شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| مطالبی که ذیلا بیان میشود در خصوص شرایط عمومی و تخصصی شغلی یک کارشناس روابطعمومی است. با این حال بنا به مقتضیات شغلی موسسات و سازمانها ممکن است قدری تفاوتها نیز در این میان وجود داشته باشند.
وظایف و مسئولیت های یک کارشناس و کارمند روابط عمومی شامل موارد زیر می شوند:
* توسعه استراتژی های روابط عمومی و کمپین های سازمانی و تبلیغاتی.
* آماده سازی اطلاعیه های رسمی، سخنرانی های مقامات و موضوعات تبلیغاتی سازمان.
* ایجاد ارتباطات مثبت با سهامداران، رسانه ها و جامعه.
خلاصه شغل
ما کارشناس روابط عمومی(PR) را برای سازمان دهی و سرپرستی فعالیتهای روابط عمومی و اطمینان یافتن از برقراری ارتباط مؤثر با سهامداران، رسانه ها و اجتماع در نظر می گیریم.
شما به عنوان یک کارمند روابط عمومی می بایست یک فرد مجرب، منظم و متین باشید که قادر باشد بحران ها را مدیریت کند. ما از شما انتظار داریم که ذهن خلاق و مهارت های ارتباطی عالی داشته باشید. اگر به قابلیت های خود در سخنرانی عمومی و مدیریت پروژه ها نیز اطمینان دارید، میتوانید برای این شغل نیز مفید باشید. در نهایت، هدف شما باید ایجاد و گسترش یک تصویر مثبت از سازمان باشد.
مسئولیت ها
* توسعه کمپین های روابط عمومی و استراتژی های روابط رسانه ای.
* همکاری با گروه ها و سایر تیم های درون سازمانی (از جمله بازاریابی و فروش ) و توسعه ارتباطات با مدیران ارشد.
* ویرایش و به روزرسانی موضوعات تبلیغاتی و مطبوعاتی (بروشورها، ویدئوها، پست های رسانه های اجتماعی و غیره).
* آماده سازی و توزیع اطلاعیه های رسمی.
* سازمان دهی رویدادهای روابط عمومی (از قبیل روزهای افتتاحیه، کنفرانس های مطبوعاتی، نمایشگاه ها، همایش ها و... ) و آمادگی به عنوان ایفای نقش سخنگوی سازمان.
* جستجوی فرصت ها برای تشریک مساعی ، جلب حمایت های مالی (اسپانسرینگ) و تبلیغات.
* استعلام موقعیت و آدرس از رسانه ها و سایر طرفهای همکار.
* پیگیری پوشش رسانه ای فعالیتهای سازمان.
* آماده سازی و ارائه گزارشات مختلف حوزه روابط عمومی.
* مدیریت مسائل و مشکلات و چالشهای روابط عمومی.
نیازمندی ها
* توانمندی در اثبات تجربه و دانش خود به عنوان یک کارمند و کارشناس روابط عمومی.
* داشتن تجربه مدیریت روابط رسانه ای (آنلاین، رسانه ای و مطبوعاتی).
* برخورداری از پیش زمینه مناسب در امر تحقیقات، نگارش و ویرایش رسانه ای و مطبوعاتی.
* داشتن مهارتهای رایانه ای و کار در فضای مجازی.
* توانایی برقراری ارتباطات موثر (شفاهی یا کتبی)
* سایر مهارت های سازمانی لازم و کافی.
* توانایی داشتن عملکرد مناسب در شرایط اضطراری و اورژانسی.
* داشتن خلاقیت و استعداد حل مسئله.
* مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در روابط عمومی، روزنامه نگاری، ارتباطات یا رشته های مرتبط.
https://resources.workable.com/public-relations-officer- منبع اینترنت
|