درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 03:48   

واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی

  واقعیت با فرم طولانی در مدل های زبان بزرگ" و سیستم اس‌اِی‌ف‌ئی


ادامه ادامه مطلب یک

آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟

  آیا نگه‌داشتن گوشی در جیب خطر دارد؟


ادامه ادامه مطلب دو

چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی

  چند نکته برای موفقیت در یک دوره کمپین روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اخبار ممنوعه
  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی
  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید
  متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات: صدای برابری برای افراد دارای معلولیت
  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال
  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت
  جامعه‌شناسی ارتباطات
  استراتژی سیاه روابط‌عمومی
  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای
  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46942صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 - 11:00
زوایه دید روابط‌عمومی‌ها مشرف بر نقاط کور زوایه دید مدیران
نوراله خیری / مدیر روابط‌عمومی و امور بین الملل مجتمع فولاد صنعت بناب / اردیبهشت 1400 - چرا در کسب و کار نقطه کوری وجود دارد که فقط روابط عمومی می بیند؟ چون ذات روابط عمومی نگاه و ایجاد ارتباط دوسویه است، هم منافع کارفرما و هم منافع مخاطب را در نظر می گیرد، منافع مخاطب شاید از نظر کارفرما فقط ارائه خدمات یا محصول کیفی با هزینه مناسب باشد اما مخاطب نیازهای دیگری هم دارد...
  

"تغییرات کوچک در ابتدای سفر می تواند تفاوت های زیادی را در مقصد ایجاد کند."


شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| طرح، ایده، استراتژی، سرمایه گذاری و اجرا در زمینه های مختلف مستلزم شناخت از افکار عمومی یا بازار هدف است چرا که برای مخاطب سازی در آینده هر طرح و توسعه ای که قرار است به نتیجه برسد مثل مایه حیات خواهد بود.


طبیعی ست که هر طرح و ایده ای بر پایه مطالعه، بررسی، نیاز روز و یا آینده شکل می گیرد و بر اساس آن صاحب ایده یا سرمایه گذار استراتژی تعریف می کند و اهداف مشخصی را دنبال می کند، زمانبندی لازم در پروژه را متصور است و افق دید روشنی را از سر می گذراند تا در آینده به خواسته هایش دست یابد، خواسته هایی که عمدتا اقتصادی است.


بر می گردم به زمان ایده پردازی و ارائه طرح و سوال می کنم؛ چه عاملی باعث شد که این ایده شکل بگیرد و چه عاملی باعث شد روی آن سرمایه گذاری شود ؟ آیا غیر از این است که ایده به منظور سودآوری و منفعت بشتر بر اساس تقاضای موجود و احتمالی در آینده شکل می گیرد؟ پس برای شناسایی این تقاضا و خلق ایده برای آن، لازم است مطالعه بر روی آحاد جامعه و ظرفیت بازار هدف، شناخت افکار عمومی در حال و شناسائی مخاطب احتمالی که در آینده بعد از ایجاد و تاسیس خواهیم داشت صورت بگیرد و برنامه ریزی شود.


با تحقیق و پژوهش در افکار عمومی، شناخت نیازمندی ها، علایق، سلایق و پیش بینی تغییرات رفتار مخاطب در دوره های متمادی که حتما اتفاق خواهد افتاد و بهره گیری از علم روابط عمومی، می تواند نقطه قوت مضاعف باشد و این مسئله در ابتدای سفر برای شما یکی از الزامات است تا در پایان سفر تفاوت های مهمی را شاهد باشید.


زاویه دید روابط‌عمومی متفاوت تر از زاویه دید ایده پرداز و سرمایه گذار یا یک مدیر است چرا که آنها نگاه جانبدارانه دارند و خود را حق می دانند که به اهداف و استراتژی تعریف شده دست یابند و برای کسب منفعت این نگرش طبیعی ست. اما آنچه که آنها را به موفقیت خواهد رساند در اصل مخاطب و مشتری است که در ایده پردازی و مطالعات انجام شده حتما به آن فکر شده است اما از یک نقطه ی با اهمیتی نباید مغفول بماند، چیزی که در نقطه کور هدایت کننده طرح و ایده و مدیران است و آن نقطه کور در زوایه دید روابط عمومی هاست نقطه ی کوری که شاید نسبت به وسعت دید هدایتگر، فضای کمی را اشغال کرده باشد اما خطر آفرین و یک تهدید خواهد بود اگر به آن توجه نشود.


چرا در کسب و کار نقطه ی کوری وجود دارد که فقط روابط عمومی می بیند؟ چون ذات روابط عمومی نگاه و ایجاد ارتباط دوسویه است، هم منافع کارفرما و هم منافع مخاطب را در نظر می گیرد، منافع مخاطب شاید از نظر کارفرما فقط ارائه خدمات یا محصول کیفی با هزینه مناسب باشد اما مخاطب نیازهای دیگری هم دارد، نیازهایی که برای یک مجموعه، سازمان یا تولید کننده بیشتر از مزایای اقتصادی آن ارزش دارد و آن احساس تعلق، ایجاد حس خوشایند از خوشنامی برند و اشتیاق به تداوم استفاده از خدماتی است که باید روز به روز بیشتر شود و شیب آن صعودی باشد تا یک بنگاه اقتصادی، تولیدی ادامه حیات داشته باشد و اینجاست که باید روابط عمومی پای کار باشد. ادامه حیات با قدرت بیشتر در یک بنگاه با رویکرد و نگاه توسعه ای میسر خواهد بود و با درجا زدن و تکرار روند موجود تبدیل خواهد شد به یک جریان راکد که از تحولات روز دنیا عقب خواهد ماند. فلذا برای تامین نیاز مخاطب مشتاق و متقاضی کالا یا خدمات باید توسعه یابد و متناسب با نیاز و رفتار آنها عمل کند.


و سوال آخر؛ آیا غیر از این است که یک بنگاه اقتصادی یا تولیدی زمانی زنده و پویا به حساب می آید که نگرش توسعه ای داشته باشد؟‌ قطعا همین طور است، بنگاه اقتصادی یا تولیدی باید برای بقا بجنگد، تجدید نیرو کند، رو به جلو حرکت کند و برای این منظور در درون سازمان و بیرون سازمان باید دنبال اهداف انگیزشی باشد در درون سازمان با ایجاد انگیزش در نیروی کار، تحول در شرایط موجود و با ایجاد تنوع در خدمات و محصولات تجدید نیرو صورت می گیرد. ولی برای ایجاد انگیزش در بیرون از سازمان باید مجدد رجوع کند به نقطه کوری که در دید روابط عمومی هاست و حفظ ارتباط دوسویه با مخاطبان که منافع سازمان را تامین می کنند و ابهامات و پیچیدگی هایی دارد که باید به آن توجه شود. با شناخت سلیقه و نگرش مشتریان به منظور پایبندی آنان با بهره گیری از پتانسیل روابط عمومی در صدد تاثیر گذاری به منظور اصلاح رفتار و اقناع آنان باشد که در غیر اینصورت توسعه به مثابه تیراندازی در تاریکی خواهد بود.

واقعیت مهم دیگری که باید بپذیریم و در آن راستا قدم برداریم تحولات روز دنیاست، در عرصه ارتباطات وارد دوره نوینی شدیم که به سرعت و بی توجه به رخدادها مسیر پیشرفت خود را طی می کند و نسل جدید روابط عمومی هوشمند را پیش روی خود می بیند و باید بگویم هر لحظه منتظر باشید که ببینید از دل این اوضاع نابسامان اپیدمی چه ایده ها و طرح های جدیدی بیرون که بوجود خواهد آمد، چرا که افراد صاحب فکر واندیشه از تهدیدها فرصت می سازند و از تغییرات رفتاری، علایق و سلایق مخاطبان نهایت بهره را می برند و هوشمندانه عمل می کنند.


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه تصور غلط رایج در مورد روابط‌عمومی


  احساس طبیعت: عکاسی خلاقانه


  قدرت تحول‌آفرین روابط‌عمومی فراتر از روابط رسانه‌ای


  جامعه‌شناسی ارتباطات


  استراتژی سیاه روابط‌عمومی


  چه کسی پشت جنبش هوش مصنوعی مدرن است؟


  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  اخبار ممنوعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد