درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 01:14   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها

  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند
  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد
  ما در حال مشاهده زندگی در آن سوی الگوریتم‌ها هستیم
  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد
  ۳ گام ساده برای حفظ ارتباط در روابط‌عمومی
  انقلابی در روابط شما
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46705صفحه نخست » ادامه مطلب چهاردوشنبه، 16 فروردین 1400 - 15:57
ضرورت همراهی رسانه در برگزاری نمایشگاه
حسن‌علی موبدی - کارشناس روابط عمومی در صنعت نمایشگاهی - رسانه این امکان و فرصت را می‌تواند مهیا کند که از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار بازاریابی که همان برپایی نمایشگاه است را نمایش داده و با جلوه پر رنگ‌تری ارائه کند. به هر صورت رسانه، زبان گویای حال یک صنعت است و هر رویدادی که نقش رسانه را نادیده انگارد، مرتکب خطای استراتژیک شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رساندن، ماموریت رسانه است؛ رساندن حرف‌ها، پیام‌ها و دیدگاه‌ها به افراد دیگر.

شاید رسانه را به صورت فناوری‌هایی که پیام‌ها را به مخاطبانی در نقاط مختلف کشور منتقل می‌کنند، تعریف کنیم یا ابزار و وسیله‌ای که برای ارتباط به کار می‌رود. ۳ مولفه موثر در تعریف رسانه: اطلاعات و محتوا (پیام) مخاطب و بستر ارتباطی. در حال حاضر، با وجود ابزارهای نوین رسانه‌ای، این روند بسیار با سریع‌‌تر از گذشته طی می‌شود و البته تلاش، تخصص و تجربه برای پایه‌گذاری و ساختن رسانه دشوار و مهم است. در واقع بهره‌گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دایره مخاطبان تخصصی را افزایش می‌دهد. آیا صنعت نمایشگاهی به رسانه نیاز دارد یا نمایشگاه یک رسانه زنده است؟ باید گفت بله. به‌طور قطع اختصاص سهم قابل‌توجهی برای حضور رسانه در کنار هر رویداد، فرصت‌های فراتری را ایجاد خواهد کرد.

بنابراین لازم به‌نظر می‌رسد از سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای حضور رسانه‌ یا توسعه رسانه‌ها سهمی ویژه در نظر بگیریم. از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای بهره‌برداری طلایی کنیم و راه‌های شنیده شدن و دیده شدن صنعت نمایشگاهی را افزایش دهیم. حتی از طریق کارکنان برندینگ، بسترهای مختلفی برای حضور رسانه‌ها در رویدادهای اصلی و جانبی مهیا می‌شود. از دیدگاه تخصصی، تعبیر شتابدهی و ارزش‌آفرینی رویدادهای نمایشگاهی را با چاشنی حضور رسانه تندتر کنیم. درخواست فعالان نمایشگاهی از صاحبان رسانه به نظر می‌رسد که فراتر از ارسال اخبار باشد.

 

 اگر رسانه را به مثابه محصول و خدمت تلقی کنیم، سطوح این محصول و خدمت را بیش از سطح عام و مورد انتظار افزایش داده و به مرتبه برتری که همان تمایز از رقباست، ارتقا دهیم و حتی مقوله آینده‌‌نگری را هم در آن لحاظ کنیم.

انتظارات و دغدغه‌ها از عملکرد رسانه؛
_ شفاف‌سازی، بیان عملکرد و خروجی‌های مثبت و منفی رویدادها
_ انعکاس فرصت‌های هم‌افزایی بین نمایشگاه و صاحبان صنایع
_ بهره‌گیری از کارکردهای چندگانه رسانه و تاثیرگذاری بر سایر خدمات جانبی
_ بهره‌گیری از تجربیات گذشته، بیان نقاط قوت و ضعف
_ کمک به حضور و مشارکت تمامی فعالان صنعت مورد نظر در رویداد
_ پل ارتباطی و متحرک برای روان‌سازی بین مراکز نمایشگاهی منطقه
_ معرفی ظرفیت های داخل کشور

شاید به جرأت بتوان گفت رسانه نمایشگاهی در چند سال اخیر از قالب اطلاع‌رسانی پا را فراتر گذاشته و حرکت به سمت مدیریت دانش و تبدیل دانش شفاهی به گزارش‌های تخصصی، تحلیلی و مجلات محتوایی و مستندسازی را آغاز کرده است ضمن اینکه می‌توان اعتبار و جایگاه اصلی رسانه را همین مولفه‌ها هم تلقی کرد.

رسانه این امکان و فرصت را می‌تواند مهیا کند که از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزار بازاریابی که همان برپایی نمایشگاه است را نمایش داده و با جلوه پر رنگ‌تری ارائه کند. به هر صورت رسانه، زبان گویای حال یک صنعت است و هر رویدادی که نقش رسانه را نادیده انگارد، مرتکب خطای استراتژیک شده است.

فرهنگ‌سازی و آینده‌‌نگری می‌توانند از کارکردهای مهم رسانه تلقی شود.

در پایان از فعالان صنعت نمایشگاهی خواهانیم تا با حضور رسانه موتور محرک و عامل پویایی هرچه بیشتر این صنعت پویا باشیم.

منبع: روزنامه صمت
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  گوگل ارسال پیام به جمینی را در پیام‌های اندروید آسان‌تر می‌کند


  ۳اصل برای کارآفرینان از دیدگاه گرگ راکوزی


  بهبود روابط‌عمومی با قدرت هوش مصنوعی


  هوش مصنوعی فریب خورد! عکس برنده مسابقه عکاسی، کار انسان بود نه هوش مصنوعی


  اولین گردهمایی مدیران روابط‌عمومی نمایشگاه های کشور برگزار شد


  ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی راهبرد ارتباطات و روابط‌عمومی منتشر شد


  رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: روابط‌عمومی در مدیریت و رهبری سازمان‌ها نقش محوری دارد


  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


  چالش بازاریابی: اندازه‌گیری بازگشت سرمایه


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد