درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 12:20   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 47023صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 - 21:09
سیاه چاله های محتوایی؛ فراوانی شگفتی ساز اطلاعات
محمد رحیمی؛ معاون دفتر ارتباطات شرکت ملی پست - همپوشانی پیامها و فناوری تنها برای آسان شدن خدمات و دسترسی به اوج آسایش و امنیت اتفاقاً انسان را به حضیض انفعال می برد. اکنون باید گزیده گویی همراه با تاثیر گذاری در حوزه روابط‌عمومیها به یک پویش تخصصی تبدیل شود. متخصصان ارتباطات نباید خود تولید کننده های فراوان اطلاعاتی باشند که محیط زیست ذهن را بیالاید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| انفجار اطلاعات پدیده ای است که از سال های گذشته آغاز اما در عصر فناوری به اوج خود رسیده است و روزانه و حتی در ساعت و لحظه حجم زیادی از اطلاعات تولید می شود. اطلاعاتی که به سرعت در بین جامعه بشری روان است.


عده زیادی از تولیدکنندگان مطالب خود مخاطب هستند و این فراوانی شگفتی ساز اطلاعات، مجال را برای کاربرد نظریات حوزه ارتباطات و روابط عمومی ربوده است و چنانچه در دام سطحی نگری گرفتار شویم در واقع افیون اطلاعات مغرضانه، سطحی و خطا ما را به گرداب بی هویتی پیش خواهد برد. این در حالی است که اطلاعات غلط را می توان پایش کرد اما اگر حجمی و سیل‌آسا باشد ذهن را تخریب‎ می کند.


در این صورت تنها باید با ستونی از گزیده خوانی مبتنی بر سواد رسانه‌ای، سعه صدر و علم و آگاهی به مصاف آن رفت.


موضوعات پیرامون جامعه بشری خود بسیار وسیع و گسترده است و در همین حال، بی اندازه آدمها و مراکزی هستند که برای تولید محتوا حول این موضوعات و بی شمار موضوعات وابسته وارد گردونه مناسبات ارتباطی می شوند.


همپوشانی پیامها و فناوری تنها برای آسان شدن خدمات و دسترسی به اوج آسایش و امنیت اتفاقاً انسان را به حضیض انفعال می برد. اکنون باید گزیده گویی همراه با تاثیر گذاری در حوزه روابط‌عمومیها به یک پویش تخصصی تبدیل شود. متخصصان ارتباطات نباید خود تولید کننده های فراوان اطلاعاتی باشند که محیط زیست ذهن را بیالاید. در این راستا باید با هدف متعالی، تولید صحیح و موثر گام برداشت و باید واقف باشیم که خلاقیت، رکن اولا در تولید محتواست. توجه به هدف و تمرکز بر درست اندیشی و صحیح نویسی با شالوده ای از تحلیل های علمی و ریشه دار می تواند یک پیام موثر را ایجاد کند.


اگر در سالیان گذشته دسترسی به ابزار اطلاعات و منابع خبری دشوار بود اکنون اما هرنفر به سهولت یک ابزار خبری و رسانه در اختیار دارد.


مدل توسعه اطلاعات اکنون همچون “بیگ بنگ” در فیزیک رونده و وسعت گیرنده است. این انفجار قابل کنترل نیست و مسیر بازافزایی خود را ادامه می دهد اما از کهکشان عظیم محتوا باید به منظومه ها و ستاره های قابل زندگی پناه برد وگرنه انسان دچار اغواگری های بنگاههای خبرپراکنی خواهد شد. آنچه در این مسیر وجود دارد کاهش چاشنی هنر و ظرافت های اخلاقی است که جای خود را به ابزار صنعت تبلیغی و جذب کنندگی داده است.


در دسته بندی “فالوورها” می ‌توان به گشت زنی های سطحی و گرایشهای مقطعی با هدفهای نازل دست یافت. در واقع این فرایند دنبال کنندگی در تهیه محتوای زائد، سیاه چاله های عمیقی برای ذایل شدن ذهن آدم هاست. چیزی که آنها را از کهکشان صلابت و هنر و اندیشه دور خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد