درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 16:12   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47024صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 21:15
ارتباطات هوشمند و پویا، ضرورت روابط عمومی سرآمد
احد میرزایی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو - بی تردید ارتباطات در عصر نوین با پیدایش رسانه دیجیتال و تاثیر گذاری بر شبکه سازی مجازی توانسته، قله های نوینی را در دنیای ارتباطات فتح کند و بر نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ تاکید دارد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباطی درون و برون سازمانی، مسوولیت خطیری در برقراری، حفظ ارتباط مطلوب میان اعضای سازمان و تعامل سازنده با ذینفعان و به تعبیری جامعه دارد؛ به همین دلیل توجه ویژه به روابط‌عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش این تعاملات اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.


روابط عمومی ها با ارتباطات خود، نقش پل ارتباطی میان تصمیم گیران سازمان و ذینفعان را بر عهده دارند. اطلاع رسانی به موقع، شفاف سازی در خصوص اخبار و وقایع داخل و خارج سازمان، انتقال درخواست های جامعه مخاطب به مسوولان ذیربط و بالعکس از جمله وظایف مهم این بخش از سازمان است.


امروزه ارتباطات علاوه بر استفاده از شیوه های نوین و به روز ارتباطی می تواند همچون ویترینی برای بیرون سازمان و تکیه گاهی قابل اعتماد برای کارکنان داخل سازمان باشد. بیست و هفتم اردیبهشت‌ ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات، صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر که آمیزه آن با خلاقیت در جذب مخاطب و پیشبرد هر آن چه روابط عمومی امروزی، سکاندار آن است تاثیری شگرف دارد. زبان روابط عمومی، به عنوان زبان گویا و زبان ارتباط با افراد و مخاطبان شناخته می شود، پس هر چه بهتر این زبان را بشناسیم با محیط پیرامون خود بیش تر و کاربردی تر ارتباط برقرارکنیم.


در سالیان اخیر با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی، هر شهروند به یک خبرنگار، نویسنده یا حتی اگر با وسعت نظر بیش تر نگاه کنیم، به یک رسانه تبدیل شده است. با رسانه های جدید و ظهور ابزارهایی چون هنر دیجیتال و واقعیت مجازی، تولید محتوا و نشر آن به وفور و خیلی سریع انجام می شود و بدین ترتیب هر کسی در هر جای دنیا می تواند صاحب یک رسانه باشد، در آن اثری از خود باقی گذاشته و یا حتی جریان و حرکتی نو را خلق کند و مخاطبان مختلف با زبان ها و فرهنگ های متفاوت را با خود همراه سازد. با این رویکرد در هر لحظه جای مخاطب و منبع خبر عوض می‌شود و سیال بودن فضای رسانه قالب دادن و جهت‌دهی به آن را با دشواری مواجه می‌سازد.

 

 از بین رفتن فاصله مکانی و افزایش بی‌سابقه توان انسان‌ها برای مبادله و مراوده با یکدیگر، فرایند هویت‌یابی جمعی افراد را دگرگون کرده و این مهم از اقتضائات رسانه‌ای بودن این فضاست. این تحولات اگرچه مایه ‌افزایش ارتباط افراد با فضاهای رسانه‌ای بوده، ولی کار رسانه‌ها و کانال های ارتباطی رسمی را دشوارترکرده است. چرا که با مشارکت مستقیم شهروندان در امور رسانه‌ای، تغییر سلایق و ذائقه‌های ایشان شتاب بیش تری می یابد و هر رسانه‌ای ناچار است، خود را با گام‌های سریع آن هم‌قدم کند. پیمودن این مسیر، نیاز مبرمی به نوآوری و خلاقیت روزافزون و ارتباط مستقیم رسانه‌های حرفه‌ای با شکل‌های مردمی رسانه دارد که هرگز نباید از نگاه تیزبین اصحاب رسانه و کارکنان روابط عمومی مغفول بماند.


بی تردید ارتباطات در عصر نوین با پیدایش رسانه دیجیتال و تاثیر گذاری بر شبکه سازی مجازی توانسته، قله های نوینی را در دنیای ارتباطات فتح کند و بر نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ تاکید دارد. از این رو آشنایی با اقتضائات روز و هم گامی با آن و به روز رسانی اطلاعات کارکنان و آموزش آن ها از اولویت هایی است که باید بدان توجه داشت. استفاده از ظرفیت کارکنان روابط عمومی برای انتقال و دریافت اطلاعات به مشتریان و تعامل بهتر و سریع تر در بستر کانال ها و شبکه های مجازی به همراه نظارت و استفاده از کارشناسان خبره هر حوزه می تواند اثرگذاری دوچندانی داشته باشد.


این نوع نگاه به دنیای رسانه و ارتباطات امروز بدان معناست که مسیری پر چالش و دشواری پیش روی ماست، اما بی شک فرصت‌های تازه ای را نیز پدید خواهد آورد که باید آن‌ها را غنیمت شمرد و برای رسیدن به چشم اندازهای پیش رو به کار گرفت.


 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد