درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 20:09   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته کاری ۴ روزه در ترکیه: مزایا و چالش‌ها
  ده‌ها مدیر صنعت تبلیغات و روابط‌عمومی با صنایع بسیار آلوده کننده ارتباط دارند
  بیلبورد معطر مک دونالد: نبوغی در بازاریابی
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47329صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومییکشنبه، 30 خرداد 1400 - 18:32
بازتعریف ارتباط با رسانه‌ها در روابط‌عمومی
مریم وحیدنیا - سازمان‌ها برای سهم بازار خود باید که جایگاه مهم‌تری برای روابط‌عمومی خود قایل بوده و این نکته را در نظر داشته باشند که امروز رسانه است که روابط‌عمومی را در انتظار پیام نگه می‌دارد و روابط‌عمومی می‎‌بایست که با وقوف و آکاهی و ارتباط بی‌واسطه، آماده ارائه واکنش متناسب و پاسخگویی در لحظه باشد. بنابراین جایگاه روابط‌عمومی‌ها باید که در کنار بالاترین سطوح سازمان و تصمیم‌گیری قرار داشته و از نگاه تشریفاتی به روابط عمومی که همچنان علیرغم شعارها بازمانده است؛ تغییر و ارتقا یابد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| امروزه با گسترده شدن استفاده از ابزارهای الکترونیک و به ویژه در دسترس قرار گرفتن هر چه بیشتر تلفن های هوشمند که به واسطه آسان تر شدن دسترسی به اینترنت فراهم شده است، شاهد رشد بیش از 54 درصدی در این حوزه هستیم (به نقل از رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک – ایرنا)


در همین راستا به ویژه پس از همه گیری بیماری کوید 19، ضریب نفوذ این شاخص نه فقط در ایران بلکه در جهان افزایش یافته و همزمان ظهور حوزه های مختلف خدمات آنلاین را شاهد بوده ایم. با نگاهی به آمارها متوجه می شویم که 75درصد جمیت در ایران ادر سال 1400 از اینترنت استفاده کرده و هشتاد و هشت میلیون موبایل فعال در کشور داریم.


در کنار خبرگزاری ها و پایگاههای خبری رسمی و غیر رسمی پرشمار و همچنین وجود نسخه های الکترونیکی یا تارنمایهای روزنامه های چاپی ( که امروزه کمتر نسخه فیزیکی دارند ) سی و شش میلیون کاربر ایرانی اینترنت از شبکه های اجتماعی با میانگین ساعت پنج تا نه ساعت در روز، استفاده می کنند. این آمارها بیانگر افزایش هرچه بیشتر و بازارهای گسترده تر پیش روی مصرف کنندگان است.


همچنین فعالیت بیش از سی و یک هزار فروشگاه اینترنتی با امکان ارائه تبلیغات و مخاطبان خاص ، برای هر سازمان بازار رو به رشد چشمگیر و جذابی بوده و سازمانها میبایست که برای ارتقای جایگاه و یا حفظ سهم خود از سهم مبادلات الکترونیک که این روزها در ایران رشد شصت درصدی را تجربه می کند، برنامه ریزی داشته باشد.


اینجاست که روابط‌عمومیها با تخصص خود در محتوا سازی و شناخت مخاطب ارزشی بیش از گذشته پیدا می کنند. چرا که اگر در گذشته تعداد رسانه انگشت شمار بوده و درک جامعه نیز از مفهوم رسانه به تلویزیون و رادیو و تابلوهای شهری و رسانه های چاپی محدود می شد، امروزه این مفهوم به شدت دگرگون شده و به موازات آن شناخت جامعه از رسانه ها نیز افزایش یافته است. همچنان که مفهوم محتوا نیز از صرف ارائه اطلاعات ساده دچار دگردیسی در شیوه ارائه از متن به تصویر و استفاده از نمادهای جذاب، رنگ و موسیقی شده است.


در سالهای نه چندان دور رسانه ها برای دریافت اخبار و گزارش ها نیازمند دریافت پیام از روابط‌عمومی ها بوده و کمتر آن ها را در جایگاه پاسخگو می دیدند اما امروزه این روابط‌عمومی ها هستند که با ضرورتی انکارناپذیر ، پایشی سیصد و شصت درجه و در بازه زمانی نامحدود را به عنوان وظیفه و برای مراقبت از اخبار و گزارش ها و پیامهای رسانه ای بر دوش دارند.


آمارهای بالا بیانگر آن است که افراد در جامعه به نقش خود در جایگاه رسانه نیز آگاه گشته و سازمانها را حساس تر و پاسخگو تر کرده اند. این امر به بهبود خدمت و رشد کیفیت خدمات که ناشی از امکان مقایسه در لحظه و یا گزارش دهی بوده ، منجر شده و با رشدی آرام جامعه را به سمت ارتقای کیفی خدمت و ارتباط رهنمون ساخته است.


بنابراین سازمان‌ها برای سهم بازار خود باید که جایگاه مهم‌تری برای روابط‌عمومی خود قایل بوده و این نکته را در نظر داشته باشند که امروز رسانه است که روابط‌عمومی را در انتظار پیام نگه می‌دارد و روابط‌عمومی می‎‌بایست که با وقوف و آکاهی و ارتباط بی‌واسطه، آماده ارائه واکنش متناسب و پاسخگویی در لحظه باشد. بنابراین جایگاه روابط‌عمومی‌ها باید که در کنار بالاترین سطوح سازمان و تصمیم‌گیری قرار داشته و از نگاه تشریفاتی به روابط عمومی که همچنان علیرغم شعارها بازمانده است؛ تغییر و ارتقا یابد.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد