درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403 - 11:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"

  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟
  مدیریت روابط سرمایه‌گذار
  خوداشتغالی در روابط‌عمومی
  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی
  نقش آفرینی روابط عمومی‌ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه
  چگونه روابط منفی کارمند و سازمان بر واکنش کارکنان به بحران تأثیر می گذارد
  هوش مصنوعی بهترین اتفاقی است که برای تولیدکنندگان محتوا در عصر وب۳ می‌افتد
  گوترش: بدون آزادی مطبوعات، هیچ آزادی نخواهیم داشت. مطبوعات آزاد انتخاب نیست، بلکه ضرورت است
  نگاهی به مستند جدید FRONTLINE: "یک مأموریت خطرناک"
  وقتی روزنامه‌نگاری تبعید می‌شود
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46864صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 - 19:05
استقبال بهتر مدیران روابط عمومی از فضای مجازی
سجاد خراسانی - به روز نبودن روابط عمومی ها در فضای مجازی و گاها بلد نبودن راه ارتباط گیری با مخاطبان و نهادها و عدم استفاده از نیروی متخصص نیز از جمله چالش اصلی روابط عمومی ها به شمار می رود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی یران (شارا)-|| روابط‌عمومی ادارات و سازمان هابخش مهمی از فرایند اطلاع رسانی یک جامعه محسوب می شوند که علاوه بر این که ارتباط تنگاتنگ آن ها با رسانه ها از مشخصات ذاتی روابط عمومی ها به شمار می رود ، خود روابط عمومی ، در واقع یک علم و هنر محسوب می شود که در جهت تسهیل ارتباط میان سازمان با محیط درونی و بیرونی و همچنین افکار عمومی ، رسانه ها و... ایجاد شده است.

در گذشته به دلیل نبود روابط عمومی در یک ارگان یا نهاد،آن ارگان در انتقال اخبار و ارتباط با محیط بیرونی و حتی محیط درون سازمان با مشکلات عدیده ای مواجه بود اما با قرار داشتن در عصر دنیای مجازی، روابط عمومی ها هم شکل و شمایل بهتری به خود گرفته اند و توانسته اند راه ارتباط با رسانه ها و افکار عمومی را پیدا کنند،هرچند که با توجه به این که در عصر دنیای مجازی هستیم،این قشر نیاز به پوست اندازی برای پیوند بیشتر جهت همراه کردن افکار عمومی با خود را دارند.

آگاهی و تخصص مهم ترین شاخصه های مدیر روابط عمومی است و از آن جا هدف روابط عمومی ها نیز اطلاع رسانی بوده،این هدف زمانی به خود شکل واقعیت می گیرد که افکار عمومی بتواند به صورت مرتب و بدون وقفه،پیام هایی را از این قشر دریافت کند.

البته به روز نبودن روابط عمومی ها در فضای مجازی و گاها بلد نبودن راه ارتباط گیری با مخاطبان و نهادها و عدم استفاده از نیروی متخصص نیز از جمله چالش اصلی روابط عمومی ها به شمار می رود.

از آن جا که روابط عمومی ها به عنوان سردمدار اطلاع رسانی دولت در هر منطقه محسوب می شوند،مسئولیت خطیری بر عهده این قشر قرار دارد،هر چند هنوز برخی از روابط عمومی ها که هنوز به حساسیت نقش پررنگ کار خود پی نبرده اند،کار خودرا تنها در نصب بنرها برای مناسبات و مسائل خود می دانند و بعضاً هنوز روابط عمومی را داریم که با نحوه خبر نویسی و اهمیت انتقال و مخابره یک خبر،آگاهی ندارند.پس استفاده از شیوه های نوین خبرنویسی می تواند از ویژگی های یک روابط عمومی تلقی شود.

با تمام این مسائل،نسل فعلی روابط عمومی ها دچار تغییرات خوبی نسبت به گذشته شده است،تغییراتی که می تواند بهتر از این نیز به ارتباط گیری با افکار عمومی بپردازد.

اما از آن جا که امروزه فضای مجازی همچون اینستاگرام،توییتر و فیسبوک نیز در امر ارتباطات بسیار فراتر از امکانات مادی پیش رفته و نقش مهمی ایفا می کنند،این مهم باعث می شود تا روابط عمومی هم گام با این مقوله تدابیر لازم را بیاندیشند.

بی شک کسی نمی تواند منکر تاثیر بسیار فضای مجازی در ارتباطات روابط عمومی ها با افکار عمومی شود و البته خود مدیران روابط عمومی ها نیز به خوبی آگاه هستند با جهانی مسطح مواجه اند و بر این اساس باید بر ارتباط گیری خود با مخاطبین از طریق فضای مجازی بیفزایند.
 

منبع: shooshan

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  قانون مکث سه ثانیه در روابط‌عمومی


  عصر «روابط‌عمومی مصنوعی»


  روزنامه‌نگاری برند


  برند کارفرمایی چیست؟


  ایجاد یک فرهنگ اعتماد، احترام و همکاری، یک محیط کاری حمایتی


  خوداشتغالی در روابط‌عمومی


  مدیریت روابط سرمایه‌گذار


  علوم ارتباطات محاسباتی چیست؟


  راه‌هایی برای صیانت خبرنگاران از خود در فضای مجازی


  رسانه‌های خبری باید برای بهبود عدالت نژادی در اخبار تلاش کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد