درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 18:17   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47337صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 31 خرداد 1400 - 16:11
تبدیل تهدید کرونا به فرصت در روابط عمومی
نیما رحیم پور؛ مدرس دانشگاه و مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری خرمشهر - طبیعی است که روابط عمومی ها در حوزه وظایف خود با استفاده از روش های نوین ارتباطی و بکارگیری روابط عمومی الکترونیک بستر خدمات غیر حضوری را در راستای کاهش مراجعات مردمی فراهم کنند که بدون شک در جهت بهره وری آن سازمان نیز تاثیرات مثبتی نیز خواهد شد.
  

مقدمه

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| بدون تردید می توان گفت هر اداره و سازمانی که با افکار عمومی در ارتباط است و در نقطه ی مقابل نیازمند تصویر روشنی از خود می باشد ، گونه ای از روابط‌عمومی را به خدمت می گیرد و اگر به این مقوله توجه نشود قطعا با چالش ها و مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد . روابط عمومی اداره کردن وظایف ، شناسایی ، برقراری روابط مطلوب و حسنه بین سازمان و جامعه به شمار می رود ، جامعه ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است . هر نهاد و سازمانی بنا به وظایف و ماموریت های خود ، از طریق روابط عمومی ارتباط موثر و هدفمندی را با مخاطبان و جامعه هدف خود برقرار می کند .

 

 به عبارت دیگر روابط عمومی یعنی تلاش در جهت تقویت رابطه و همکاری بین مردم و سازمان ، آئینه ی تمام نمای یک سازمان و فن و هنری که از علوم متعدد بهره می گیرد از جمله هنر ارتباط با مردم ، هنر پاسخگویی و شفاف سازی ، هنر ارتباط با رسانه ، هنر استفاده از ابزارهای اطلاعاتی نوین و الکترونیک ، خلاقیت ، داشتن اخلاق و سعه صدر و اینها به واقع بخشی کوچک هر چند مهمی از ماموریت های اثرگذار روابط عمومی هاست که قطعا بر هیچکس پوشیده نیست .

ظهور ویروس کرونا

تلخ است خیلی تلخ اما حقیقتی غیر قابل انکار ، وقتی ویروس کرونا ظهور پیدا کرد ، ترس و دلهره ی فراوانی در بین مردم سایه انداخت به گونه ای که این ویروس ناشناخته باعث شد در روزهای آغازین حتی خیابان ها خلوت و متروکه شوند . ویروسی که حیات هستی را نشانه گرفته تا جایی که مردم حتی از نزدیکان و بستگان خود هراس داشتند ، آری ناخواسته سبک و شیوه ی زندگی با سرعت در حال تغییر بود . فضای مجازی که تا پیش از این بعضا بر عدم استفاده از آن تاکید می شد اکنون جز لاینفکی از زندگی روزمره ی همه ی انسان ها شده و اتفاقا بر ضرورت آن تصریح می شود.

 

ظهور ویروس کرونا در کنار تمام تهدیدها ، فرصت هایی هم دارد که نمیتوان به سادگی از آن گذشت ، توسعه ی خدمات الکترونیکی و بکارگیری روش های نوین ارتباطی با رویکرد کاهش مراجعات مردمی ، این بخشی از فرصت های این ویروس منحوس است که روابط عمومی ها باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنند .

روابط عمومی الکترونیک

با اختراع شیوه های نوین برقراری ارتباط فاصله ها دیگر مفهوم خود را از دست داده و روابط عمومی سنتی در دنیای ارتباطی تا کنون پاسخگوی نیاز های سازمان ها نبوده و بدون استفاده از شیوه های نوین ارتباطی و اطلاعاتی نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد. روابط عمومی الکترونیک مخاطب را از مراجعه حضوری برای دریافت اطلاعات و راهنمایی بی نیاز می کند و از طریق سایت اطلاع رسانی و دیگر شبکه های اطلاعاتی به نیاز های اطلاعات مخاطبان خود پاسخ می دهد. اتفاقا استفاده از فناوری های اطلاعات و تنوع ابزارهای الکترونیکی نه تنها باعث از بین رفتن موانع فیزیکی ارتباطی بین مخاطب و سازمان ها گردیده بلکه با تغییر ساختار ارتباطات و آسان سازی و ساده نمودن روش های ارتباطی بر حسن آنان نیز افزوده است.

 

روابط عمومی الکترونیک ، روابط عمومی است که از جدیدترین روش ها و ابزارهای ارتباطی به بهترین شکل ممکن جهت تسریع و تسهیل در انجام رسالت ارتباطی خود بهره گیرد . روابط عمومی الکترونیک در درون جامعه ای جریان دارد که آن نیز زاییده ی همین تحول است و همگام و همسو با همین تحولات و مقتضیات روز در حال تحول و تکامل است بنابراین باید روابط عمومی الکترونیک جای خود را به روابط عمومی سنتی دهد . وقتی کاهش مراجعات مردمی به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدنظر است خب چه تدابیری اتخاذ شده است ، وقتی بر سفر نرفتن مردم و در خانه ماندن تاکید می کنیم خب چه اقداماتی صورت گرفته است تا مردم از شرایط در خانه ماندن استفاده ی مطلوب کنند ؟

 

طبیعی است که روابط عمومی ها در حوزه وظایف خود با استفاده از روش های نوین ارتباطی و بکارگیری روابط عمومی الکترونیک بستر خدمات غیر حضوری را در راستای کاهش مراجعات مردمی فراهم کنند که بدون شک در جهت بهره وری آن سازمان نیز تاثیرات مثبتی نیز خواهد شد. در حوزه ی خلاقیت روابط عمومی ها با راه اندازی خدمات الکترونیکی دیگر نظیر کتابخانه دیجیتال ، تورهای مجازی زنده ، ملاقات های غیر حضوری مسئولین با مردم و ایجاد دیگر بسترهای جدید از جمله ارتباط موثر و پاسخگویی از طریق فضای مجازی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

 

منبع: http://www.abadannews.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد