درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 05:06   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47147صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 3 خرداد 1400 - 08:28
روابط عمومی؛ طلایه‌دار آزادی بیان
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی ۱۴۰۰ و پیشکسوتان حوزه روابط عمومی گفت: کشور در هیچ دوره ای به اندازه دولت فعلی، توامان زیر فشارهای اقتصادی و انواع جنگ های روانی و ادراکی نبوده است.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی ۱۴۰۰ و پیشکسوتان حوزه روابط عمومی گفت: کشور در هیچ دوره ای به اندازه دولت فعلی، توامان زیر فشارهای اقتصادی و انواع جنگ های روانی و ادراکی نبوده است.

به گزارش شارا به نقل از ایرنا، «محمدرضا نوروزپور» در این نشست که در سالن کنفرانس‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک هفته روابط عمومی به پیشکسوتان این حوزه اظهار داشت: همه کارگزاران صدیق و کوشا در حوزه روابط‌عمومی‌، علاوه بر این که برای ارتقای برند سازمان خود تلاش می کنند باید بدانند که روابط عمومی کشور عزیزمان ایران هم هستند و برای ارتقاء برند ملی نیز فعال باشند.


مدیرعامل ایرنا با اشاره به بحران‌های مختلفی که از بدو انقلاب اسلامی برای ایران پدید آمده است گفت: کشورما از جنگ و تحریم اقتصادی گرفته تا انواع جنگ های روانی و ادراکی را تجربه کرده و در این بین بحران های طبیعی نیز بر مشکلات ساخت خارج سوار شده است و این همه فعالیت در عرصه روابط عمومی را تبدیل به کاری سخت و پر مسئولیت کرده است.


نوروزپور با توجه به تجربه ۴۲ ساله کشور در عبور از بحران های مختلف گفت: نوع فعالیت روابط عمومی ها در کشورما فراتر از آموزش های کلاسیکی است در دانشگاه یا در کتاب ها و جزوات یافت می شود و از این منظر ما توانسته ایم بسیاری از فنون روابط عمومی را در کشور بومی سازی کنیم.


وی با اشاره به بحران پاندمی کرونا در جهان گفت: در اواخرسال ۹۸ زمانی که ویروس کرونا در جهان آغاز شد شاهد بودیم که حتی کشورهایی که هیچ یک از مشکلات ما را نداشتند دچار آشفتگی، سراسیمگی و هرج و مرج شدند و در برخی از این کشورها مردم فروشگاه‌ها را غارت کردند. حال آنکه در کشور ما برغم همه فشارهای سیاسی ـ اقتصادی و جنگ روانی شدید علیه دولت و ملت هیچ یک از فروشگاه های کشور خالی از جنس نشد و حتی در شرایط تحمیلی توانستیم در تولید اقلام بهداشتی اولیه مربوطه خودکفا شویم.


مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی تصریح کرد: با این وجود به دلیل حجم وسیع جنگ روانی که متاسفانه برخی جریان های سیاسی داخلی نیز با آن همراه بوده اند هیچ وقت ظرفیت ها دستاوردها و توانمندی های کشور آنگونه که باید و شاید به چشم مردم خودمان نیامده و ما از این منظر درعین سزاواری مبتلا به خودزنی و خودتخریبی بوده ایم.


نوروزپور رساندن یک جامعه به این مرحله را یکی از اهداف جنگ روانی و ادراکی معرفی کرده و گفت : اساسا کارکرد جنگ روانی علیه دولت ها و ملت ها به ناامیدی کشاندن جامعه، ترویج فرهنگ ترس و اضطراب برجامعه و ایجاد سردرگمی و القاء حس بی آیندگی است.


مدیرعامل ایرنا با اذعان به اینکه همه مشکلات ما ناشی از جنگ روانی، تحریم و فشارهای سیاسی نیست و در بخش هایی هم سوء مدیریت، فساد ریشه دار و ناکارآمدی وجود دارد گفت: برخی از تصمیم گیری های اشتباه مسئولین هم که منتج به وخیم تر شدن شرایط ، ناکارآمدی و فساد می شود ناشی از فشارهای روانی است و از قضا یکی دیگر از اهداف جنگ روانی این است که مدیران و تصمیم گیران کشور دچار خطاهای راهبردی و فاحش شوند و این چرخه شیطانی دائما در جریان باشد.


نوروزپور در پایان از پیش کسوتان و کارگزاران سخت کوش روابط عمومی درخواست کرد با درک شرایط جنگ های نوین از جمله کارکردها و اهداف مد نظر جنگ روانی و در تعامل بیشتر با رسانه ها، به مقابله برخیزند و اجازه ندهند نا امیدی و سرخوردگی بر مردم ایران چیره شود و برند ملی ایران را چه در داخل و چه در خارج ارتقاء دهند.

تقاضا در خصوص سواد رسانه‌ای


در ابتدای این نشست عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط‌عمومی و مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز ضمن مرور عناوین روزهای هفته روابط عمومی گفت: روابط‌عمومی؛ ارتباط و تعامل با ذینفعان، روابط‌عمومی؛ فرهنگ، هنر و توسعه ارتباطات اجتماعی، روابط‌عمومی؛ استانداردهای جهانی و بهسازی الگوهای بومی، روابط‌عمومی؛ پشتیبان رونق تولید و روابط‌عمومی؛ سواد رسانه‌ای، لازمه ارتباط موثر مجازی از جمله اسامی است که برای روزهای هفته روابط عمومی تعیین شده است.


امیرعباس تقی‌پور ارتباط و تعامل حرفه ای بین رسانه ها و روابط عمومی ها را ضروری خواند و تاکید کرد: این ارتباط می‌تواند منجر به کاهش اصطکاک بین این دو نهاد موثر بشود. آنها بدون حل کردن مسایل حرفه ای بین خودشان و کاهش آن دچار خطا خواهند شد.


وی افزود: هر دو نهاد باید از مخاطبان خودشان در خصوص سواد رسانه ای تقاضا داشته باشند. کوچکترین مطلب نادرستی که از رسانه های غیر رسمی منتشر می‌شود می تواند در ذهن‌ها تاثیر منفی بگذارد.

روابط عمومی؛ طلایه‌دار آزادی بیان


رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، رسانه ها را حامیان خوبی برای روابط عمومی خواند و گفت: آنها می‌توانند به سازمان‌ها کمک بزرگی بکنند و با مشورت‌هایشان اثرگذار باشند. روابط عمومی اگر توقع نابجا از رسانه نداشته باشد، رسانه بسیار مایل است که اخبار این نهاد را منتشر کند. ولی بعضا روابط عمومی انتظار دارد رسانه خبر غذا خوردن مدیرعامل را هم منتشر کند.


سید غلامرضا کاظمی دینان، با اشاره به دغدغه‌های اهالی روابط عمومی توضیح داد: جایی که روابط عمومی نباشد، مشکلات بسیار زیاد می شود وفاصله‌ای بین مدیریت سازمان و مخاطبان شامل کارکنان و مراجعه کنندگان باقی می‌ماند. یک روابط عمومی می تواند در تحقق اهداف یک سازمان بسیار اثرگذار و همچنین طلایه‌دار آزادی بیان باشند.


وی با اشاره به تاریخچه تشکیل اولین روابط عمومی در شرکت نفت در سال ۱۳۴۲ افزود: پس از انقلاب در سال ۱۳۶۳ سران سه قوه به این نتیجه رسیدند که سازمان‌ها باید روابط عمومی داشته باشند.


ایرنا؛ خبرگزاری مادر و جریان اصلی


، رییس انجمن متخصصان روابط عمومی نیز خبرگزاری ایرنا را یک خبرگزاری مادر و جریان اصلی خواند که در اولویت ارتباط‌های رسانه‌ای است.


سیدشهاب سید محسنی با بیان این که روابط عمومی و رسانه دو همسایه دیوار به دیوار هستند گفت: فلسفه شکل گیری روابط عمومی در دنیا بر اساس پاسخگویی به رسانه ها بوده و و این ارتباط در روابط عمومی نقش محوری دارد. بنابراین لازم است که روابط عمومی ها دست همکاری را به سمت رسانه ها دراز کنند. چرا که همکاری این دو با هم زنجیره اطلاع رسانی را کامل می کند.


وی کمبود نیروهای متخصص را از جمله چالش های هر دو نهاد خواند و افزود: ما معتقدیم روابط عمومی نباید نقش بوق را ایفا کند و بیشتر باید گوش باشد.

پوست اندازی روابط عمومی ها


دبیر روابط عمومی بانک‌های خصوصی نیز با اشاره به توسعه فناوری‌های ارتباطاتی گفت: روابط عمومی‌ها باید در دوران جدید پوست اندازی کنند. خبرگزاری‌ها نیز نیاز به بازتعریف دارند و باید از ساختار قدیمی جدا شوند.


محمد حسین استاد، با بیان این که در خبرگزاری رویترز انتشار رپرتاژ آگهی کار ناپسندی نیست اظهار داشت: آنها چندین ماه درباره موضوع لاستیک خوب در هوای بارانی تولید محتوا می کردند و سازمان بازرگانی کشور انگلستان هم از این اقدام حمایت می‌کرد.


آسیب نظام بانکی از ناحیه «اخبار جعلی»


مدیر آموزش و توسعه دانش یکی از بانکهای کشور در ادامه جلسه، نهاد روابط عمومی را نیازمند رسانه‌ها دانست و گفت: در مقابل رسانه یک مجموعه مستقل است. حفظ این استقلال سخت است و مسوولیت رسانه را سنگین می‌کند. خبرنگاران نمایندگان افکار عمومی هستند و در اتاق روابط‌عمومی‌ها باید به روی آنها باز باشد.


مریم وحیدنیا با بیان این که نظام بانکی خیلی از ناحیه «اخبار جعلی» آسیب دیده توضیح داد: خبرگزاری‌ها در راستای شفاف سازی مسوولیت سنگینی دارند و همچنین باید خودشان را از اخبار دروغین دور نگه دارند.


به گزارش ایرنا، امیرعباس تقی پور، کارشناس روابط عمومی، ایمان قربانی مشاور فرماندار و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران، مریم وحیدنیا مدیر آموزش و توسعه دانش بانک پارسیان و خسرو رفیعی، عضو هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران از دیگر حاضران این جلسه بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد