درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:36   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47049صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 - 11:00
روابط عمومی، چالش ها و توانمندی ها
سیدحسین پایدار اردکانی - روابط عمومی، هرگز برای توجیه بی مسئولیتی، کم کاری، ناکاربلدی و ضعف مدیریت در یک سازمان ایجاد نشده بلکه باید در جایگاه مشاور امین و حلقه وصلی مطمئن در درون و بیرون سازمان ، در ارتباط با مدیریت باشد.
  

"به من بگو کارشناس روابط عمومی مؤسسه تو کیست تا بگویم که مؤسسه تو چگونه است."


شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| این جمله کوتاه اما فوق العاده پرمعنی زنده یاد دکتر حمیدنطقی، پدرعلم روابط عمومی ایران، نگاه ژرف او را به جایگاه و شخصیت کارگزاران روابط‌عمومی در سازمانها، ادارات و موسسات نشان می دهد.


در واقع آنچه ایشان به درستی بیان نموده، حقیقتی است که بسیاری از مدیران از آن غافل هستند.


روابط عمومی، در یک سازمان، چیزی جدای از مدیریت نیست و نباید به او به چشم یک ابزار الحاقی به سازمان نگریسته شود.


خلاقیت، هنرمندی، تسلط بر مدیریت بحران، اشراف بر هنر گفت و گو و فن بیان، توانایی تولید محتوی و بهره گیری مناسب از زبان بدن، خوش خُلقی و استفاده همواره از لبخند، آراستگی ظاهر، راستگویی و راست کرداری، تیزبینی، بهره مندی از هنر درست و به جا شنیدن، شکیبایی فوق العاده، برخورداری از سطح مطلوبی از رواداری، مدارا و گذشت و داشتن یک دل دریایی بی انتها و وسیع برای ایفاء نقش سنگ صبور سازمان و خندیدن در عین خون دل خوردن، اینها گوشه ای از هنرمندی مردان و زنانی است که در این عرصه خطیر، تاثیرگذار و پراهمیت فعالیت می کنند.


هنر بزرگ روابط عمومی ها، نشستن در جایگاه مدعی العموم، در ارتباط با " مردم"، " سازمان" و " مدیریت" و همزمان، برقراری یک تناسب قاعده مند میان این ارکان به گونه ایست که نه مردم اعتماد خود را از سازمان و مدیریت از دست بدهند و نه سازمان و مدیریت، به سیبل حملات و نقدها و کنایه های مردم بدل شوند.


ساده انگاریست اگر بیاندیشیم که روابط عمومی ها، بدون همراهی و حمایت مدیران، در سازمان می توانند به وظایف خود عمل کنند و نقش ویترین، پیشران، مذاکره کننده و پل ارتباطی میان سازمان و مردم را بازی نمایند.


بزرگترین چالش روابط عمومی ها در دوران حاضر، توقعات بی جای مدیران از روابط عمومی و عدم درک درست مدیران از جایگاه، نقش و کارکرد روابط عمومی ها در سازمان است.


روابط عمومی، هرگز برای توجیه بی مسئولیتی، کم کاری، ناکاربلدی و ضعف مدیریت در یک سازمان ایجاد نشده بلکه باید در جایگاه مشاور امین و حلقه وصلی مطمئن در درون و بیرون سازمان ، در ارتباط با مدیریت باشد.


ترویج شرافت، اخلاق، عزت نفس و پاکدستی و رواج روحیه راستی و درستی و فراهم کردن فضایی برای گفت و گوی درون و برون سازمان از دیگر هنرمندی هاییست که یک کارشناس و مدیر روابط عمومی باید مزین بدان باشد.


افسوس که در این دوران، برخی مدیران توجیه گر و ناکاربلد، روابط عمومی های کاربلد را بر نمی تابند و می کوشند به جای آنکه خود را با بهره گیری از هنر یک روابط عمومی تحول آفرین و پیشرو به سوی تعالی رهنمون سازند، روابط عمومی سازمان را هم قد و اندازه خویش کنند و این سرآغاز افول روابط عمومی و سازمان است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد