درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:58   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی
  ارتباطات ترکیبی
  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46904صفحه نخست » دوشنبه، 13 اردیبهشت 1400 - 12:02
رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران: فولاد مبارکه با وجدانی آگاه به ایفای مسئولیت اجتماعی می پردازد
متاسفانه مسئولیت اجتماعی در قوانین کشور ما به ویژه در قوانین امور مالیاتی لحاظ نشده است؛ این در حالی است که در کشورهای دیگر بنگاه های اقتصادی که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گام بردارند مشمول بسته های حمایتی و تشویقی قرار می گیرند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران گفت: اگر چه ایفای مسئولیت اجتماعی در قانون الزام آور نیست و در این زمینه خلاء قانونی داریم اما شرکت فولاد مبارکه با انسان دوستی و وجدان بیدار به ایفای مسئولیت اجتماعی خودش می پردازد
 
 مسعود بنابیان رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اهمیت ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع و بنگاه های اقتصادی در کشور اظهار کرد: با شیوع کرونا مسئولیت اجتماعی در دنیا مهم شده است؛ اما آنچه که در اتاق ایران به عنوان مسئولیت اجتماعی قلمداد می شود مطابق چارچوب تعریف شده است.
 
 وی ادامه داد: مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی و متناسب با شرایط موجود بازتعریف می شود و الزام آور نیست؛ به این معنا که نمی توان مسئولیت اجتماعی را به بنگاه اقتصادی تکلیف کرد بلکه به صورت کاملا اختیاری است.
 
 رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران گفت: الزام به «قانون» مهمترین مسئولیت اجتماعی هر بنگاه اقتصادی است و هر واحد اقتصادی و صنعتی بر اساس وجدان می تواند نسبت به جامعه پیرامون خود وارد میدان شود و به صورت کاملا اختیاری به نیازهای جامعه پاسخ دهد.
 
 وی اضافه کرد: شیوع کرونا باعث شد تا واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی وارد گود شوند و با تجهیز بیمارستانها و تامین اکسیژن به مراکز درمانی یاری رسانی کنند که نمونه بارز آن اقدامات شرکت فولاد مبارکه است.
 
 رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛نوعی مسئولیت اجتماعی
 
 بنابیان با اشاره به اینکه حتی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بنگاه های ریز و درشت اقتصادی در راستای حفظ سلامت پرسنل هم نوعی مسئولیت اجتماعی قلمداد می شود، ابراز کرد: شرکت فولاد مبارکه از دو سو هم در حفظ دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی به ایفای مسئولیت اجتماعی پرداخته است و هم به صورت اختیاری و بدون الزام در راستای تامین اکسیژن رایگان و تجهیزات مراکز درمانی گام برداشته است.
 
 نبود قوانین در تشویق و حمایت بنگاه های اقتصادی به مسئولیت اجتماعی
 
 وی اعلام کرد: متاسفانه مسئولیت اجتماعی در قوانین کشور ما به ویژه در قوانین امور مالیاتی لحاظ نشده است؛ این در حالی است که در کشورهای دیگر بنگاه های اقتصادی که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گام بردارند مشمول بسته های حمایتی و تشویقی قرار می گیرند.
 
 رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران تاکید کرد: در اکثر کشورهای توسعه یافته بنگاه های اقتصادی و صنعتی با ایفای مسئولیت اجتماعی مشمول معافیت مالیاتی هم می شوند این در حالی است که در کشور ما متاسفانه قانونگذار به این مهم توجه نکرده است.
 
 وی اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی در جوامع مدرن و پیشرفته مساله ای مهم است و همه به اهمیت آن باور و اذعان دارند و در چارت سازمانی آن کشور ها هم در نظر گرفته می شود؛ به این معنا که بنگاه های اقتصادی و صنعتی در کشورهای توسعه یافته برای رسیدن به اهداف خود به مسئولیت اجتماعی نگاه ویژه ای دارند؛ چراکه اگر این موضوع مورد غفلت قرار بگیرد آن شرکت در رسیدن به اهداف خود دچار مشکل می شود؛ مساله ای که متاسفانه در کشور ما، رتبه بندی شرکت ها و صنایع بدون در نظر گرفتن جایگاه ویژه مسئولیت اجتماعی از کمبود قانون رنج می برد.
 
 بنابیان گفت: متاسفانه جایگاه تعریف شده مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در کشور ما در یاری رساندن به نهادهایی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر خلاصه می شود و این قبیل یاری رسانی را جز هزینه های مقبول در نظر می گیرند؛ در صورتی که مسئولیت اجتماعی طیف وسیعی از یاری رسانی را متناسب با شرایط موجود شامل می شود.
 
 ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه بر اساس نوع دوستی و انسانیت است
 
 وی افزود: ماهیت بنگاه های اقتصادی و صنعتی در سودآوری خلاصه می شود. زمانی که هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه در برابر سهامداران خود موظف به پاسخگویی عملکرد است، تنها توجیه ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه به ویژه در تامین اکسیژن رایگان در وجدان بیدار و انسان دوستی این شرکت خلاصه می شود.
 
 رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران تصریح کرد: ایفای مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه های کوچک و بزرگ اقتصادی به احساس نوع دوستی و انسانیت هیئت مدیره و مدیرعامل واحدهای اقتصادی مربوط می شود. برای نمونه اگر با شیوع کرونا شرکت فولاد مبارکه به تامین اکسیژن رایگان نمی پرداخت از نظر قانونی هیچ گونه اشکالی نداشت و بازخواست نمی شد اما مدیرعامل و هیئت مدیره این شرکت، متناسب با وضعیت جامعه با وجدان بیدار و انسان دوستی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گام برداشتند و با این گونه اقدامات جایگاه شرکت فولاد مبارکه نزد افکار عمومی ارتقاء می یابد.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد