درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 02:42   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47113صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 9 شهریور 1393 - 08:39
اهمیت کمپین‌های روابط‌عمومی شرکت‌ها
حمید جعفری متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی - ابتدای سال ۲۰۲۱ فایزر-بایون‌تک کمپین روابط‌عمومی خود را با عنوان «به‌خاطر این...» برای جایگاه‌سازی واکسن خود به‌عنوان محصولی مطمئن و اعتمادسازی در استفاده از این واکسن را آغاز کرد. این کمپین که توسط Mischief @ No Fixed Address با همکاری شرکت روابط‌عمومی DVMC طراحی و اجرا شده است شامل چهار ویدئوی ۲۰ ثانیه‌ای از لحظاتی از زندگی روزمره آدم‌هاست.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| هفته گذشته در این ستون در یادداشتی با عنوان «واکسن روابط‌عمومی» به چالش‌های روابط‌عمومی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و نقش روابط‌عمومی در اعتماد سازی در فرآیند واکسیناسیون عمومی کووید-۱۹ پرداختم.

 

همچنان تاکید می‌کنم در این شرایط برخورداری از یک استراتژی ارتباطاتی دقیق نجات‌بخش است. درباره تولیدکنندگان واکسن هم همین‌طور است. آن هم در شرایطی که انتشار اطلاعات غلط و گمراه‌کننده حتی فایزر-بایون‌تک و دیگر تولید‌کنندگان بزرگ واکسن در دنیا را تهدید می‌کند. با این مقدمه در ادامه این یادداشت می‌خواهم به این موضوع بپردازم که فایزر-بایون‌تک به‌عنوان یکی از تولید‌کننده‌های واکسن کووید-۱۹ چگونه توانست در میان انبوه اطلاعات غلط و بدبینی نسبت به استفاده از واکسن، واکسن کووید-۱۹ را به‌عنوان محصولی مطمئن جایگاه‌سازی کنند.

ابتدای سال ۲۰۲۱ فایزر-بایون‌تک کمپین روابط‌عمومی خود را با عنوان «به‌خاطر این...» برای جایگاه‌سازی واکسن خود به‌عنوان محصولی مطمئن و اعتمادسازی در استفاده از این واکسن را آغاز کرد. این کمپین که توسط Mischief @ No Fixed Address با همکاری شرکت روابط‌عمومی DVMC طراحی و اجرا شده است شامل چهار ویدئوی ۲۰ ثانیه‌ای از لحظاتی از زندگی روزمره آدم‌هاست.

 

این لحظه‌ها یادآور زندگی قبل از آغاز پاندمی کووید-۱۹ است که با واکسیناسیون امیدواریم بتوانیم به آن لحظه‌ها بازگردیم. این کمپین سعی دارد به مردم یادآوری کند که چه چیزهایی را به کووید-۱۹ باخته‌ایم و چه چیزی را می‌توانیم پس بگیریم. در این ویدئوها لحظه‌هایی نمایش داده می‌شوند که پیش از پاندمی کووید-۱۹بخشی از زندگی روزمره ما بودند، ولی حالا خاص و غیرقابل دسترس شده‌اند. در این ویدئوها اهمیت سوال بعد از نمایش این لحظات مشخص می‌شود، سوال می‌گوید: چرا باید واکسینه شویم؟ و مخاطب جوابش را بعد از تماشای ویدئو می‌گیرد: چون همه آن لحظه‌های عادی و معمولی را دوباره می‌خواهیم.

همان‌طور که گفته شد ویدئوها یک سوال ثابت دارند و چهار موقعیت متفاوت؛ «چرا باید واکسن زد؟» سوال مشترک است و چهار موقعیت ویدئوها عبارتند از: «چون تو نمی‌تونی اسکرین مانیتورتو بغل‌کنی(Pfizer-Hug)»، «چون سلام‌ها خیلی معدود شده و خداحافظی‌ها خیلی سخت شده (Pfizer-Goodbyes)»، «چون بعضی‌هارو فقط می‌خوای حضوری ببینی (Pfizer- Baby Announcement)»، «چون او امسال یک‌ساله می‌شود و من ۷۴ ساله (Pfizer-Play Date)».

این ویدئوها در فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب منتشر و همچنین در شبکه‌های تلویزیونی ایالات‌متحده پخش شد. نقطه مشترک این ویدئوها این پیغام است «علم می‌تواند این امکان را ایجاد کند و فقط شما می‌توانید این لحظات را واقعی کنید.» در آخر مخاطب این ویدئوها به منابع اطلاعاتی معتبری مانند محتواهایی که سازمان بهداشت جهانی درباره واکسیناسیون کووید-۱۹ منتشر کرده است می‌رسد.

فایزر-بایون‌تک در این ویدئوهای کوتاه و اثرگذار به‌خوبی از احساسات کمک می‌گیرد و می‌توان گفت موفق هم می‌شود. دست گذاشتن روی همان شرایطی که مردم جهان نسبت به از دست رفتنش غبطه می‌خورند برگ برنده‌ای است که توجه مخاطب را به نتیجه‌گیری ویدئوها جلب کرده. درگیر کردن احساسات به‌عنوان یکی از تکنیک‌های رایج تبلیغاتی اینجا به کمک انتقال این پیام مهم آمده و توانسته حس نیاز به محصول را تحریک کند.

نکته جالب از نگاه حرفه‌ای اینجاست که شرکت روابط‌عمومی DVMC که مجری این کمپین فایزر-بایون‌تک است قبل از این سابقه طراحی کمپین با موضوع دارو را نداشته و این کمپین با توجه به شرایط به‌وجود آمده ناشی از شیوع ویروس‌کرونا چالش بزرگی برای این مجموعه بوده که به‌خوبی از پس آن برآمده است. نکته جالب دیگر اینکه مذاکره برای همکاری فایزر-بایون‌تک و شرکت روابط‌عمومی DVMC زمانی آغاز شده که هنوز نمی‌دانستند واکسن تولیدی چقدر موثر است اما ایده اصلی آنها حتی در این زمان این بوده که از واکسیناسیون باید حمایت کرد؛ حالا چه کسی و در کجای دنیا آن را ساخته مهم نیست.

 

از سوی دیگر اعتمادسازی درباره واکسن هدف مهم دیگری بود که باید در این کمپین به آن می‌رسیدند. در شرایط عادی و معمولی هم واکسن‌ها تردید برانگیز هستند اما واکسنی که با این سرعت در بحران کووید-۱۹ (خیلی سریع‌تر از روند تولید واکسن در شرایط طبیعی) تولید شده است شک و تردیدهای بیشتری را متوجه خود می‌کند در نتیجه هدف اعتمادسازی درباره این واکسن برای پذیرش بیشتر از سوی جوامع مختلف بود. در شرایط فعلی که کمپین‌های مختلف ضدماسک و ضدواکسن شکل گرفته‌اند و علیه واکسیناسیون تبلیغ می‌کنند جلب اعتماد عمومی برای دریافت واکسن اهمیت بسیار بالایی دارد و چنین ایده‌هایی می‌تواند به گسترده‌تر شدن تمایل به واکسیناسیون کمک کند. درحالی‌که پزشکان و متخصصان بسیاری در سراسر جهان دریافت واکسن را توصیه کرده‌اند هیچ‌چیز نمی‌تواند شبیه به یک پیام احساسی تمایل بیننده را نسبت به واکسن بیشتر کند‌ چراکه درگیری احساسی از قوی‌ترین انواع اثرگذاری تبلیغات و روابط‌عمومی است.

در آخر اینکه این کمپین، جایگاه پیشرو بودن فایزر-بایون‌تک را برای این برند ساخت. فایزر هم نشان داد که اهمیت ایده را درک کرده و برای جهانی بهتر تلاش می‌کند.
 

منبع: https://donya-e-eqtesad.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد