درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 12:27   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
  درس‌های کلیدی از موفقیت کمپین روابط‌عمومی
  انواع مختلف شهرت
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46712صفحه نخست » بانک و بیمهسه شنبه، 17 فروردین 1400 - 16:45
هفت خبر از وزارت اقتصاد به گزارش روابط‌عمومی بانک رفاه
وزیر اقتصاد در نخستین جلسه مشترک با مدیران عامل بانک ها در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت/ بانک ها در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید با تمام قوا وارد عمل شوند
  

وزیر اقتصاد در نخستین جلسه مشترک با مدیران عامل بانک ها در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت/ بانک ها در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید با تمام قوا وارد عمل شوند

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر امر تولید برای سومین سال پیاپی در تعیین شعار سال، اظهار داشت: بانک ها در زمینه پشتیبانی و مانع زدایی از تولید با تمام قوا و جدیت وارد عمل شوند .


به گزارش شارا به نقل از روابط‌عمومی بانک رفاه، دکتر فرهاد دژپسند تاکید کرد: نظام بانکی کشور در سال جدید باید در کنار تقویت طرف عرضه و اعطای تسهیلات مستقیم به واحد های تولیدی، تمرکز خود را بر حوزه مغفول مانده طرف "تقاضا" گذاشته و از طریق اعطای تسهیلات به مردم جهت خرید کالای ایرانی، نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کنند.


وزیر اقتصاد با بیان این مطلب، اعمال این سیاست را بهترین نوع حمایت از تولید عنوان کرد و افزود: بانک ها در این ارتباط می توانند قراردادهایی را با بنگاه های تولیدی یا سازمان های اجرایی منعقد کنند و با این کار منابعی تزریق می شود که برگشت پذیر بوده و ریسک کمتری دارد و اهداف مورد نظر را نیز پوشش می دهد چه بسا که اگر بنگاه های تولیدی ما تقاضای های مکفی داشته باشند اینقدر سریع دچار چالش نمی شوند.


وزیر اقتصاد با بیان اینکه حوزه "عرضه" را نیز نباید و نمی توان رها کرد، خواستار سیاست گذاری درست و دقیق در این حوزه شد، بطوریکه تأمین مالی پروژه هایی که پیشرفت بالا داشته و با تزریق منابع بانک به بهره برداری می رسند، در اولویت قرار گیرند.


وی به مسأله سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بانک ها به عنوان امین سپرده گذاران باید در تخصیص منابع بگونه ای عمل کنند که منتهی به افزایش نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید شود.


دکتر دژپسند افزود: اگر بانک ها در ارزیابی تقاضاهای دریافت تسهیلات مبتنی بر توجیه فنی و اقتصادی به صورت دقیق و حرفه ای عمل کنند، می توانند نظام بنگاه داری کشور را نیز اصلاح کنند.


وی با اشاره به اینکه عمده طرح ها و پروژه های بزرگ کشور معمولأ با مشارکت بانک ها اجرا شده است گفت: معتقدیم، خدمات بی بدیل نظام بانکی در حمایت از رشد و توسعه اقتصادی کشور آنطور که باید مورد توجه و تقدیر قرار نگرفته است.


دکتر دژپسند با بیان اینکه "با وجود برخی هجمه ها، نظام بانکی همچون همیشه در خدمت اقتصاد کشور است" گفت: فعالان اقتصادی بخصوص در مراودات بین المللی وابسته به نظام بانکی هستند و بانک ها در بسیاری از زمینه ها بصورت بنیانی و بنیادی نقش داشته و عامل تحول هستند.


وی تصریح کرد بانک ها باید بطور ساماندهی شده و مستمر، اقدامات و خدمات خود را به آگاهی مردم برسانند.


وزیر اقتصاد با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جدید و توجه ایشان به نظام بانکی کشور اظهار داشت: این سومین سال پیاپی است که نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری معطوف و مربوط به مقوله تولید است و از این رو ضرورت دارد نظام بانکی کشور همانند همیشه در راستای تحقق شعار سال پیشگام بوده و عملکرد خود را نیز اطلاع رسانی کند.


وی یادآور شد: به منظور تقویت حمایت نظام بانکی از بخش های تولیدی، لازم است بانک ها نیز پشتیبانی شده و موانع کسب و کار آنها نیز مرتفع شود.


وزیر اقتصاد با بیان اینکه نباید میان بانک ها و بازار سرمایه احساس رقابت وجود داشته باشد، خواستار ارائه مدلی ترکیبی، تعاملی و تکاملی توسط بانک ها و بازار سرمایه به نحوی شد که ضمن تسهیل و تسریع در تامین مالی بنگاه ها، بخشی از تامین مالی بلندمدت و کلان به بازار سرمایه منتقل شود.


دکتر دژپسند در ادامه به واحدهای تملیک شده تولیدی توسط بانک ها اشاره کرد و گفت : بانک ها هیچ تمایلی به تملیک واحدهای تولیدی ندارند مگر اینکه پس از مساعدت های مکرر، در ایفای تعهدات خود به سپرده گذاران، به اجبار واحد تولیدی را تملیک می کنند و بر اساس بررسی های صورت پذیرفته، عمده این واحدها قبل از تملیک تعطیل بوده اند.


وی افزود: بانک ها باید برای رهایی از هجمه های غیرمنصفانه مرتبط با این مسأله و در راستای تحرک تولید، طرحی با موضوع آزاد سازی واحد های تملیکی بانک ها با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و بازار سرمایه ارائه دهند.


دکتر دژپسند با اشاره به اینکه یکی از وظایف وزارت اقتصاد کمک به نظام بانکی کشور است گفت: برای گذار از نظام اقتصادی بانک محور به بازار سرمایه محور هنوز زمان نیاز داریم، هر چند که رابطه تکمیلی بین این دو وجود دارد بطوری که باید بازار سرمایه و بانکهای کارآمد در راستای کمک به یکدیگر باشند و چه بسا با کمک به بازار سرمایه، باعث قوام و استحکام خودشان می شوند.


وی در مورد احتمال تغییر در نرخ سود بانکی نیز گفت: طبیعتاَ شرایط اقتصادی حاضر، اقتضائات جدیدی را طلب می کند اما این امر می بایست مورد بررسی بیشتری قرار گرفته و به تدریج انجام شود.

وزیر اقتصاد در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور/ با عملکرد چشم گیر خراسان رضوی در تولید تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا، نیاز سایر استان ها به تجهیزات مبارزه با این بیماری برطرف شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی سال 1400 استان خراسان رضوی که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد اظهار داشت: عملکرد چشم گیر تولید تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی، نیاز سایر استان های کشور را نیز برطرف کرد.


دکتر فرهاد دژپسند در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه گمرک جمهوری اسلامی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی در سال گذشته گفت: این تفاهم نامه منجر به تأمین مالی ١٥ دستگاه ایکس ری در دهه فجر سال 1399 برای کل کشور شد.


وی افزود: کارگروه ویژه تأمین مالی برای طرح های اولویت دار استان خراسان رضوی در اواخر سال ١٣٩٨ تشکیل شد و به صورت ویژه با مشارکت مسئولان ملی و استانی در حال فعالیت است.


در این جلسه از ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به عنوان ستادی که فراتر از سطح کشور فعالیت کرده یاد گردید و تصریح شد، این ستاد رتبه اول در جلسات و رتبه دوم در مصوبات در کل کشور را دارا است.


شایان ذکر است، در ادامه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، واحد گندله سازی با عنوان آروند نوین رشتخوار، با اشتغالزایی ١٥٢ نفر در شهرستان رشتخوار، به صورت وبیناری افتتاح شد.

وزیر اقتصاد اعلام کرد/ وضعیت متغیر های اقتصادی، نوید بخش پایداری بازار سرمایه در سال جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی با مطلوب توصیف نمودن وضعیت متغیر های اقتصادی مؤثر بر تحولات بازار سرمایه، این امر را نوید بخش پایداری بازار بورس در سال جدید ارزیابی کرد.


دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: خوشبختانه در آغاز سال، شرایط حاکم بر تمامی متغیر های اقتصادی موثر بر تحولات بازار سرمایه، به شکلی است که نوید پایداری در این بازار را می دهد.


وی افزود: خیلی از تحلیلگران بر این عقیده اند که با توجه به وضعیت متغیر های بنیادی، شرایط بورس، در حال طی کردن روندی است که به شرایط پایدار منجر می شود.


وزیر اقتصاد اعلام کرد: در سال جدید، مواردی در دستور کار شورای عالی بورس جهت بررسی و تصویب قرار گرفته که در راستای تقویت مؤلفه های پایداری بازار سرمایه است.


دژپسند با بیان اینکه شرایط شرکت های بورسی در ابتدای سال از نظر سودآوری خیلی خوب است، افزود: خوشبختانه شرایط برای شرکت های صادراتی نیز برای بالا بردن "نرخ بهره برداری از ظرفیت اسمی" در حال فراهم شدن است که این روی سودآوری بنگاه ها به شدت اثر گذار است.


وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه اقتضای فعالیت در بازار سرمایه، محاسبه گری و دقت در "خرید" و "فروش" است و در این مسیر باید از هر گونه برخورد و رفتار هیجانی به ویژه در امر فروش خودداری کرد، گفت: من احساس می کنم بعضی افراد در فروش، گرفتار رفتار هیجانی می شوند که از نظر من به عنوان یک کارشناس اقتصادی، اصلا به نفع شان نیست.


وی تصریح کرد: همان گونه که شما هنگام فروش یک قطعه طلا، تمام ملاحظات را در نظر می گیرید، در مورد فروش سهام نیز باید دقت لازم را بکار ببندید، به ویژه با توجه به اینکه، سهام از ویژگی سود آوری نیز برخوردار است.


وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد، با فراهم شدن زمینه اجرای برنامه های اعلامی ریاست جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جدید، بازار به شرایط پایدار خود برسد.


بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی در خصوص شرایط گمرکات کشور از نظر ترخیص کالا نیز با بیان اینکه زمان ترخیص کالا به شدت کاهش یافته است، گفت: با تجهیز گمرک جمهوری اسلامی به ابزار های مدرن و الکترونیکی شدن ارزیابی ها، نیاز به نیروی انسانی برای انجام عملیات به حداقل ممکن رسیده است.


دژپسند با اشاره به اینکه نظارت پیشینی در گمرکات کشور به نظارت پسینی بدل شده است، گفت: در حال حاضر تمام شرایط به نحوی فراهم شده که در صورت انجام "ثبت سفارش" و "تأمین ارز" وارد کنندگان، (و در صورت لزوم و برای کالای اساسی و مواد غذایی، تأیید استاندارد و وزارت بهداشت) در کوتاه ترین زمان ممکن، امکان ترخیص کالا فراهم شده است که در این خصوص رکورد ۲۴ ساعت را هم به ثبت رسانده ایم.


وزیر اقتصاد با اشاره به تعیین شعار "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی" برای امسال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: گمرک جمهوری اسلامی با لحاظ سه مؤلفه "تسهیل واردات مواد اولیه و نیازمندی های خط تولید"، "تسهیل صادرات" و "ممانعت از قاچاق" یکی از مهم ترین مجاری حمایت از تولید در کشور است.

وزیر اقتصاد در مصاحبه با رادیو اقتصاد/ با هدف تسهیل سرمایه گذاری در بخش تولید، زیرساخت های فنی و حقوقی لازم در بازار سرمایه بهبود یافته است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اقدامات زیر ساختی فنی و حقوقی در سال ۱۳۹۹ ، از آمادگی دولت برای برداشتن گام های بلند در جهت تسهیل سرمایه گذاری در بخش تولید خبر داد.


دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با رادیو اقتصاد در مورد نامگذاری سال ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه تقریبا بالغ بر ده سال است که شعار سال در حوزه اقتصاد تعریف می شود و این نشانگر توجه عالی‌ترین مقام کشور به مقوله اقتصاد است و از این زاویه برای ما در خور توجه و تقدیر است.


وی با بیان اینکه در سه سال اخیر هم این شعار پیرامون تولید است افزود: آنچه که اقتصاد را در دراز مدت و میان مدت به صورت پایدار حفظ می کند، سرمایه گذاری بر روی تولید است و خوشبختانه سال اول رونق تولید، سال دوم جهش تولید و امسال هم پشتیبانی و رفع موانع تولید است که توجه به این مفاهیم بسیار حائز اهمیت است. اساساً وقتی سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری در تولید دارد، نباید با انبوهی از غل و زنجیرهایی مواجه شود که دست و پایش را می بندد. این همان بحث مقررات زدایی و پشتیبانی است. یعنی وقتی سرمایه گذار منابع، توان مدیریتی و اراده اش را در حوزه تولید می آورد نباید در مقابلش مشکلات گسترده و توان فرسا وجود داشته باشد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که آیا بر رفتار کشورهای موفقی مانند مالزی و سنگاپور یا حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس با سرمایه گذاران مطالعه شده است گفت: بله هم مطالعه کرده ایم و هم قوانینی که برای سرمایه گذاران خارجی داریم یکی از مدرن ترین ها است و برنامه هایی هم که طی یکی دو سال اخیر، در این حوزه اجرا کرده ایم از جمله اقدامات بسیار موثر است.


وزیر اقتصاد در خصوص وضعیت ما در شاخص سهولت کسب و کار که از سوی بانک جهانی منتشر می شود، گفت، اول کار دولت یازدهم رتبه ما در فضای کسب و کار ۱۵۲ بود و الان با اصلاحاتی که صورت گرفته ۱۲۷ است یعنی بهبود پیدا کرده است اما قطعاً این رتبه، رتبه خیلی بالایی (نامطلوب) است.


وی تصریح کرد: این رتبه متاسفانه تا حدی متأثر از مسائل سیاسی است . ما در سال ۹۹ یازده اقدام مهم و بهبود بخش مرتبط با این شاخص را انجام دادیم. که هشت اقدام از این یازده اقدام، به تأیید سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف نیز رسید. یعنی بخش خصوصی کاملا آن را تأیید کرد. با این وجود به دلیل اینکه بانک جهانی اطلاعات خود را از منابعی خاصی جمع آوری می کند، هنوز آن ها را نپذیرفته است و بنابراین آثار آنها بر روی رتبه ما هنوز مشخص نشده است. به همین دلیل رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی طی نامه ای به رئیس بانک جهانی تأکید کرده است که باید از مداخله امور سیاسی در امور حرفه ای فنی پرهیز کنند.


دژپسند ادامه داد: بحث دیگر هم این بود که ما به قوانین و مقرراتی نیاز داشتیم که تا حدی دست هیأت مقررات زدایی بازتر شود و ضمانت اجرایی داشته باشند که خوشبختانه در سال گذشته با همکاری خوب دولت و مجلس موفق به اخذ آنها شدیم. بنابراین الان از نظر قوانین و مقررات کاملا آماده شده ایم که بتوانیم گام مهمی را برداریم. به عنوان مثال در حوزه تشکیل دادگاه تجاری و یا پنجره واحد صدور مجوز شرکت ها در استان تهران و چهار استان دیگر اقدام شده است که نتایج آن در سال ۱۴۰۰ مشهود خواهد بود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد بازار سرمایه هم گفت: یکی از مباحث مهم در پشتیبانی از تولید، تأمین مالی است که باید انجام بگیرد. هم اکنون نرخ بهره برداری از ظرفیت در بخش تولید در کشور متأسفانه یک نرخ مطلوب نیست و حدود ۵۰ -۶۰ درصد است که بسیار پایین تلقی می شود. وقتی بررسی می کنیم می بینم که برخی از واحدهای تولیدی از تکنولوژی قدیمی استفاده می کنند و بازار هم ندارند، اما برخی دیگر از بنگاه ها به دلیل عدم دسترسی به منابع مالی کم هزینه یا برخوردای از منابع مالی مکفی، نتوانسته اند از تکنولوژی به روز استفاده کنند. به طور سنتی و در اغلب موارد ما برای تأمین منابع مالی برای بنگاه ها، به دنبال بازار پول می گردیم چرا که برای ما راحت تر است اما در دوسال اخیر مسیر جدیدی را مشخص کردیم به نام «بازار سرمایه» که دو بخش، بازار «سهام» و «بدهی» را در خود جای می دهد . خوشبختانه به مرور زمان بازار بدهی برای بخش خصوصی جا افتاده است و امیدواریم بخش خصوصی بتواند در آن به سهولت اقدام به تأمین مالی کند.


وی در ادامه گفت: من بارها گفته ام که بازار سرمایه بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای اقتصاد تأمین مالی کرده است که برخی به اشتباه فکر کرده اند منظور من تامین مالی دولت از طریق بازار سرمایه است. در تامین مالی از بازار سهام دولت سهم پایینی داشته است و در این زمینه خوشبختانه بخش خصوص بسیار فعال بوده است که این نکته حائز اهمیتی است.


فرهاد دژپسند در پایان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با توجه به زیرساخت های فنی-حقوقی که در بازار سرمایه ایجاد شده، اگر مداخلات غیر حرفه ای کاهش پیدا کند، امیدواریم که بازار سرمایه یک روند متعادلی پیدا کند و بتوان به آن برای تأمین مالی اقتصاد تکیه کرد، به خصوص در سالی که می خواهیم از تولید پشتیبانی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در تشریح عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالجاری/جایگاه ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور با اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در تشریح عملکرد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالجاری: جایگاه ویژه حال حاضر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور با اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا محقق شد.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران جایگاه ویژه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور را نتیجه اهتمام و تلاش وصف ناپذیر رئیس و اعضای این شورا دانست.


دکتر فرهاد دژپسند در یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با دستور کار "بررسی و ارائه پیشنهادات مستخرج از جلسات آسیب شناسی برخی واگذاری ها برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی برخی واگذاری ها، پیشنهاد تشکیل کارگروهی حقوقی به منظور بررسی حقوقی شرایط واگذاری ها را مطرح کرد.


وزیر اقتصاد با اشاره به ترکیب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان ۳ قوه مجریه، مقننه و قضاییه افزود: در ادامه، جمع بندی کارگروه مذکور، می تواند تحت عنوان جمع بندی "شورای گفتگو" به روسای سه قوه ارسال شود.
دژپسند گفت: نتیجه جلسات مربوط به واگذاری ها، حتی می تواند به عنوان برآیند نظرات شورا درباره پرونده های خاص، تحت عنوان نظر مشورتی به رییس قوه قضاییه منعکس شود.
وی این نتایج را حاصل همدلی و هم افزایی بخش خصوصی و سه قوه کشور دانست و بیان داشت: استفاده از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سبب می شود خبر های مثبت ، جهت دار و دلنشینی به مردم داده شود.


دژپسند در خصوص پیشنهادات مطرح شده در جلسه در خصوص اصلاح نحوه واگذاری شرکت های دولتی از جمله، واگذاری آنها با محوریت و شرط "ارتقای بهره وری و توسعه شرکت ها" تصریح کرد: اعمال چنین اصلاحی در روند واگذاری ها نیاز به تغییر قانون از مسیر های خاص خود دارد.


وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ۱۰ جلسه شورای گفتگو در سال جاری، ۱۷ مصوبه قابل پیگیری تصویب شده است؛ افزود: مصوبات مربوط به مشوق های مالیاتی، مصوبه ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید، مصوبات مربوط به واگذاری ها، مصوبه حذف الزام مفاصا حساب مالیاتی و ... از جمله این مصوبات است که برخی از آنها نتایج درخشانی داشته اند.


دکتر دژپسند در ادامه با اعلام اینکه تا یکشنبه شب (۲۴ اسفند ماه) ۳۳/۴ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم و به احتمال زیاد این آمار تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۳۵ میلیارد دلار بالغ خواهد شد، گفت: این تقریبا همان رقمی است که ما در معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در ابتدای سال برآورد کرده بودیم.


وی با اشاره به شرایط ویژه کشور و جهان در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: بنا بر آمار رسمی، خوشبختانه رشد اقتصادی کشور با و بدون احتساب صادرات نفت در سه ماهه سوم سال جاری، همانند سه ماه دوم، مثبت شده است.


وزیر اقتصاد با اعلام خبر تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۹ تا ۲۰ اسفند ماه اظهار داشت: این اتفاق در حالی رخ داد که حتی خیلی از منتقدان و صاحبنظران حداکثر تحقق ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی را پیش بینی می کردند.


وی تصریح کرد: باید توجه داشت، تحقق صد در صدی درآمد مالیاتی در شرایط کرونایی و بدون در تنگنا قرار دادن تولید کنندگان و مؤدیان خوش حساب مالیاتی رخ داده است.


این گزارش حاکی است، در بخش دیگری از یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اعضای شورا، با اهدای لوح یادبود، از زحمات و تلاش های "محمد علی دهقان دهنوی" معاون پیشین امور اقتصادی وزارت اقتصاد به خاطر تلاش های وی در راستای کمک به بخش خصوصی و بویژه بهبود فضای کسب و کار تقدیر کردند.


این گزارش می افزاید: "دهقان دهنوی" معاون پیشین وزارت اقتصاد و رییس فعلی سازمان بورس و اوراق بهادار؛ نیز طی سخنان کوتاهی در این جلسه، با تشریح برخی دست آورد های این معاونت در دوران تصدی خود، موفقیت های حاصله را مرهون تلاش بی وقفه همکارانش بویژه در مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب وکار و حمایت های بی نظیر وزیر اقتصاد و دیگر اعضای شورای گفتگو دانست.


بنا بر این گزارش، "غلامحسین شافعی" رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه جلسه طی سخنانی، با قدردانی از اعضای شورای گفتگو بویژه رییس این شورا ظهار داشت: علاقه مندی و باور کامل اعضا به ظرفیت های بخش خصوصی و در رأس آن، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛ همراه با اهتمام و تلاشی وصف ناپذیر، منجر به ارتقای جایگاه این شورا در نظام تصمیم گیری اقتصادی کشور شد.

در حاشیه جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از سوی رئیس جمهور صورت گرفت/ تقدیر از وزیر اقتصاد برای توسعه دولت الکترونیک ‌و شفافیت در وزارت اقتصاد

در حاشیه جلسه امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، از وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تلاش های مجدانه و‌ اهتمام در اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک ‌در حوزه های بورس و اوراق بهادار، خدمات غیرحضوری و تسهیل فضای کسب و‌کار، بیمه ها و خزانه داری کل کشور با اهدای لوح، تقدیر نمود.


 در لوح تقدیر رئیس جمهور خطاب به وزیر اقتصاد می خوانیم:


جناب آقای دکتر فرهاد دژپسند
وزیر امور اقتصادی و دارایی
دولت الکترونیک و هوشمند یکی از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید بوده است و برای تحقق این هدف اقدامات مناسبی در ایجاد زیر ساخت و سکوهای خدماتی به منظور تسریع در خدمات رسانی به مردم و شفافیت انجام شده است.
بدین وسیله از تلاش های مجدانه جنابعالی در اهتمام به اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیکی ‌در حوزه های بورس و اوراق بهادار، خدمات غیرحضوری و تسهیل فضای کسب و‌کار، بیمه ها و خزانه داری کل کشور تقدیر و تشکر به عمل می آید.


امید است در سایه توجهات حضرت ولیعصر(ع)، و اهداف دولت تدبیر و امید، همچنان در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ایران و کسب رضایتمندی مردم عزیز موفق و مؤید باشید.

از سوی دکتر دژپسند در گفتگو با رسانه ملی انجام شد/ تشریح برنامه های وزارت اقتصاد برای تحقق شعار سال جدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو باخبرنگاران رسانه ملی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری که بالغ بر یک دهه است که در تعیین و نامگذاری سال موضوع را معطوف به بخش اقتصاد داشته اند، برنامه های وزارت اقتصاد برای تحقق شعار سال امسال را تشریح کرد.


دکتر فرهاد دژپسند در این گفتگو اظهار داشت: تحقق اهداف شعار سال، موضوع بسیار گسترده ای است که باید همه قوای حکومت، مردم و همچنین بخش خصوصی برای این منظور بسیج شوند.


وزیر اقتصاد با اشاره به لزوم همکاری بخش خصوصی ، مردم و دولت در این زمینه تاکید کرد: بخش خصوصی باید به دنبال بهبود کیفیت و ارزان‌تر کردن هزینه تولید کالا‌ها باشد و مردم نیز در مقام خریدار، محصولات داخلی را برای مصرف انتخاب کنند.


وی تأکید کرد که حکومت نیز باید وظیفه خود بداند، زمینه را برای تولیدکنندگان تسهیل کند.


دژپسند با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی به واسطه داشتن مأموریت‌های گسترده در این عرصه، نقش قابل توجهی دارد اظهار داشت: به همین منظور جلسه‌ای با معاونان و مسئولان سازمان‌های وابسته وزارت خانه تشکیل شد تا برنامه تحقق شعار امسال را تدوین و نهایی کنیم.


دژپسند در ادامه و در تشریح اقدامات وزارت اقتصاد در راستای مقررات زدایی و کاستن از موانع تولید گفت: در سال ۱۳۹۹ وزارت اقتصاد با ۴۳ محور در جلسات هیأت مقررات زدایی به اصلاح مقررات و در برخی موارد به حذف آن‌ها اقدام کرد؛ به این معنی که بعضی از بخشنامه‌های مزاحم دستگاه‌های اجرایی حذف و برخی از آن‌ها اصلاح شد.


وی با اشاره به برخی مصوبات دولت برای حذف مقررات زائد، از اصلاح مواد (۱) و (۸) قانون اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی در جهت تقویت مقررات زدایی خبر داد.


دژپسند در ادامه گفت: در سال گذشته در زمینه فضای کسب و کار هم اقدامات بدیعی مانند راه اندازی پنجره واحد ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود، پنجره واحد مالیاتی و دادگاه ویژه تجاری انجام شد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در سال گذشته برنامه‌های خوبی را اجرا کردیم، اما آثار مثبت برخی اقدامات، به دلیل اینکه اجرای آن به ماه‌های پایانی سال کشیده شد هنوز در اقتصاد نمایان نشده است.


وی با تأکید بر اینکه باید پیگیری لازم به منظور عملیاتی شدن برنامه های مذکور صورت گیرد، اعلام کرد: امسال با برنامه گسترده تری در این عرصه ورود خواهیم کرد.


وزیر اقتصاد افزود: در حال حاضر برنامه جامعی را برای فضای کسب و کار و مقررات زدایی آماده کردیم که مراحل تصویب خود را طی می‌کند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: برای رونق تولید، گمرکات کشور باید سه مأموریت را انجام دهند؛ ابتدا اینکه باید کالا های مربوط به تأمین نیازمندی‌های تولید، در سریع‌ترین زمان ممکن از گمرکات ترخیص شود.


وی با اشاره به لزوم تکمیل فرآیند فروش کالای تولید داخل از طریق بازار های جهانی، ماموریت دوم گمرکات را، روان تر کردن شرایط برای صادرات عنوان کرد.


دژپسند با بیان اینکه مواجهه و برخورد جدی با قاچاق ماموریت سوم گمرکات کشور است، افزود: گمرک پیشخوان ما به منظور مقابله با قاچاق تشکیل شده است و باید تمام مجاری مسدود شود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: ما طی سالهای اخیر به سمت هوشمندسازی گمرک و تبدیل نظارت پیشینی به پسینی رفته ایم و در این زمینه اقداماتی را انجام داده ایم که کم کم به سرانجام می‌رسد.


وی با بیان اینکه تا پیش از این‌ تنها ۱۵ دستگاه ایکس ری کامیونی در کشور داشتیم گفت: در دهه فجر سال گذشته در قراردادی با بخش خصوصی مقرر شد، ۱۵ دستگاه دیگر به این بخش افزوده شود.


دژپسند گفت: با طرح های جدید در دست اجرا، نظارت در داخل کانتینر‌ها را می‌توانیم به کوادکوپتر‌ها واسپاری کنیم.


دژپسند در ادامه به تشریح شرایط تولید در کشور پرداخت و در این زمینه گفت: نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید مطلوب نیست، چون ظرفیت تولید زیادی ایجاد شده است که برخی از این موارد نیازمند تأمین مالی است.


وی با بیان اینکه نگاه ها در خصوص تأمین مالی تا پیش از این، معطوف به نظام بانکی بود، افزود: ولی امروز علاوه بر بازار پول، بازار سرمایه هم تبدیل به کریدوری جدی برای انجام این کار شده است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره موضوع سرمایه گذاری نیز گفت: متأسفانه حدود ۱۰ سال است که وضع رشد سرمایه گذاری مورد قبول نیست که باید امسال یک مجموعه اقدامات جامع برای افزایش سرمایه گذاری انجام دهیم.


وی افزود: برخی مصوبات مورد نیاز در این ارتباط را در قالب قانون بودجه از مجلس گرفتیم و بقیه را باید کامل کنیم تا بتوانیم یک تحول در سرمایه گذاری انجام دهیم.


دژپسند در ادامه با تاکید بر لزوم ورود مؤثر صنعت بیمه به موضوع حمایت از تولید اظهار داشت: صنعت بیمه باید با ابزار‌های جدید در این زمینه ورود کند، کما اینکه در سال گذشته و پس از همه گیری ویروس کرونا، یکسری فعالیت‌های جدید بیمه‌ای تعریف شد که باید امسال توسعه پیدا کند.


دژپسند همچنین اعلام کرد: امسال خصوصی سازی و مولد سازی را با رویکرد دیگری انجام خواهیم داد و این رویکرد به رونق تولید کمک می کند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دولت در زمینه عرضه اوراق در سال ۱۳۹۹ عملکرد‌ خوبی در تأمین مالی داشت، گفت: باید فروش اوراق را به گونه‌ای انجام دهیم تا هیچگونه محدودیتی در بخش تولید ایجاد نکند و به رونق تولید هم کمک کند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره موضوع مالیات نیز افزود: در سال گذشته تحقق اهداف ما خوب بود و باید ابزار‌هایی تعریف کنیم که رونق تولید را به دنبال داشته باشد.

 

وزیر اقتصاد در پایان گفت: در زمینه تأمین مالی، سرمایه گذاری، مقررات زدایی، بهبود فضای کسب و کار، مولدسازی دارایی‌ها و خصوصی سازی و اوراق، مالیات، بازار سرمایه و بیمه برای هر کدام وظایفی را تعریف کردیم تا برنامه جامعی برای تحقق شعار سال تهیه شود.
 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد