درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 16:28   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی اعلام شد
  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47218صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 11 خرداد 1400 - 10:46
نقش برجسته روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف سازمانی
روابط‌عمومی یک وظیفه مهم مدیریتی به شمار می‌آید که هدف از فعالیت در آن حوزه کمک به رفع مشکلات و مسائل یک سازمان، گروه اجتماعی و مردم مرتبط با آن است و تحقق آن زمانی ممکن خواهد بود که روابط‌عمومی به عنوان یک شخص برجسته و فعال اطلاعات شفاف، دقیق و درست زیادی را در اختیار مدیران جامعه و گروه‌های اجتماعی قرار دهد و در صورت درست انجام شدن این روند می‌توان گفت که روابط‌عمومی نقش خود را به درستی انجام داده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| در تقویم رسمی کشور ما ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی نامگذاری شده که این رسمیت هر ساله به معنای اهمیت و جایگاه والای روابط‌عمومی در جامعه است.

این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط‌عمومی را به عنوان هنر هشتم مرور کنیم. امروزه نقش روابط عمومی‌ها در کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط‌عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه ای، علمی و الکترونیکی، از مشخصه‌های جدید روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است.

روابط‌عمومی یک وظیفه مهم مدیریتی به شمار می‌آید که هدف از فعالیت در آن حوزه کمک به رفع مشکلات و مسائل یک سازمان، گروه اجتماعی و مردم مرتبط با آن است و تحقق آن زمانی ممکن خواهد بود که روابط‌عمومی به عنوان یک شخص برجسته و فعال اطلاعات شفاف، دقیق و درست زیادی را در اختیار مدیران جامعه و گروه‌های اجتماعی قرار دهد و در صورت درست انجام شدن این روند می‌توان گفت که روابط‌عمومی نقش خود را به درستی انجام داده است.

ارائه خدمات هوشمندانه و تلاش‌های تمامی دست اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی که در جهت رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی می‌کوشند و در این راستا قدم خیرخواهانه برمی دارند بسیار جای تقدیر دارد.


رفع مسائل و مشکلات؛ از جمله وظایف روابط‌عمومی ها

از جمله وظایف خطیر و حساس روابط عمومی‌ها انعکاس به موقع مسائل، مشکلات، نیاز‌های مخاطبان و مدیران است که در جهت اخبار دقیق و درست تکامل می‌یابد.

جهان امروز توسعه زیادی به نسبت سال‌های گذشته داشته است و با پدیداری جوامع مدرن روز به روز بر نقش روابط عمومی‌ها افزوده شد و نقش این افراد در تمامی بخش‌های زندگی تسری یافت و همین عامل باعث هدایت افکار عمومی و افزایش آگاهی آن‌ها شد.

روابط عمومی‌ها فعالان حرفه‌ای در سازمان، ارگان و نهادی هستند که در آن کار می‌کنند و با تغییرات روز افزون در بخش‌های مربوطه باعث توسعه، رشد و ارتقا می‌شوند، هر چند که ممکن است در مقابل دیدمان عمومی قرار نگیرند، اما همواره نقش حساس و مهم آن‌ها در صحنه رویداد‌ها خالی از لطف نبوده و احساس می‌شود؛ بنابراین این اشخاص مهم برای شکوفایی یک سازمان می‌کوشند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا وظایف مدیران به چشم بیاید و عموم مردم بتوانند آگاهی و شناخت کافی از مسائل زندگی روزمره خود داشته باشند.

از جمله تغییرات روابط عمومی‌های جامعه باید به بروز رسانی وضعیت‌هایی جدید در زمینه رشد تولید، بهبود سلامت عمومی و افزایش میزان امید به زندگی، رفاه مادی بیشتر، ارتباطات گسترده‌تر و پیچیدگی اجتماعی بیشتر، جایگزینی روابط افقی مبتنی بر مذاکره و چانه زنی به جای روابط‌عمومی و مبتنی بر اقتدار و حاکمیت قانون منجر شود که در نهایت، گسترش حق انتخاب را بر افراد جامعه ضمانت می‌کنند.

سالانه تعداد زیادی دانشجو در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات جذب دانشگاه‌های ایران و جهان می‌شوند و به همین ترتیب استادان زیادی با تلاش و کوشش خود برای چنین افرادی تدریس می‌کنند تا بتوانند افراد شاخص و درخشانی را به عنوان نیروی روابط‌عمومی تحویل جامعه دهند تا چنین اشخاصی با نقش پررنگ و پرکاربرد و فعال خود سیاست‌های یک سازمان را ارتقا بخشند و بتوانند اطلاعات مفید و جامعی در اختیار عموم مردم قرار دهند.

دانشجویان رشته روابط‌عمومی و ارتباطات بعد از اخذ مدرک دانشگاهی به عنوان کاربلد و فارغ التحصیل این رشته جذب بازار کار می‌شوند و گفتنی است که در تمامی حوزه ها، بخش ها، ارگان ها، سازمان‌ها و نهاد‌های داخلی و خارجی به وجود روابط‌عمومی نیاز بوده و بدون آن هیچ کاری ادامه نخواهد یافت و شاید رکود در انتظار مدیران و مسئولان باشد.

چرا رشته ارتباطات توسعه پیدا نکرده است؟

زهرا منوچهر آبادی مدیر اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره عوامل اصلی عقب ماندن رشته ارتباطات از رشد و توسعه مورد انتظار گفت: فارغ التحصیلان رشته ارتباطات هنگام شروع فعالیت‌های اجتماعی در این حوزه با بحران‌های زیادی روبه رو می‌شوند چرا که با فضای کار و اشتغال حرفه‌ای در رشته‌های تحصیلی خود آشنا نبوده و نیستند.

منوچهر آبادی تصریح کرد: دانشگاه صدا و سیما تنها دانشجویان فارغ التحصیل خود را برای فعالیت در سازمان صدا و سیما مشغول به کار می‌کند و دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه امام صادق (ع) چنین تضمین موفقیت آمیز را به دانشجویان خود نمی‌دهند و زمینه اشتغال را برای آن‌ها فراهم نمی‌کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: تعداد کمی از فعالان عرصه روابط‌عمومی، خبرنگاری یا کار‌های رسانه‌ای دارای مدرک روابط‌عمومی هستند و بیشتر این افراد فارغ التحصیل رشته‌های دیگر بوده که در این حوزه مشغول به کار شده اند.
 

منبع: www.yjc.news


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد