلاقانه (42٪) مي بينند.
• برنامه ريزي استراتژيك بيشترين استناد (88٪) مهارت اساسي روابطعمومي براي آينده است و به دنبال آن روابط رسانه اي (78٪)، رسانه هاي اجتماعي (72٪) و تنوع، برابري و شمول (67٪) گزارش شد.
• اكثر تيم هاي روابطعمومي روزانه از اسلك، تيم هاي مايكروسافت و ساير ابزارهاي پيام رساني مستقيم استفاده مي كنند (81٪، در مقايسه با 67٪ در سال گذشته). 82٪ مي گويند از نرم افزار كنفرانس ويدئويي مانند Zoom و Google Meet استفاده مي كنند.
منبع فارسي: شبكه اطلاعرساني روابطعمومي ايران (شارا)
منبع انگليسي: www.businesswire.com
زمان انتشار: June 23, 2021