درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 04:01   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47065صفحه نخست » خبر یکدوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 - 19:41
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ: تبیین در روابط عمومی‌ها باید جایگزین تبلیغ شود
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که در روابط‌عمومی‌ها تبیین باید جایگزین تبلیغ شود،گفت: در نگاه تبیینی کارکرد روابط عمومی صرفا در خدمت رئیس سازمان نیست.
  

 شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که در روابط‌عمومی‌ها تبیین باید جایگزین تبلیغ شود،گفت: در نگاه تبیینی کارکرد روابط عمومی صرفا در خدمت رئیس سازمان نیست.
 
 به گزارش شارا، محمد خدادی، در همایش مجازی با عنوان رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها، اظهار داشت: روابط عمومی باید به مخاطب به عنوان شریک نگاه کند و او را صرفا شنونده و بیننده نداند. چون مخاطب خودش یک رسانه است و با یک تلفن همراه کار جمع‌آوری و پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد.
 
 به گفته وی وقتی روابط عمومی به مردم به عنوان شریک نگاه کند، برای قانع کردن مردم در امر صرفه‌جویی محتوایی را تولید می‌کند که منجر به اقناع در موضوع صرفه‌جویی شود.
 
 روابط عمومی دنبال گزارش کار نباشد
 

 معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ افزود: روابط عمومی باید اسمش را تغییر دهد و تحت عنوان محل ارتباطات فعالیت کند. در نگاه تبیینی کارکرد روابط عمومی در خدمت رئیس سازمان نیست و همه اعضای یک سازمان از این کانال با افکار عمومی صحبت می‌کنند. روابط عمومی نباید دنبال گزارش کار باشد. چون خرید آب و گندم یک وظیفه ذاتی و عادی است و اعلام کردن ندارد.
 
 وی با تاکید بر این که روابط عمومی باید به ابهامات و شبهات پاسخ دهد اظهار داشت: در نقطه مقابل رسانه‌ها نیز باید دنبال تخصصی شدن باشند. آنها نمی‌تواند در هر زمان و مکانی راجع به همه چیز نظر بدهند و باید کارکردشان تخصصی باشد. مخاطب انتظار دارد که نسبت به چیزی که نمی‌داند اطلاعات دریافت کند. ولی رسانه‌ها بعضا چیزی را می‌گویند که مخاطب می‌داند.
 
 خدادی ضمن یادآوری اهمیت مساله مخاطب شناسی گفت: رسانه با افراد مختلف و جامعه‌ای که یکدست نیست صحبت می‌کند. محتوای رسانه مثل غذاست. همان طور که در یک خانه غذای بچه از پیرمرد جداست، محتوای رسانه هم باید متناسب با مخاطب باشد.
 
 تولید نظر به جای تولید اطلاعات
 
 وی با بیان این که برخی رسانه‌ها به جای تولید اطلاعات تولید نظر و دیدگاه می‌کنند توضیح داد: در برخی رسانه‌های چاپی، سرمقاله تلفنی جای سرمقاله مکتوب را گرفته است. برای برخی رسانه‌ها در هنگام مصاحبه فقط این‌که طرف چیزی بگوید و نظری بدهد اهمیت دارد.
 
 خدادی با تاکید بر این که رابطه رسانه ها و روابط عمومی ها باید به وضعیت گذشته برگردد توضیح داد: در گذشته روابط عمومی محل ارتباط با یک دستگاه و رسانه تولید کننده اطلاعات بود. اطلاعیه‌ها توسط روابط عمومی صادر و در رسانه تنظیم و تبدیل به خبر می‌شد. روابط عمومی به عنوان یک رسانه، منبع اعلام خبر نبود و در مطالب منتشر شده عنوان به گزارش روابط عمومی ذکر نمی‌شد. در شرایط فعلی روابط عمومی‌ها جای رسانه‌ها نشسته‌اند
 
 به گزارش ایرنا، همایش مجازی با عنوان رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها در دومین روز با سخنرانی اکبرنصراللهی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه بیژن نوباوه‌وطن، مسئول کمیته رسانه و هنر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره و پیام تیرانداز، مدیر عامل خبرگزاری فارس پایان یافت.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد