شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی یران (شارا)-|| بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی می باشد که از سال ۱۳۴۶ در شرکت ملی نفت ایران پایه گذاری شد و حدود ۵۵ سال از آن روز در کشور ما می گذرد.
روابط عمومی ششمین شغل پراسترس در جهان شناخته می شود ودر روزگار غوغای هنر هشتم و همچنین سیطره فناوری اطلاعات در عرصه رسانه های مجازی، سرعت شتاب فناوری های روز وبه کار گیری آن در روابط عمومی های بخش دولتی وغیر دولتی دیگر نه یک وظیفه طبق چارت معمول اداری بلکه یک ضرورت انکار ناپذیر والزامی متعهدانه در روابط متقابل بین دولت و ملت هاست.
عصر تامین قیچی برای مراسم بهره برداری از طرح ها و پروژه های ملی و بینالمللی برای بریدن روبان ها توسط روابط عمومی ها گذشته است و اگر روابط عمومی ها همگام و همسو با تحولات جهانی فضای ارتباطات، پر پرواز نداشته باشند خودشان قیچی خواهند شد و بال و پرشان شکسته خواهد شد.
روابط عمومی طبق نظریه اکثر اساتید و کارشناسان این عرصه هم علم است وهم تلفیقی از هنر و عشق بوده و ستاره های درخشان این گستره عظیم ،حق بزرگی در پیشرفت و تعالی کشور در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی داشته و دارند که بی تفاوت از کنار این مجاهدت های خاموش نمی توان گذشت.
در جهان کنونی و عرصه ارتباطات، همگان به رسانه نیاز دارند و هیچ گام رو به توسعه پایداری نمی تواند عرصه رسانه و تحلیل محتوای علمی و راهگشای مسئولانه آن را انکار نماید.
رسانه آیینه تمام نمای CPM یعنی روش های عبور از بحران به کمک روابط عمومی یک سازمان، شرکت وهر نوع نهادی است که سواد رسانه ای نخستین سنگ بنا وعمود این ساختار فروزان است که نیاز به آموزش مستمر واعمال روش های علمی و تکنیک های خاص خودش را دارد.
در جهان کنونی و در مواجهه با اپیدمی ویروس کشنده کووید ۱۹ و پیامد های آن در دنیا اگر به این نکته پافشاری کنیم که رسانه ها و روابط عمومی ها با زیر بنای به موقع اطلاع رسانی در خط مقدم خاکریز این پدیده بوده اند سخنی به گزافه نگفته ایم و شاهد این دیدگاه جلوگیری و پیشگیری از انواع آسیب های روبه تزاید در جامعه جهانی بوده که با یک صدای واحد، آوای دلنشین امید به آینده وزندگی پسا کرونا را نیز سروده اند واز استرس ها و ناامیدی های مستولی شده توسط یک ویروس ریز و میکروسکوپی بر جوامع انسانی و فضای پیرامونی همه ما مسئولانه کاسته اند.
در عصر ارتباطات جهانی، رسانه خط مقدم دانستنی ها در بستری از تعامل و هیجان زده گی است واگر سواد رسانه ای از کاروان سرعت و علم باز ماند خودش به تنهایی پاشنه آشیل گستره اطلاع رسانی و نهاد خدمتگزاری وپر استرس روابط عمومی خواهد شد.نام و یاد بنیانگذاران وگمنامان عرصه روابط عمومی کشور را گرامی داشته و این روز بر یکایک فعالان هنر هشتم مبارک و سرشار از موفقیت های روز افزون باد.
|