درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:39   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47194صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 7 خرداد 1400 - 13:24
"نگاه سنتی"، آفت روابط‌عمومی
احمد جعفری ندوشن - روابط‌عمومی که جزو یکی از سخت ترین مشاغل به حساب می آید و کارش با استرس همراه است نباید درگیر برخی مسایل حاشیه ای شود و متاسفانه مقایسه و هم ردیف کردن روابط‌عمومی با بخشی از بدنه کارشناسی سازمان، لطمه جبران ناپدیری به این جایگاه وارد می کند و استقلال فکری و کاری آن را زیر سوال می برد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| روابط‌عمومی تنها جایگاه سازمانی برای پویایی و محل اتصال دستگاه با محیط بیرون و ارتباطات جمعی است و مدیران و مسئولان روابط‌عمومی و ارتباطات، قشر زحمتکش و کم توقع هستند که شبانه روز تلاش می کنند تا تحرک و پویایی را برای مجموعه و مخاطبان خود به ارمغان آورند.

روابط‌عمومیها وظایف و مسئولیتی وسیع دارند؛ گرچه به زبان ها گفته شده؛ اما در بسیاری از مواقع حساسیت کار آنها دیده و شنیده نشده است.

در دنیای امروز که صدها رسانه در شبکه ها و فضای مجازی فعالیت می کنند و هر شهروندی به نوعی خبرنگار محسوب می شود نقش روابط‌عمومی ها بیش از گذشته مشهود است پاسخگویی به افکار عمومی در فضای مجازی رسالتی است که نمی توان اهمیت آن را انکار کرد.

در دنیای ارتباطات رسانه ای و دیجیتالی، سازمان ها در فضای مجازی مورد سنجش افکار عمومی قرار می گیرند و گاهی یک روابط‌عمومی برای اقناع دیگران و یا پاسخگویی به افکار عمومی، مسیری دشواری را طی و دردسرهایی را تحمل می کند.

امروزه با گسترش ارتباطات و شبکه های ارتباطی به خصوص فضای مجازی، روابط‌عمومی ها که همدوش رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی فعالیت می کنند جایگاه ویژه ای دارند.

بارها و بارها گفتیم و شنیدیم که روابط‌عمومی ها تصمیم گیر، مغز متفکر و قلب تپنده سازمان و مشاور مدیر دستگاه هستند؛ اما متناسب با وظایف و رسالت کار روابط‌عمومی، جایگاه آن در بسیاری از نهادها و دستگاهها آن طور که باید و شاید دیده نشده و توجه چندانی هم به آن نشده است.

نقش روابط‌عمومی در ایجاد رضایتمندی کارکنان و مخاطبان دستگاه با استفاده از ارتباطات درون و برون سازمانی ظهور و بروز پیدا می کند که ایفای این نقش بدون حمایت و نگاه مثبت دستگاه امکان پذیر نیست.

روابط‌عمومی که بسیاری از مناسبت های سالانه را ثبت و ضبط می کند، ثبت روز خود را به دیگران می سپارد، روزی که در گفتار ها در مرتبه عالی دیده می شود؛ اما در نوشتارها ، گاهی قلم ها به حرکت در نمی آید و گاهی ممکن است به بیراهه هم بروند.

داشتن نگاه سنتی به روابط‌عمومی و عدم اعتقاد به نقش مهم و زیربنایی این بخش به عنوان مشاور امین مدیر سازمان از جمله چالش های اساسی فرارروی روابط‌عمومی ها طی سالهای متمادی است که باعث شده نتواند رشد و نمو کند.

کسی که بر مسند روابط‌عمومی نشسته است به واسطه حساسیت کار رسانه ای و اطلاع رسانی اش، مسئولیتی سنگین دارد. مسئولیتی که ممکن است با کوچکترین حرکت یا اشتباه مسیر دستگاه را عوض کند و آن را به پرتگاه نزدیک کند.

روابط‌عمومی باید پویاترین بخش سازمان و دارای فکر و اندیشه وسیع باشد و این امر تنها با همراهی مجموعه مدیران خود محقق می شود؛ اما متاسفانه گاهی مواقع چالش هایی فراروی روابط‌عمومی ها قرار می گیرد که پویایی و تحرک را از آنان سلب می کند و انری های مثبت انها را می گیرد.

روابط‌عمومی که جزو یکی از سخت ترین مشاغل به حساب می آید و کارش با استرس همراه است نباید درگیر برخی مسایل حاشیه ای شود و متاسفانه مقایسه و هم ردیف کردن روابط‌عمومی با بخشی از بدنه کارشناسی سازمان، لطمه جبران ناپدیری به این جایگاه وارد می کند و استقلال فکری و کاری آن را زیر سوال می برد.

اگر بخواهیم از برخی مسایل و چالش های پیش روی روابط‌عمومی بگذریم باید عرض کنیم که در وهله اول نگاه عمیق مدیریت دستگاه نسبت به روابط‌عمومی در انجام رسالت و مسئولیتش بسیار حائز اهمیت است و گرچه برخی صاحب نظران معتقدند که تخصص و کارایی حرف اول را در موفقیت روابط‌عمومی ها می زند معتقدیم که نگاه و نگرش مثبت دستگاه، مهمترین گام در موفقیت یک روابط‌عمومی است.

اگر روز روابط‌عمومی را به فعالان زحمتکش آن تبریک نمی گوئیم و تشکر لسانی هم نداریم حداقل برایشان چالش آفرینی نکنیم؛ چرا که این امر نه تنها لطمه جبران ناپذیری به جایگاه و رسالتش وارد می کند؛ بلکه او را در مسیر رسیدن به اهدافش باز می دارد. به امید آنکه روابط‌عمومی ها جایگاه خود را پیدا کنند و بتوانند بدور از استرس و نگرانی به وظایف اصلی خود عمل کنند.
 

منبع: www.irna.ir

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد