درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:22   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47115صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیپنجشنبه، 30 اردیبهشت 1400 - 11:33
روابط عمومی و اخبار حوادث سازمانی
*رهبر طوماری - اخبار «خاص» سازمانی که عمدتا در قالب «حاشیه» دسته بندی می شوند، فرصتی هستند برای انعکاس واقعیت ها و افعال سازمانی در کنار اخبار حواشی سازمانی. چیزی که اغلب مدیران از آن گریزان اند و عمدتا یا رو به تکذیب می آورند یا سکوت.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| وقتی چشم و گوش مردم پر از اخبار داغ اقتصادی و بورس و قیمت ها و حوادث هول انگیز اجتماعی است، راضی کردنشان به مطالعه اخبار سازمانی، کاری است خطیر و ناممکن. آنهم اخباری که متناسب با سلیقه راس سازمانها تنظیم می شوند و بدون عیب و نقص و نقد.
 
 از این بابت نیز کار کارشناسان روابط‌عمومی بسیار سخت است. «جذب مخاطب غیر سامانی برای اخبار سازمانی». اما اگر چنانچه حادثه ای برای یک شهروند رخ دهد که سازمان در آن دخیل است، آن موقع «اعلان موضع رسمی سازمان» از سوی مسئول روابط عمومی اهمیت پیدا می کند و این در حالی است که مخاطب، منتظر توضیح یا توجیه سازمان در مورد یک «اتفاق نادر» باشد.
 
 آن وقت است که نقش روابط عمومی برجسته می شود و سازمان در مقام توجه قرار می گیرد ولی در حالت عادی کسی برای اخبار روزانه سازمان ها تره خرد نمی کند.
 
 این نوع نگاه مخاطب، «نگاه حادثه ای» به سازمان است. اما هنر روابط عمومی در همین «اخبار حوادث سازمانی» نمایان می شود و نشان دادن حجم کار و رسالت سازمانی در کنار اخبار حوادث به مخاطبان.
 
 توضیح در مورد یک قتل، تخلف، درگیری، خسارت، آتش سوزی، اختلاس و افعال غیر عادی که جزو ارزش های خبر به شمار می رود (شهرت، دربرگیری، مجاورت، بزرگی، عجیب و استثنایی، برخورد و تازگی )
 
 در واقع مردم به عناصر خبری سازمان کاری ندارند اما ارزش های خبری در لابلای حوادث گوناگون پیرامون سازمان، خود را عیان می سازند.
 
 آمادگی کارشناسان روابط عمومی برای ارائه رسالت و عملکرد سازمانی در مواقعی که نقطه عطف سازمان به حساب می آید، ضرورتی انکارناپذیر است. در واقع مهندسی معکوس نیاز است تا مسئول روابط عمومی، خبررسان دوران سخت بحرانی باشد نه روزهای روان عادی.
 
 اخبار «خاص» سازمانی که عمدتا در قالب «حاشیه» دسته بندی می شوند، فرصتی هستند برای انعکاس واقعیت ها و افعال سازمانی در کنار اخبار حواشی سازمانی. چیزی که اغلب مدیران از آن گریزان اند و عمدتا یا رو به تکذیب می آورند یا سکوت.
 
 *مدرس دوره های سواد رسانه ای

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد