درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 28 خرداد 1403 - 12:38   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌های کاری 6 روزه در حال افزایش است
  اشتراک در اطلاعات بیشتر از هوش مصنوعی
  اقتصاددان استنفورد می‌گوید چرا بازگشت پنج روزه به دفتر بعید است
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4687صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیدوشنبه، 28 مرداد 1392 - 19:45
کسب‌و‌کارهای ضد اجتماعی در عصر رسانه‌های اجتماعی
زمانی که از کسب‌و‍کار صحبت می‌شود، معمولا سه سوال در ذهن افراد ایجاد می‌شود: هدف اجتماعی یک کسب و کار چیست؟ چگونه به جامعه کمک می‌کند؟
  

شارا- زمانی که از کسب‌و‍کار صحبت می‌شود، معمولا سه سوال در ذهن افراد ایجاد می‌شود: هدف اجتماعی یک کسب و کار چیست؟ چگونه به جامعه کمک می‌کند و چگونه جامعه را حمایت و پشتیبانی می‌کند؟ قاعدتا هر کسب و کار به پول منجر می‌شود اما آن پول از جامعه بدست می‌آید. عدم درک این موضوع معمولا باعث شکست می‌شود و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا کسب و کار شما اجتماعی است و یا ضد اجتماعی ؟ در این مطلب به چرایی ضد اجتماعی بودن اکثر کسب و کارها در عصر رسانه‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

 

کسب و کارها ضد اجتماعی 

بدون‌شک اینکه امروزه افراد می‌توانند به واسطه پیشرفت‌های تکنولوژیکی، به آسانی و بی‌درنگ با فردی درسوی دیگراین سیاره صحبت کرده و ارتباط برقرار کنند، هیجان‌انگیز است. اما از سوی دیگر ارتباط  فوری با انسان واقعی، سخت‌ترازهمیشه شده است.

درمانیل، هنگامی که با یک مرکزخدمات مشتری تماس می‌گیرید، تماس شما به اسکریپت ریدرناشناس و گمنام هدایت می‌شود. یا حتی دربسیاری ازموارد امکان ارتباط با اسکریپت ریدر نیزوجود ندارد: شما با یک ماشین مواجه می‌شوید که پرسش‌های شما را نگهداری می‌کند تا فرد دیگری تلاش نماید و ماهیت مشکل شما را به صورت واضح شرح و توضیح دهد.

با فشار دادن دکمه “۰″، صدای کامپیوتری دیگری برای شما پخش می‌شود. حقیقت این است که شرکتی که شما با آن تماس گرفتید، نمی‌خواهد به صورت مستقیم با شما در ارتباط بوده و به صحبت‌هایتان گوش دهد. هدف شما از برقرای تماس فقط یک سوال جزئی درمورد صورت حسابتان بود؛ اما با توجه به آنچه اتفاق افتاد، اکنون شما نیازمند آن هستید که تحت درمان قرار گیرید.

چگونه سازمان‌های انسانی به این خوبی غیرانسانی عمل می‌کنند؟ برایان سولیس، مربی رسانه‌های اجتماعی می گوید که این موضوع از مدل‌های تجارت ما ناشی می‌شود که درمقایسه با ارزش انسان، بیشتر بر بهره وری متمرکز می‌شود.  

سولیس می‌گوید: آنها به این موضوع فکر می‌کنند که”چگونه می‌توانیم به سرعت از تماس آنها رهایی یابیم؟”

شرکت‌ها و سازمان‌ها ذاتا اجتماعی هستند. سولیس می‌گوید: ” اما آنچه به این ویژگی و اتفاق پایان می‌دهد این است که ما یک فایروال ساختیم که نحوه ارتباط ما با دوستان و خانواده چگونه هست و در مقابل در کسب‌و‌کار چگونه هستیم . کسب و کار برای بهره‌وری به وجود می‌آید. بهینه سازی می‌شود و به جزاجتماعی شدن، به هر چیز دیگری روی می‌آورد” .

کسب و کارها برای اجتماعی شدن یک دلیل اجباری دارند: آنها نمی‌توانند بحث‌ها و گفتگوهای عمومی را به شیوه‌ای که عادت کرده‌اند، کنترل نمایند. سولیس می‌گوید “ امروزه اطلاعات بیش ازحد به شکل دموکراتیزه درآمده است“. درحالیکه درگذشته کسب و کارها قادر بودند ازرسانه‌های سنتی مانند بلندگو استفاده نماید، اما در حال حاضر آنچه که آنها از طریق بلندگو بیان می‌کنند، به دلیل صحبت‌ها و سروصداهای به راه افتاده در رسانه‌های اجتماعی، شنیده نمی‌شوند. آنها باید به شکلی موثر و قوی تنظیم شوند تا بتوانند بخشی ازگفتگو درباره آن موضوع را به خود اختصاص دهند.

سولیس به استراتژیست‌های رده بالا رسانه‌های اجتماعی آموزش می‌دهد که چگونه شرکت‌شان می‌تواند به شکلی واقعی اجتماعی شود اما این امر تناقض‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد:

 

اجتماعی‌بودن درعصر ما، به معنای جهش و حرکت به سمت گفتگوهای عمومی است

درحالیکه شرکت شما کنترل مرکزی بر روی مکالمات ندارد. درهمان زمان، مدیران عامل  که بر سازمان نظارت مرکزی دارند، غالبا برای دیدن منافع اجتماعی شدن به شکل واقعی، با شکست مواجه می‌شوند. بنابراین اقدام به جلوگیری و تضعیف تلاش‌های افرادی می‌کنند که سازمان را در جهت اجتماعی شدن بیشتر هدایت می‌کنند.

او تنها مدیران اجرایی را مقصر شکاف ارتباطی موجود نمی‌داند. سولیس می‌گوید: ” برخی دلایل باعث می‌شود تا بازاریابان اغلب به نسبت آنچه که می‌توانند برای رونق کسب و کار انجام دهند، بیشتر شیفته فناوری‌های جدید شوند. آنها هزینه گزافی را برای آخرین رویه‌های رسانه‌های اجتماعی درخواست می‌کنند و هنگامی که متوجه می‌شوند مدیران عامل بیش از یک چک سفید دردست ندارند، ناامید می‌شوند.

سولیس می‌گوید مدیران اجرایی باید برمهمترین موضوع نتایج کسب و کار تمرکز نمایند. ” به منظور کسب حمایت مدیران، شما باید با یک روز زندگی آنها همدل شوید یعنی مانند آنها فکر کنید“.

سولیس یک رویکرد غیرانقلابی و متواضعانه پیشنهاد می‌کند.” بهره‌مند بودن از مدیران عاملی که فلسفه خودشان را تغییر می‌دهند بسیار کار دشواری است. اما درعوض توصیه می‌کند که استراتژیست‌های رسانه‌های اجتماعی گام بلند خود را بردارند و وظیفه ارتباط بهتر فعالیت‌هایشان با مهمترین موضوع نتایج کسب و کار را برعهده گیرند.

او می‌گوید این کار به فرد رسانه اجتماعی اجازه می‌دهد تا به مراتب در تشخیص چگونگی ردیابی احساسات مشتری، چگونگی ایجاد آگاهی و نهایتا چگونگی ایجاد تعامل عمیق‌تر، سودمندتر باشد.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از: http://socialmedia.ir/business/businesses-anti-social-in-a-social-media-era.html

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


  چگونه در همه چیز موفق باشیم


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024


  استراتژی بازاریابی FML چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد