درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 13:57   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4699صفحه نخست » سه شنبه، 29 مرداد 1392 - 06:41
دلایل بی اعتمادی مشتریان و راه‌های‌ حل‌ این مساله
نویسنده: بری مولتز  مترجم: سیمین راد
  

شارا- به این هفت نشانه توجه داشته باشید زیرا این موارد نشانه‌ آن هستند که دارید مشتریان‌تان را می‌رنجانید، یا ناخواسته و ندانسته فریب‌شان می‌دهید. حد خودداری مشترک در جهان کسب و کار امروز، این است که مشتریان از فروشنده‌هایی خرید کنند که «می‌شناسندشان، دوست‌شان دارند و به آنها اعتماد می‌کنند.» مساله‌ عمده برای بسیاری از کسب و کارها کشف این نکته است که چطور مشمول این کسب اعتماد بلند‌‌مدت بشوند.
 

بر اساس بررسی‌های انجام شده در سایت About.com، 84 درصد از مشتریان می‌گویند که خود شرکت‌ها همان ابتدا، پیش از ارائه‌ کسب وکارشان به مشتریان، باید ثابت کنند که موثق و قابل اعتماد هستند. این امر برای بسیاری ازکسب و کارها دشوار است، خصوصا آن دسته از کسب و کارهایی که دارای خط مشی‌هایی هستند که در عمل، آنها را در تقابل مستقیم با مشتریان قرار می‌دهد. دان پپرز، نویسنده‌ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه و از بنیان‌گذاران «گروه پپرز و راجرز» که یک موسسه‌ مدیریت و مشاوره‌ بازرگانی مشتری‌ـ‌ محور است، می‌نویسد: «تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها مشتاقانه در انتظار افزودن درآمدهایی هستند که توسط مشتریانی تولید می‌شود که مرتکب اشتباه می‌شوند، یا متوجه بعضی امور نمی‌شوند یا به سادگی بعضی چیزها را نادیده می‌گیرند. این دسته از شرکت‌ها شاید از نظر تکنیکی مشتریان‌شان را «فریب ندهند» اما با این‌حال نمی‌توانند قابل اعتماد انگاشته شوند.» در اینجا هفت دلیل را ذکر می‌کنیم که چرا مشتریان به شما اعتماد نمی‌کنند و خواهیم گفت که در این خصوص چگونه اعمال مدیریت کنید:

1. وقتی مشتریان تماس می‌گیرند، می‌نویسند، یا نامه ارسال می‌کنند، به نظر‌شان گوش نمی‌کنید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک به پیام‌های تلفنی مشتریان هر روزه‌شان توجهی ندارند، یا ترتیبی داده‌اند که پاسخ‌های الکترونیکی خودکار و از پیش آماده در جواب ایمیل‌های مشتریان ارسال شود که به مشتری می‌گوید درخواستش ظرف 72 ساعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. همچنین، شماری از شرکت‌ها، وقتی مشتریان نظرات‌شان را در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت شرکت ارسال می‌کنند به آنها جوابی نمی‌دهند و مسکوت‌شان می‌گذارند. راه‌حل: شرکت شما احتیاج دارد همه‌ کانال‌های ارتباطات با مشتریان را رصد کند، مورد بازبینی و نظارت و توجه قرار دهد تا مطمئن شود که پاسخ‌های مربوط به مطالبات هر مشتری در اسرع وقت به دست آن مشتری می‌رسد.

2. برگشت‌دادن یا استرداد، آسان و فوری نیستند. بازگرداندن یک کالا یا محصول، یا توقف استفاده از خدمات‌تان را بسیار سخت کرده‌اید. طوری‌که وقتی مشتریان سرانجام به شرکت شما می‌رسند، نوعی تاخیر در دریافت یک بازپرداخت، یا خاتمه‌ دوره‌ خدمات وجود دارد. راه‌حل: در حالی‌که ممکن است این‌کار برخلاف عقل سلیم باشد، اما تجربه‌ امروزی می‌گوید که بهتر است برای مشتریانتان توقف استفاده از خدمات یا دریافت بازپرداخت برای محصول را آسان کنید. اگر آنها قراردادی بلندمدت را به امضا رسانده‌اند، اما رضایتمندی‌شان برآورده نشد، خروج از قرارداد را بر ایشان آسان بگیرید. این رویکرد می‌تواند تجربه‌ای مثبت برای مشتری باشد و هرگونه ترس از اینکه در آینده یکبار دیگر با شما وارد معامله شود را از بین ببرد.

3. محصولات یا خدمات شما آن‌طور که وعده می‌دهید کار نمی‌کنند. کالای بازاریابی‌تان، ناخواسته و سهوا، مشتری را فریب می‌دهد و وب‌سایت‌تان «حقیقت را تزئین می‌کند و مدام به آن شاخ و برگ می‌دهد». در نتیجه‌ این دوسویگی، مشتریان بعد از خریداری محصول از شما ناامید می‌شوند. راه‌حل: تنها چیزی را وعده بدهید که بتوانید کاملا از عهده آن برآیید. در کالای بازاریابی‌تان تجدید نظر کنید. با جدیدترین مشتریانتان درباره‌ آن کالا گفت‌وگو کنید و ببینید این برند تا چه حد انتظارات مشتریان را برآورده می‌کند. 

4. واقعا مشتریانتان را دوست ندارید. در داخل شرکت‌تان، پشت سر مشتریانتان می‌گویید که چقدر از آنها بدتان می‌آید. شاید حتی اسم تک‌تک مشتریان عمده‌تان را به زبان بیاورید! راه‌حل: مشتریان می‌توانند این حالت منفی را از خلال ارتباط متقابل با کارمندان شما احساس کنند. به مشتریانتان ارج بنهید و بابت اینکه با حل مشکلات‌شان شرکت خود را رشد می‌دهید از ایشان قدردانی کنید. چیزی را که مستقیما رودر روی مشتریان‌تان نمی‌گویید، هرگز در پشت سرشان نگویید.

5. مشتریانتان را به خاطر «اشتباهات»‌شان مورد شماتت قرار داده و متهم‌شان می‌کنید. با هشداردادن یا اخطار کردن به مشتریانتان درباره‌ یک اتهام قدیمی که ممکن است دوباره مرتکب شوند، مزایای این ارتباط دو طرفه را مخدوش می‌کنید.  راه‌حل: وقتی به مشتریان درباره‌ پرداخت پول یا دستمزد هشدار بدهید که آنها را در آستانه‌ خسارت‌دیدن یا بالا‌آوردن قرض می‌بینید. این رویکرد باعث می‌شود مشتریان احساس کنند که شما با آنها و نه علیه آنها، کار می‌کنید.

6. دستمزدهای افزوده‌شده‌ای را که مشتری فکر می‌کند در خرید به حساب آمده، مطالبه می‌کنید. هر چند هیچ‌کس دوست ندارد غافلگیر شود، اما اغلب مشتریان بهای ارزش یک کالا را خواهند پرداخت. راه‌حل: یک مشتری خوب را با اعمال حق‌الزحمه‌های اضافی «کم ارزش و ناچیز» از دست ندهید، بلکه در عوض، یک قیمت کلی فراهم کنید که این مقادیر اضافی را نیز شامل شود. پیش از خرید، درباره‌ اینکه قیمت محصول شامل چه چیزهایی می‌شود و هزینه‌های اضافی برای چه هستند، بسیار شفاف باشید.

7. به مشتریان‌تان اجازه نمی‌دهید که نظرات‌شان را در وب‌سایت شرکت اعلام یا ارسال کنند. شما خواهان اعتماد مشتریان‌تان هستید، اما خودتان به قدر کافی به ایشان اعتماد ندارید. حتی آنقدر اعتماد ندارید که به ایشان مجال دهید نظرات‌شان را بدون وجود فیلتر، یا تایید شما، روی وب‌سایت شرکت قرار دهند در حالی که این کار مشتریان می‌تواند به شما کمک کند به خریداران بیشتر و جدیدتر دسترسی پیدا کنید و باعث شود خریداران جدید با رویکرد بازتر با شرکت شما آشنا شوند.  راه‌حل: مشتریان امروزه بیشتر از آنکه تحت تاثیر تبلیغات شرکت شما باشند، از نظرات بی‌واسطه‌ هم‌نسلان خودشان تاثیر می‌پذیرند. امروزه نظرات هر مشتری، یک ویژگی ضروری در جلب مشتری محسوب می‌شود؛ این به شرکت شما بستگی دارد که چه رویکردی اتخاذ خواهد کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/734317/

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد