درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47197صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 7 خرداد 1400 - 21:00
ژئوپلیتیک روابط‌عمومی
رئوف براهویی* - متأسفانه کمبود ابزارهای لازم و نیروی انسانی متخصص و توانمند در چارت سازمانی برای واحدهای اطلاع رسانی و روابط‌عمومی در یک دستگاه نشان از کم اهمیت پنداری آن دستگاه نسبت به روابط‌عمومی است زیرا پوشش خبری و ترسیم سیمای فعالیت های کارآمد یک دستگاه جز با ابزار و افراد متخصص در آن، میسر نیست. اما این سوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا می توان بدون اهمیت دادن به نقش و جایگاه این حوزه در دنیای جدید و در مقابل با بمباران های خبری موفق شد؟
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| روابط‌عمومی؛ رسانه‌ یک دستگاه در به تصویر کشیدن مجموعه فعالیت‌های آن دستگاه برای مخاطبانش است. در واقع روابط‌عمومی‌ها می کوشند تا جامعه هدف خود را از آنچه که خدمتگزاران‌شان در یک دستگاه انجام می دهند مطلع سازند.

در واقع روابط‌عمومیها بدان جهت که می کوشند تا جامعه هدف خود را از آنچه که خدمتگزاران شان در یک دستگاه انجام می دهند مطلع سازند و ارتباط دو سویه بین مخاطبان و مدیران ارشد یک دستگاه را تسریع بخشند دارای اهمیت فراوانی هستند.

آنچه امروزه نقش و جایگاه یک روابط‌عمومی را به عنوان یک رسانه راهبردی، دارای ارزش و اهمیت فراوانی می‌کند، میزان ارزش گذاری و بهایی است که مدیران ارشد به آنها می دهند. در واقع به هر میزان که جایگاه واحد رسانه و اطلاع رسانی در یک دستگاه بالاتر رود کارایی آن دستگاه نیز بیشتر به چشم می آید. روابط‌عمومی ها علاوه بر نمایش عملکردی بخش های مختلف یک دستگاه به مخاطبان، وظیفه‌ی مهمتری نیز برعهده دارند و آن قرار گرفتن در خط مقدم مقابله با برخی جو سازی ها، شبهه پراکنی ها و شایع سازی ها است چراکه امروزه گسترش راه‌های تبادل اطلاعات در فضاهای مختلف همچون وب و فضای مجازی و سهولت دسترسی به آنها، حضور پررنگ‌تر روابط‌عمومی ها در این فضاها را ضروری ساخته است.

متاسفانه در بسیاری از موارد دیده می‌شود که مدیران برخی از دستگاه‌ها مسئولان روابط‌عمومی را همتراز با نیروهای یک کارشناسی در یک بخش خنثی می پندارند که این موضوع عمده‌ی کار آنان را تحت الشعاع قرار داده و محدود به نصب بنر و یا پرچم و از این دست اقدامات کرده است. در این میان برخی از مدیران نیز که از سواد رسانه ای بالاتری برخوردارند با ارزش‌گذاری و بهادهی مضاعف توانسته اند سیطره دید خود را در جهت ارتباط با مخاطبان و افزایش بهره وری آن سازمان و یا دستگاه افزایش دهند.

متأسفانه کمبود ابزارهای لازم و نیروی انسانی متخصص و توانمند در چارت سازمانی برای واحدهای اطلاع رسانی و روابط‌عمومی در یک دستگاه نشان از کم اهمیت پنداری آن دستگاه نسبت به روابط‌عمومی است زیرا پوشش خبری و ترسیم سیمای فعالیت های کارآمد یک دستگاه جز با ابزار و افراد متخصص در آن، میسر نیست. اما این سوال به ذهن متبادر می‌شود که آیا می توان بدون اهمیت دادن به نقش و جایگاه این حوزه در دنیای جدید و در مقابل با بمباران های خبری موفق شد؟

در واقع «قلم و کاغذ» ابزار اولیه و «خبر» خمیر مایه اصلی یک واحد خبری و یا روابط‌عمومی است که هر دو از آن بهره می برند اما در حوزه های خبری تولید خبر با تیم های خبری و متشکل از هیات تحریریه پیش می رود تا درصد خطاها کاهش یابند. اما متاسفانه در حوزه های روابط‌عمومی این مهم بسیار کم اهمیت پنداشته شده است زیرا تخصیص نیافتن نیروی کافی و ابزار و تجهیزات به روز و لازم به حوزه های روابط‌عمومی موجب شده تا بهره وری آنان تا حد زیادی کاهش یابد و فشار مضاعفی به مسئول آن واحد ایجاد شود که این خود نشان از آسیب جدی به این بخش در یک دستگاه است.

در بسیاری از موارد در تولید یک خبر عناصر مختلفی مانند عکاسان خبری، خبرنگاران تخصصی و هیات های تحریریه دخیلند که انتشار یک خبر پس از طی مراحل مختلف صورت می گیرد اما متاسفانه در واحدهای روابط‌عمومی این چنین نیست بلکه گاها مشاهده می‌شود یک نفر تمام بار یک حوزه خبری را به تنهایی به دوش می‌کشد و در یک روز ده ها خبر را با ده ها کار جانبی تولید و منتشر می کند که این موضوع نیز بر بی اهمیتی این واحد در نگاه مسوولان نهادها ، دستگاه ها و سازمان ها مهر تایید می گذارد.

متاسفانه انتظارات وسیع از حوزه‌ی روابط‌عمومی ها اعم از تصویر سازی، عکس برداری، فیلم برداری، تولید محتواهای الکترونیکی، تهیه خبر، مصاحبه و گزارش و.. صرفا آن هم از یک نفر در روابط‌عمومی نوعی کم اهمیتی، عادی پنداری و اجحاف به این حوزه را نشان می دهد. مزید بر آن قرار گرفتن این واحد مهم و استراتژیک در مادون ترین بخش‌های یک دستگاه با حداقل ترین دستمزدها، حقوق و مزایا آن را مدفون کرده است.

در واقع کم بی راه نیست که فعالیت یک مسئول روابط‌عمومی را با یک تیم خبری با ده‌ها نفر مقایسه کرد او به تنهایی کار ده ها نفر را با موضوعات مختلف به طور مستمر و روزانه انجام می دهد این در حالی است که فاصله معنا دار در میزان اهمیت، جایگاه و نقش روابط‌عمومی در مقابل کار خبرنگاران که آنان را جزء یکی از ده مشاغل سخت در دنیا و پس از کار معدن قرار داده است، اجحاف و ظلمی عظیم بر پیکره روابط عمومی‌ ها می توان دانست.

بر اساس نظر بسیاری از پزشکان، کار خبری در گذر زمان موجب ایجاد بسیاری از امراض نظیر استرس، اضطراب، کم خوابی، افزایش فشار خون، افزایش فشارهای عصبی و ده ها بیماری مختلف برای خبرنگاران می‌شود. لذا می‌طلبد با به روزرسانی برخی کاستی ها و افزایش جایگاه و نقش اداری روابط‌عمومی ها در دستگاه ها و سازمان ها، این واحد مهم را در جهت افزایش بهروری و کاهش فشارهای ایجاد شده بر آنان، همانند خبرنگاران مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

بیست و هفتم اردیبهشت‌ روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات نامگذاری شده است. این روز صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر.

روابط‌عمومی یک شغل نیست بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است و بی‌جهت نیست که مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط‌عمومی در ایران گفته است: روابط‌عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

*مسوول روابط‌عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان
منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد