درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 11:45   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  50 مدیر ارشد بازاریابی برتر کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47209صفحه نخست » ادامه مطلب چهاریکشنبه، 9 خرداد 1400 - 11:10
«روابط‌عمومی‌چی» در ایران بسیار کم است
ما در کشورمان «روابط‌عمومی‌چی» خیلی کمی داریم و به اشتباه یک نفر که در حوزه رسانه فعالیت می‌کند را روابط‌عمومی‌چی معرفی می‌کنیم اما باید اقرار کرد که انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تاکنون نتوانسته‌ند این موضوع را توجیه و حرفه روابط‌عمومی را به درستس معرفی کنند. همیشه کلی گویی شده و کمتر به صورت عملیاتی در این خصوص بحث شده است. همین نبود نگاه تخصصی به مرور زمان به سازمان‌ها ضربه می‌زند. به بیان دیگر نبود شناخت ارتباطات توسط روابط‌عمومی‌ها زیان‌بار است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی در سازمان‌ها گفت گفت: نقش روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است. ما در کشورمان «روابط‌عمومی‌چی» خیلی کمی داریم و به اشتباه یک نفر که در حوزه رسانه فعالیت می‌کند را روابط‌عمومی‌چی معرفی می‌کنیم اما باید اقرار کرد که انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تاکنون نتوانسته‌ند این موضوع را توجیه و حرفه روابط‌عمومی را به درستی معرفی کنند.

رضا صفریان در گفت‌وگو با ایراسین در ارزیابی اهمیت فعالیت در بخش روابط‌عمومی به‌ویژه در حوزه صنایع معدنی اظهار کرد: نقش روابط‌عمومی در واحدهای صنایع معدنی به لحاظ ماهیت این شرکت‌ها بسیار مهم و اثرگذار است. فعالیت‌های روابط عمومی و سیاست‌های آن در سازمان‌ها و نهادهایی که ارتباط مستقیم با مردم دارند متفاوت است اما واحدهای معدنی و صنعتی شرایط دشوارتر کاری را پیش‌روی خود دارند. معرفی صنعت به زبان قابل فهم برای مخاطب کار ساده‌ای نیست و بیان مزایا و محاسن صنعت به مخاطبان عام نیاز به تخصص دارد. بنابراین می‌توان اذعان کرد که فعالیت واحد روابط‌عمومی در شرکت‌های صنعتی و فولادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی درباره برقراری ارتباط میان واحد روابط عمومی و رسانه‌ها نیز گفت: رسانه‌ها، روابط عمومیِ روابط عمومی‌ها هستند و این دو از هم جدا نبوده و در هم تنیده شده‌اند. درواقع روابط‌عمومی‌ها هم از ابزارهای رسانه‌ای استفاده می‌کنند. جریان رسانه‌ای و ‌استفاده خاص از رسانه های خاص و ابزارهای رسانه‌ای در جامعه موجب ایجاد انحصار می‌شود و مطمئنا جامعه و افکار عمومی این را نمی‌پذیرد و به مرور زمان باعث ایجاد سوء تفاهم و از بین رفتن شفافیت می‌شود. این درحالی است که می‌توان از رسانه‌ برای ایجاد شفافیت و از بین بردن شکاف میان صنعت و جامعه استفاده کرد. یعنی فعالیتی برد-برد شکل بگیرد که به نفع جامعه باشد و مخاطبان نیز هرانچه که می‌خواهند از رسانه دریافت کنند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان گفت: روابط‌عمومی‌ها با تولید محتوای موثر و انتخاب ابزار مناسب در انتشار آن، به این جریان کمک می‌کنند. روابط‌عمومی‌ها باید تعامل را جایگزین تقابل کنند. بدین ترتیب تعاملات ارزش‌افزا برای سازمان در دستور کار سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار می‌گیرد. بدون تردید در این راه صداقت و شفافیت عمل بقای این ارتباطات و تعاملات به‌شمار می‌رود.

صفریان افزود: روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان از سال ۱۳۹۶ سیاست خود را بر مبنای تعامل و ارتباطات مثبت و سازنده با رسانه‌ها تدوین و با برگزاری جلسات متعدد با اصحاب رسانه و با تشریح مواضع خود در خصوص نحوه ارتباط با رسانه‌ها تلاش کرد که یک فصل جدید از ارتباط رسانه‌ای را ایجاد کند. در همین حال برنامه‌هایی را برای همکاری با رسانه‌ها از قبیل افزایش همکاری با رسانه‌های الکترونیکی ‌و استفاه از فضای مجازی برای سال ۱۴۰۰ در دستور کار داده است.

وی درباره اهمیت معرفی شرکت‌های فولادی به مردم گفت: شناسایی نقاط اشتراک میان مردم و صنعت و تبیین اثرگذاری صنعت بر زندگی مردم و بالعکس اهمیت ویژه‌ای دارد. صنایع اقدامات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... را در جامعه رونق می‌بخشند. تاثیر صنعت بر توسعه جامعه و رشد آن می‌تواند ارتباط میان مردم و صنعت را به هم نزدیک کند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فولاد هرمزگان گفت: نظر و تصمیم‌گیری مدیران ارشد سازمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای بر عملکرد این بخش برخوردار است. هرچند که روابط‌عمومی‌ها بازخوردها را به مدیران ارشد منعکس می‌کنند ولی وقتی سازمانی و یا مدیری عقیده‌ای به نقش آفرینی این بخش ندارد، روابط‌عمومی چه چیزی را معرفی کند؟

صفریان خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی‌ها با دریافت بازخوردها و افکار عمومی و انتقال آنها به مدیران ارشد وسازمان‌ها می‌توانند در تصمیصم‌گیری آن‌ها تاثیر گذار باشند. در واقع روابط عمومی‌ها باید توان تصمیم‌سازی در سازمان و ‌بیرون از سازمان را داشته باشند. در این حالت می‌توانند بدون حساسیت و ‌نگرانی با مردم حرف بزنند و سازمان خود را به مردم معرفی کنند. با این وجود همچنان نگاه سنتی و محافظه‌کارانه در بین مدیران ارشد وجود دارد. البته منظور بنده وجود این نوع نگاه در کشور است نه سازمان خاصی.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان «روابط‌عمومی‌چی» خیلی کمی داریم و به اشتباه یک نفر که در حوزه رسانه فعالیت می‌کند را روابط‌عمومی‌چی معرفی می‌کنیم اما باید اقرار کرد که انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تاکنون نتوانسته‌ند این موضوع را توجیه و حرفه روابط‌عمومی را به درستس معرفی کنند. همیشه کلی گویی شده و کمتر به صورت عملیاتی در این خصوص بحث شده است. همین نبود نگاه تخصصی به مرور زمان به سازمان‌ها ضربه می‌زند. به بیان دیگر نبود شناخت ارتباطات توسط روابط‌عمومی‌ها زیان‌بار است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد