درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 - 05:17   

چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک

  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


ادامه ادامه مطلب یک

هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد

  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


ادامه ادامه مطلب دو

چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند

  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است
  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند
  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد
  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک
  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟
  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی
  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47067صفحه نخست » خبر یکسه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 - 10:03
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: رکن اساسی روابط عمومی مردم هستند
همزمان با آغاز هفته روابط عمومی و ارتباطات، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی در سخنانی اظهار داشت: رکن اساسی روابط عمومی مردم هستند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط‌عمومی با دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز دوشنبه 27 اردیبهشت در محل دبیرخانه این شورا دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش شارا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همزمان با آغاز هفته روابط عمومی و ارتباطات، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی در سخنانی اظهار داشت: رکن اساسی روابط عمومی مردم هستند.


دکتر عاملی با ابراز تأسف از جنایات اخیر صهیونیستها در فلسطین و سکوت مدعیان حقوق بشر در دنیا گفت: روحیه و روند جدید مقاومت فلسطینیان و صدای فروپاشی رژیم سلطه‌گر اسرائیل شنیده می‌شود و لازم است تمام وجدان‌های بیدار نسبت به مسأله فلسطین حساسیت داشته و صدای مظلومیت این مردم و نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی به جهان منعکس شود.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نباید از کنار تبعیض اجتماعی و ظلم به مظلومان مانند مسأله فلسطین به راحتی عبور کرد و باید مردم را در این زمینه آگاه نمود و این امر مهم را از وظایف روابط عمومی‌ها و مصداق روابط عمومی مردمی دانست.
سپس با توجه به هفته روابط عمومی، دکتر عاملی مطالبی را در خصوص روابط عمومی مردم یا مردمی بیان نمود و گفت: روابط عمومی در درجه اول باید بتواند حمایت کننده و تقویت کننده ارتباطات دو سویه تعاملی و درعین‌حال با دوام برای همه ذی‌نفعان و مرتبطان با سازمان که منتهی به افزایش سرمایه اجتماعی شود، باشد.


استاد دانشگاه تهران در خصوص مفهوم مردم گفت: مردم یک مفهوم انتزاعی است که هم شامل فرد یا افرادی از مردم و هم شامل جمع های متنوع دینی، قومی، جمعیتی، صنفی و تخصصی می شود و هم در یک سطح، مردم به معنای ملت است. اگر روابط عمومی ها به یکایک آحاد جامعه توجه کنند، در حقیقت در سطح ملت نیز موفق عمل کرده‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اهمیت مسئولیت اجتماعی روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: روابط عمومی مردم به معنای پاسخگویی، تبادل موقعیت و حمایت از مردم است. پیوند روابط عمومی با مردم یا برای مردم، در عرصه مسئولیت اجتماعی روابط عمومی در همه عرصه‌های روابط عمومی معنا پیدا می‌کند.

دکتر عاملی ضمن تبیین عناصر اصلی «روابط عمومی مردم» افزود: روابط عمومی توجه به حقوق مردم دارد و تسهیل گر امور مرتبط با مردم در نظام های دیوانسالاری است؛ روابط عمومی وظیفه حمایت از مردم به خصوص در اضطرارهای اجتماعی و رسیدگی به لحظه به مبتلایان دارا می‌باشد و در این راه باید از شفافیت در امور و بازخوردگیری اقدامات سازمان بهره ببرد.


استاد ارتباطات دانشگاه تهران بروکراسی‌زدایی از نظام خدمات مردمی را به‌عنوان بنیادی ترین اصل در روابط عمومی مردم دانست و گفت: همه نهادهای مرتبط با مردم، باید فرایندهای انجام کار مردم را کوتاه و هوشمند کنند و اعتماد، عنصر محوری بروکراسی‌زدایی است. وی ضمن انتقاد از عدم اجرای درست قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که بیش از 10 سال از ابلاغ آن می‌گذرد گفت: اطلاعات رانتی در دستان مدیران سازمان نیست و متعلق به مردم می‌باشد که باید به آنان ارائه شود و نقش روابط عمومی‌ها در آن پررنگ است.


دکتر عاملی مستندشدن خوداظهاری‌ها، جریمه خدمات دهندگان به‌جای خدمات گیرندگان و هوشمند سازی فرایندهای خدمات مرتبط با مردم را از الزامات بروکراسی زدایی برشمرد و اظهار امیدواری کرد با ظهور روابط عمومی‌های توانمند و دانش بنیان بتوان اقدامات مفیدی در این خصوص صورت داد.

دکتر عاملی گفت: در زمان عدم قطعیت که عامل اصلی پریشانی اجتماعی است، رابطه با مردم، با نگاه تشویش زدایی و کاهش فضای تردید و سردرگمی و تبدیل تشویش ها و تردیدها به باورمندی و قطعیت امنیت آفرین و آرامش بخش است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به انتخابات پیش رو افزود: تلاش برای تقویت مشارکت بزرگ ملی در انتخابات و تقویت سرمایه اجتماعی، امید و نشاط اجتماعی که منبعث از راستگویی و تقویت فضای اعتماد است از وظایف اساسی تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری است.


دکتر عاملی ضمن هشدار به خرج کردن از سرمایه اجتماعی به قیمت تخریب حریف، این امر را نوعی بی‌احترامی به مردم دانست و اظهار امیدواری کرد کاندیداهای ریاست جمهوری با سخن فاخر همراه با برنامه های متقن، تحولی منتهی به استقرار عدالت که موجب تقویت انسجام اجتماعی و اعتماد مردم شود، ارائه نمایند.


استاد دانشگاه تهران گفت: سند ملی روابط عمومی و تشکیل نظام روابط عمومی ها یک ضرورت حرفه‌ای و حمایت کننده است که باید توسط همه ذینفعان روابط عمومی اعم از متخصصین و فعالین این حوزه تدوین شود.


کتر عاملی اظهار امیدواری کرد در صورت تدوین یک سند جامع و دقیق شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را در دستور کار بررسی و تصویب قرار دهد.


کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی دراین جلسه افزود: روابط عمومی پلی زیبا برای انجام کارهای هنرمندانه و ارتباط میان سازمان با جامعه است که باید با استانداردهای روز جهان منطبق باشد.


رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی گفـت: در راستای مسئولیت اجتماعی روابط عمومی‌ها، در شرایط اضطراب آلود و پرمحنت بیماری کرونا، وظیفه روابط عمومی سازمان‌ها و شرکت‌ها افزایش انرژی مثبت و نشاط اجتماعی به مردم و همکاران برای مبارزه با این ویروس است.


کاظمی دینان ضمن برشمردن نامگذاری صورت گرفته برای روزهای هفته ارتباطات و روابط عمومی به توجه به شعار جهش تولید اشاره کرد و گفت: روابط عمومی‌ها وظیفه دارند در راستای منویات مقام معظم رهبری به همراهی با تولیدکنندگان پرداخته و سعی در گره‌گشایی از مشکلات ایشان داشته باشند.

تقی پور دبیر شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی نیز ضمن اشاره به دیدار سال گذشته این شورا با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای تدوین منشور ملی روابط عمومی اقدامات خوبی صورت گرفته و سه کمیته در این راستا تشکیل شده است که با همراهی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درصدد تدوین نهایی آن هستیم.


رضایی مدیرکل روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قربانی مدیرکل روابط عمومی فرمانداری تهران، پارسیان مدیرکل روابط عمومی شهرداری منطقه 1 تهران، مونسان مدیرکل روابط عمومی بانک سرمایه، ورامینی سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات، راعی مدیرمسئول ماهنامه روابط عمومی صنعت، تهران روابط عمومی بیمه سرمد، رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران و تنی چند از اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. توجه به اهمیت روابط عمومی در سازمان‌ها، لزوم استقرار ساختار منسجم روابط عمومی در کشور، گسترش دانش روابط عمومی در سطح آموزش عالی، لزوم نگاه تحولی به روابط عمومی در سازمان‌ها و رفع مشکلات زیرساختی از جمله مسایلی بود که در این جلسه مطرح شد.


همچنین در این جلسه دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی از اقدامات دکتر سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران تقدیر و قدردانی کردند.


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی


  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است


  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است


  هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛ شریک یا رقیب؟


  چهار مهارت اساسی تفکر استراتژیک


  مقابله با سن‌گرایی در صنعت روابط‌عمومی


  اصل مخالفت و تعهد: ابزاری برای رهبران برای ایجاد فرهنگ کار مشارکتی


  هوش مصنوعی در تقلید پیشی می‌گیرد، اما در نوآوری کم می‌آورد


  چگونه بهترین رهبران نوآوری را هدایت می‌کنند


  ایمیل اکنون بهترین شبکه اجتماعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد