درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:32   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46660صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیدوشنبه، 2 فروردین 1400 - 18:28
روابط‌عمومی‌ها؛ بازیگران اصلی عرصه‌ها/ سال 1400، فرصتی برای نگاه دوباره به "ارزش آب"
علی سیدزاده، مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آبفای کشور - با توجه به شرایط جهان امروز، در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، زیست‌محیطی و ... و همچنین احتمال زیاد موفقیت بشر در مقابله با ویروس کرونا از یک سو، و نامگذاری سال پیش رو با عنوان «ارزش‌گذاری آب» از سوی دیگر، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند بازیگر اصلی این عرصه برای نجات این مهم‌ترین و ارزشمندترین منبع و نعمت زندگی، "آب" باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برای نخستین بار در سال 1992 میلادی و در راستای جلب توجه جهانی به آب، سازمان ملل متحد، روز 22 مارس مصادف با دوم فروردین هر سال به نام «روز جهانی آب» نام نهاد. شعار ویژه سالی که گذشت (2020-1399) «آب و تغییر اقلیم» بود که با توجه به رویکردهای محیط زیستی و جغرافیایی مناطق مختلف جهان در راستای افزایش حساسیت و گشودن دریچه ای نوین به این دغدغه مهم برگزیده شد.


تغییرات اقلیمی یکی از مسائل مهمی است که باعث ایجاد تغییرات مستقیم در منابع آب، بروز سیلاب‌، خشکسالی و غیره می‌شود، اما مسئله پیش‌بینی ‌نشده سال گذشته قبل از هر دغدغه دیگری همه‌گیری ویروس کرونا بود که با توجه به توصیه‌های نخستین سازمان بهداشت جهانی و معرفی راه‌های مقابله با این ویروس، منجر به افزایش چشمگیر مصرف آب و همچنین ورود بیش از اندازه مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ به فاضلاب‌ها شد که خود باعث شدت گرفتن تغییرات اقلیمی و آسیب به منابع طبیعی می‌شود، بنابراین در ادامه برای جبران صدمات این مهمان ناخوانده، عزمی راسخ و همتی جهانی نیازمند خواهد بود.


اما شعار سازمان ملل برای این روز در سال جدید ، «ارزش‌گذاری آب» (valuing water) انتخاب شده است، "ارزش نه فقط به معنای مادی و قیمت‌گذاری این منبع حیاتی، بلکه فراتر از آن در محیط زیست، اجتماع و فرهنگ بشری".


در کشور ما و با توجه به آموزه‌های دین اسلام، سابقه تاریخی و تجربه زیسته مردم، ارزش و اهمیت آب از دیرباز مورد توجه بوده است، شعار روز جهانی آب امسال می‌تواند در امتداد این آموزه‌ها، بازتعریف و منتشر شود. افزایش آگاهی آحاد مردم به مسئله آب، به عنوان اولین و مهم‌ترین منشا زندگی، گسترش آموزش‌های همگانی و همراه کردن جریان‌های اجتماعی با این رویکرد می‌تواند منجر به قدم نهادن در راه روشنی برای آینده مردم کشورما و جهان باشد.


در این میان، نقش روابط‌عمومیها به عنوان حلقه اتصال و پلی میان دولت‌ها و مردم، نیازی به تشریح ندارد، از سوی دیگر با گسترش زیرساخت‌های ارتباطاتی در دنیای امروز و همچنین کشور ما، این پل کوتاه‌تر و این ارتباط پررنگ‌تر شده است. مردم به وسیله شبکه‌های اجتماعی، به راحتی حرف‌ها و دغدغه‌های خود را به گوش دولتمردان می‌رسانند، نکته قابل توجه این است که از این دریچه، در جهت استفاده متقابل می‌‌توان بهره بسیار جست.


نکته‌ای که در این میان ضروری است: تولید محتوای مناسب و آموزش‌های مستمر به تمامی اقشار و سنین جامعه در راستای اصلاح سبک زندگی در استفاده از آب، آشنایی بیشتر مردم با زیرساخت‌های منابع آب کشور، بالا بردن آگاهی‌ از فرایند پیچیده و پرهزینه تصفیه آب سالم و آشامیدنی و در قدم بعدی تصفیه فاضلاب، تولید و کاربردهای پساب و بسیاری از نکات کلیدی و ملموس دیگر صنعت آب و فاضلاب است، که باید از سوی روابط‌عمومی‌ها با بهره‌گیری از وسایل ارتباط‌جمعی به شکل کلان، و شبکه‌های اجتماعی به شکل خاص، مورد توجه و بازنگری، قرار گیرد.


در نهایت می‌توان گفت، با توجه به شرایط جهان امروز، در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، زیست‌محیطی و ... و همچنین احتمال زیاد موفقیت بشر در مقابله با ویروس کرونا از یک سو، و نامگذاری سال پیش رو با عنوان «ارزش‌گذاری آب» از سوی دیگر، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند بازیگر اصلی این عرصه برای نجات این مهم‌ترین و ارزشمندترین منبع و نعمت زندگی، "آب" باشند.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد