درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:19   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47348صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیشنبه، 5 تیر 1400 - 07:38
همه گیری کووید-19 اگرچه باعث شد تا مشغله های کاری فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات بیشتر و سنگین تر شود
تغییر روابط با شرکت‌ها و رسانه‌ها/ خلاصه‌ای از سه تحقیق انجام شده در زمینه ارتباطات
مشخص شده که در دوران همه گیری، گزارشگران به نحو فزاینده ای تحلیل گراتر شده و در هنگام تنظیم گزارش های خود دست اقدام به تحلیل های فنی و کامل تری می زدند: 95 درصد گزارشگرانی که در این تحقیق شرکت داشتند بر این مساله تاکید می کردند که عوامل متعددی مانند وضعیت جمعیت شناختی و مشارکت جویی مخاطبین باعث می شده تا آنها تغییراتی را در نحوه نوشتار و ارائه مطالب شان به وجود آورند.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| نتایج سه مطالعه انجام شده در زمینه ارتباطات حکایت از آن دارد که اگرچه فعالان حوزه ارتباطات روز به روز پرمشغله تر می شوند اما روابط شان با شرکت ها و رسانه ها در حال قوی تر شدن است

به گزارش اختصاص شارا به نقل از publicrelationstoday، این روزها صحبت های زیادی راجع به بازگشت به شرایط عادی در دوران پس از کرونا به میان می‌آید و خیلی ها در حال گام نهادن در این مسیر هستند با این همه باید پذیرفت که خیلی چیزها نسبت به دوران قبل از همه گیری کرونا تغییر کرده است و در نتیجه تداوم وضعیت پیشین به این آسانی ها هم نخواهد بود.

 

در این میان کسب و کارها و فعالیت های شرکتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و فرایندها و کارکردهای آنها نیز دستخوش تغییر و تحولات گسترده ای قرار گرفته اند. در بخش ارتباطات نیز همین اتفاق رخ داده و فعالان این حوزه نیز باید خود را برای پذیرش تغییرات شگرفی آماده کنند و این همان نکته ای است که تحقیقات و مطالعات مختلفی که در این زمینه انجام شده است بر آن مهر تاکید زده اند. در اینجا تلاش شده تا خلاصه ای از نتایج برآمده از سه مطالعه جامع انجام شده در مورد آینده ارتباطات و آنچه در آینده انتظار فعالان حوزه ارتباطات را می کشد ارائه گردد.


1-بخش های ارتباطات دارای پیوندهای نزدیک تر و قوی تری با شرکت ها و کسب و کارها در دوران پساکرونا خواهند شد


همه گیری کووید-19 اگرچه باعث شد تا مشغله های کاری فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات بیشتر و سنگین تر شود اما در همین حال موجب شده تا آنها روابط نزدیک تر و عمیق تری با شرکت ها و کسب و کارها برقرار کنند. تحقیقات انجام شده توسط راگان کامیونیکیشن بر روی 750 تن از فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات که نتایج آن در گزارش شاخص ارتباطات سال 2021 منتشر شده بر همین موضوع تاکید می‌کند.

 

بر اساس نتایج این تحقیق، نزدیک به 79 درصد از پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که همه گیری کووید-19 چگونه بر آنها و کارشان تاثیرگذار بوده است گفته اند که بار کاری و فعالیت های شان در دوران همه گیری بیشتر و سنگین تر شده است و 42 درصد از آنها نیز بر این مساله تاکید داشته اند که همه گیری کووید-19 باعث شده تا روابط و تاثیرگذاری آنها بر سایر بخش های شرکت ها و سازمان ها افزایش یابد و موضع فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات در درون سازمان تقویت شود.

 

علاوه بر این نزدیک به یک چهارم پاسخ دهندگان( 26 درصد) اذعان داشته اند که همه گیری کووید-19 موجب شده تا آنها در جمع مقام های ارشد سازمان ها و شرکت ها که تصمیمات استراتژیک سازمان توسط آنها گرفته می شود پذیرفته شوند و 21 درصد نبز گفته اند که در دوران همه گیری، دسترسی بیشتر و بهتری به شخص مدیرعامل و همچنین اعضای هیات مدیره داشته اند.


بر اساس نتایج این پژوهش، حرفه ای های حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات در دوران همه گیری به خود نمره خوبی می دهند و از عملکردشان راضی هستند به طوری که درصد پاسخ دهندگان یعنی بیش از نیمی از آنها تلاش ها و اقدامات خود در دوران همه گیری را بالاتر از حد متوسط و یا عالی ارزیابی کرده اند که این میزان 11 درصد بیشتر از سال قبل از همه گیری بوده است.


از سویی دیگر این تحقیق نشان داده که بودجه اختصاص یافته به حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات نیز در دوران همه گیری کووید-19 افزایش چشمگیری داشته است به طوری که 31 درصد از پاسخ دهندگان به این تحقیق گفتند که بودجه حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات در دوران همه گیری در شرکت های متبوع شان بین 50000 تا 500000 دلار در سال بوده است و 20 درصد نیز اعلام کرده اند بودجه حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات شان بیش از 500000 دلار در سال بوده است.


2-دیدگاه های مبتنی بر موفقیت بیشتر در ایجاد پوشش رسانه ای


تحقیق دیگری توسط Cision تحت عنوان گزارش سالانه وضعیت رسانه ها انجام شد که در آن بیش از 2700 ژورنالیست از 15 کشور جهان شرکت داشتند. بر اساس نتایج این تحقیق، در دوران همه گیری ژورنالیست ها و فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات موفق به ایجاد پوشش رسانه ای گسترده تری نسبت به گذشته شدند به طوری که 53 درصد آنها در هر هفته بیش از 50 مطلب را در رسانه ها منتشر کردند در حالی که 28 درصد نیز به تولید بیش از یکصد مطلب و خبر در دوران همه گیری اشاره داشتند.

 

علاوه بر این میزان مورد توجه قرار گرفتن فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات از سوی مخاطبین نیز در دوران همه گیری افزایش پیدا کرد به طوری که 69 درصد از پاسخ دهندگان بر این مساله تاکید داشتند که میزان مراجعه به آنها برای کسب اطلاعات و اخبار درست در دوران همه گیری افزایش پیدا کرده است هر چند که در اغلب موارد این ارجاع ها ارتباط چندانی با حوزه تخصصی روابط‌عمومی و ارتباطات نداشت و به سایر بخش ها مربوط می شد.


این تحقیق همچنین نشان داد که نزدیک به نیمی از گزارشگران( 47 درصد) در دوران همه گیری به صورت هفتگی تا پنج گزارش رسمی تهیه کردند و 45 درصد نیز از تهیه پنج تا هفت گزارش در هر هفته خبر دادند و تمام این آمار و ارقام حکایت از آن دارند که بار کاری و فعالیت های آنها در دوران همه گیری کووید-19 به شدت افزایش پیدا کرده است به طوری که بسیاری از آنها در دوران همه گیری در هر روز بین یک یا دو بلاگ تهیه و منتشر می کردند.


علاوه بر این مشخص شده که در دوران همه گیری، گزارشگران به نحو فزاینده ای تحلیل گراتر شده و در هنگام تنظیم گزارش های خود دست اقدام به تحلیل های فنی و کامل تری می زدند: 95 درصد گزارشگرانی که در این تحقیق شرکت داشتند بر این مساله تاکید می کردند که عوامل متعددی مانند وضعیت جمعیت شناختی و مشارکت جویی مخاطبین باعث می شده تا آنها تغییراتی را در نحوه نوشتار و ارائه مطالب شان به وجود آورند.


موضوعات و سوژه های مورد توجه ژورنالیست ها، گزارشگران و فعالان حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات نیز در دوران همه گیری دچار تغییر و تحولات زیادی شد که آمار زیر خلاصه ای است از این تغییرات:


* 46 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که موضوع همه گیری کووید19 و اخبار مرتبط با آن را در اولویت اطلاع رسانی و فعالیت های ژورنالیستی خود قرار داده اند.


* 37 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که موضوع "احساس خوب ایجاد کردن" برای شان اهمیت پیدا کرده است به طوری آنها تمایل بیشتری پیدا کردند تا داستان هایی را مطرح کنند که در آنها شرکت ها و مجامع چگونه توانسته به دیگران کمک کنند و آنها را شادتر سازند.


* 33 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که بر داستان هایی متمرکز شده اند که تشویق کننده و بیانگر تنوع، حمایت گری و برابری بوده است.


* 32 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که تلاش کرده اند تا به چگونگی بازگشت شرکت ها به شرایط عادی بپردازند.


* 30 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که موضوع تکنولوژی های جدیدی که به شرکت ها و مصرف کنندگان کمک می کنند مورد توجه خاص شان بوده است.


* 29 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که موضوعات تحقیق محور، رهبری و مدیریتی در دوران وقوع بحران را مورد توجه قرار داده اند.


علاوه بر همه اینها مشخص شده است که 60 درصد از گزارشگران و ژورنالیست های شرکت کننده در این تحقیق اعلام کرده اند که در دوران همه گیری، نخستین روز کاری هر هفته برای شان شلوغ ترین و سنگین ترین روز هفته بوده است که این موضوع در شرایط عادی و در دوران قبل از همه گیری اتفاق نمی افتاد.


3- میزان توجه مخاطبین به ایمیل های ارسالی رسانه های مختلف


چندی پیش یک استارت آچ فعال در حوزه روابط‌عمومی به نام Propel نتایج تحقیقاتش در زمینه میزان توجه مخاطبین به ایمیل های ارسالی رسانه های مختلف را در فاصله زمانی بین مارس 2020 تا مارس2021 را منتشر کرد که از بسیاری جهات جالب توجه بود.

 

بر اساس این نتایج، ایمیل های ارسالی از سوی مجلات فوربس، بیزینس اینسایدر و وال استریت ژورنال با بیشترین استقبال از سوی مخاطبین در آمریکا مواجه شد به طوری که دریافت کنندگان ایمیل های خبری و تحلیلی از سوی این رسانه بیشترین و بهترین بازخورد را نشان داده اند و به پیام های ارسالی آنها توجه بیشتری نشان داده اند.


رتبه های بعدی از این حیث در میان رسانه های آمریکایی به شرح زیر است:


• TechCrunch 85%
• The Wall Street Journal 80%
• The Financial Times 79%
• The New York Times 74%
• Industry Dive 72%
• The Guardian 63%
• Business Insider 60%
• Buzz Feed 57%
 

صرف نظر از فرستنده ایمیل های خبری و رسانه های فرستنده، موضوع ایمیل ها نیز در جلب توجه و ترغیب مخاطبین به باز کردن ایمیل ها، مطالعه محتوای آنها و بازخورد نشان دادن به آنها تعیین کننده بوده است.

 

به عنوان مثال از میان تمام ایمیل های ارسالی برای مخاطبین مجلات و رسانه های مورد بررسی که با موضوع تکنولوژی ارسال شده بود فقط 34 درصد توسط مخاطبین باز شده و دیده شد و فقط و فقط 4 درصد از دریافت کنندگان این ایمیل ها به خود زحمت بازخورد نشان دادن و پاسخ دادن به این ایمیل ها را داده اند.

منبع انگلیسی:  www.publicrelationstoday.com

منبع فارسی: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد