درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 13:33   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47233صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 17 خرداد 1400 - 07:39
وقتی رسانه‌ها روابط‌عمومی ‌می‌شوند
در حالی که عملکرد گزینشی روابط‌عمومی‌ها در ارتباط با رسانه‌ها صدای بسیاری از خبرنگاران قزوینی را درآورده است؛ برخی رسانه‌ها هم با انتشار اخبار مثبت به روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده‌اند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در حالی که عملکرد گزینشی روابط‌عمومی‌ها در ارتباط با رسانه‌ها صدای بسیاری از خبرنگاران قزوینی را درآورده است؛ برخی رسانه‌ها هم با انتشار اخبار مثبت به روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی تبدیل شده‌اند.

در حالی که 27 اردیبهشت روز روابط عمومی‌ نامیده شده است که کماکان چالش‌های بین خبرنگاران و مدیران روابط‌عمومی در استان قزوین به‌قوت خود باقی است؛ تا جایی که در بسیاری از مواقع شاهد درگیری بین خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها به‌خاطر انتشار اخبار چالشی و منفی از عملکرد یک دستگاه یا سازمان هستیم. البته در این میان برخی رسانه‌ها هستند که با انتشار اخبار صرفاً مثبت به تریبون و روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی در حوزه ارائه و نشر بیلان کاری بدل شده‌اند و از این طریق در دل مدیران دستگاه‌های اجرایی جا باز کرده‌اند.

عملکرد جزیره‌ای روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های سوگلی

سردبیر خبرگزاری بسیج قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای روابط‌عمومی‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: متأسفانه به‌جز روابط‌عمومی استانداری که با خبرنگاران در تعامل همیشگی است، باقی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های مختلف به‌ندرت با خبرنگاران ارتباط می‌گیرند.

سهیلا عظیمی با بیان اینکه بیشتر روابط‌عمومی‌ها برای خود رسانه‌های معتمد و سوگلی تعریف کرده‌اند، افزود: بنابراین بیشتر مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های دولتی در استان خودشان خبر را تنظیم می‌کنند و برای چنین رسانه‌هایی می‌فرستند تا این رسانه‌ها خبر را منتشر کنند.

وی درباره دادوستد مالی برخی مدیران روابط‌عمومی با برخی رسانه‌های نورچشمی هم عنوان کرد:‌ این مورد را زیاد در فضای رسانه و خبرنگاران شنیده‌ام؛ ولی نمی‌توانم آن را تأیید یا رد کنم.

نفوذ برخی رسانه‌ها در ساختار روابط‌عمومی‌ها

این خبرنگار قزوینی با ذکر اینکه مدیران روابط‌عمومی باید پاسخگوی نیازها و سؤالات مردم درباره ضعف‌ها و مشکلات هم باشند، تصریح کرد: وقتی فضای بسته‌ای در حوزه انتشار اخبار یک دستگاه دولتی وجود داشته باشد، راه برای رسانه‌های مستقل بسته می‌شود و برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند با اعتمادسازی در ساختار این روابط‌عمومی‌ها نفوذ و برای خود رانت مالی و رسانه‌ای‌ ایجاد کنند.

عظیمی ادامه داد:‌ بنابراین بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها هستند که فقط چند خبرگزاری وابسته به دولت اخبار آنها را منتشر می‌کنند و ما هم هیچ‌کدام از اخبار آنها را نشر نمی‌دهیم که این البته نوعی منطقه امن برای مدیران ایجاد می‌کند که به‌خیال خودشان برای همیشه از دردسر پاسخگویی به رسانه‌های مستقل و منتقد خلاص شوند.

روابط‌عمومی‌های استان اخبار را کانالیزه نشر می‌دهند

همچنین یکی از فعالان باسابقه رسانه‌ در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن ابراز نارضایتی از تعامل مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و دولتی با رسانه‌ها اظهار داشت: آنچه در حوزه روابط‌عمومی‌های استان قزوین می‌بینیم، عدم اجرای گردش آزاد اطلاعات و انتشار کانالیزه اخبار توسط آنهاست.

صادق چگینی اضافه کرد: آنچه از سوی روابط‌عمومی‌های استان قزوین به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها ارائه می‌شود، اخبار و اطلاعاتی است که به‌درد خود دستگاه اجرایی می‌خورد و هیچ‌کدام از سؤال‌ها و مطالبات مردم را پاسخ نمی‌گوید.

روابط‌عمومی‌هایی که جای رسانه را می‌گیرند

از سوی دیگر، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری قزوین با اشاره به آسیب ارتباط بین روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاران گفت: گاهی روابط‌عمومی‌ها جای رسانه‌‌ها را اشغال می‌کنند که در این فضا نقش رسانه کمرنگ می‌شود و فقط اخباری تولید می‌شود که به تمجید از مدیر اختصاص دارد و مسایل منفی، چالش‌ها، درخواست و مطالبات مردم کمتر عنوان می‌شود.

سیدحسین بی‌نیاز با اشاره به دلایل ایجاد چنین رویه‌ای در روابط‌عمومی‌ها گفت: شاید یکی از دلایل آن این باشد که وقتی روابط‌عمومی رسانه‌ها را برای حضور در یک جلسه خبری دعوت می‌کند، افراد انگشت‌شماری حضور پیدا می‌کنند و همین اتفاق باعث شده است خود کارشناس روابط‌عمومی مسئولیت تولید خبر را به‌عهده بگیرد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور خبرنگاران در نشست‌های خبری ادامه داد: به هر حال وقتی از یک خبرنگار دعوت می‌کنیم در جلسه‌ای حضور داشته باشد، همان خبرنگار می‌تواند در حاشیه جلسه درخواست و پرسش‌های مردم را از مدیر یا مسئول مربوطه بپرسد که گاهی اوقات همین مصاحبه‌ها بسیاری از شبهات و شائبه‌ها را رفع می‌کند.

وضع بد معیشتی جسارت رسانه‌ها را کم کرده است

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری با اشاره به اوضاع اقتصادی بد رسانه‌ها در استان اضافه کرد:‌ آنچه جسارت را از خبرنگاران گرفته، بحث معیشت است؛ به‌طوری که در استان قزوین می‌بینیم که اگر یک پایگاه خبری رسالت خود را بدون کم‌وکاست انجام دهد و مستقل باشد، بعد از مدتی باید دفتر کار خود را ببندد و به شغل دیگری روی آورد.

بی‌نیاز ادامه داد: همین موضوع باعث می‌شود که برخی رسانه‌ها ارتباط‌های پشت‌پرده‌ای برقرار کنند و به همین خاطر چنین رسانه‌هایی آن‌طور که باید پاکدستانه انجام وظیفه نمی‌کنند.

به‌نظر می‌رسد ارتباط غیرحرفه‌ای خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها در استان قزوین به‌دلیل غیرحرفه‌ای بودن عمده افراد این 2 قشر در استان قزوین است؛ به‌طوری که برخی رسانه‌ها دفاتر خبری خود را به مغازه‌ای برای کسب تبدیل و با انتشار اخبار مدیران دفاتر خبری خود را اداره می‌کنند.
 

منبع: www.tasnimnews.com
 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد